No Matter What, Kapitel 39

Sedan såg jag hur någon tweetade "OMG! Justin and Selena!! Look!" och så en länk. Jag klickade på länken och såg en bild på Justin när han först kramade Selena, sedan gick han hand i hand med henne och så var han påväg att kyssa henne. Jag kände hur tårarna brände innanför ögonlocken men höll dem tillbaka. Men sedan smet en tår ut och rann nerför min kind och den följdes av flera...
Jag försökte sluta gråta för det tjänade ju inget till det. Jag torkade bort tårarna och försökte tänka på Alex. Jag klickade bort sidan och tweetade "Crying over you even if I know it's not worth it. You've made me cry 5 million times now... Thanks for that... but I'm doing fine without you. I swear. I'm doing great" och så loggade jag ut. Jag visste inte vad jag skulle göra. Jag torkade tårarna och gick in i mitt badrum och tvättade mitt ansikte. Jag suckade och satte mig på toalocket. Där satt jag en lång stund och snyftade.

Justins perspektiv:

Träffen med Selena gick bra, tills vi kysstes. Om jag bara hade märkt att där var paparazzis. Om jag bara hade hållt mig borta från Selena, men nej.
Just nu satt jag i mitt vardagsrum tillsammans med mitt crew och vi diskuterade hur vi skulle hantera hela situationen.
-...Går det bra, Justin? frågade mamma. Jag ryckte till.
-Um... Va?
-Jag frågade om det går bra att du blir ihop med Selena nu så det inte blir nåt problem så du måste förklara samma gamla "Det var bara en kyss"-historia, sa Scooter och tittade på mig. Jag funderade en stund. Jag älskar ju Amanda, men hon vill att jag ska gå vidare... Och Amanda kommer ju ändå hitta nån ny, så populär som hon är... Varför ska allt vara så svårt?
-Um... Aa... Det går väl... svarade jag efter en stund. Mamma kramade mig.
-Jag förstår att det kan kännas svårt nu, men allt kommer bli bra, på ett eller annat sätt, sa hon. Jag kramade henne en lång stund.

-Okej, men då så, då avslutar vi det här och så ses vi snart, Justin, okej? sa Scooter och vi gjorde vår handshake. Sedan åkte alla och så satt jag och mamma kvar i vardagsrummet.
-Det blev inget av Canada-resan, sa mamma och suckade. Jag suckade också.
-Nä... mumlade jag. Då ringde det på dörren. Jag gick och öppnade. Där stod pappa med Jaxon i famnen och Jazmyn stod bredvid. Jag lyfte upp Jazzy i min famn och kysste henne på kinden. Sedan kramade jag pappa.
-Men vad gör ni här? frågade jag förvånat. Pappa skrattade.
-Vi ville överraska dig, förklarade pappa. Jag tog Jaxon i famnen och kysste honom på kinden också. Jazzy börja hoppa upp och ner där hon stod på marken och sa:
-Bieber! Bieber! Bieber!
Jag skrattade åt hur söt hon var och lyfte upp henne igen och kysste henne på kinden. Hon skrattade förtjust.

Det ringde igen på dörren och jag öppnade. Där stod Ryan och Chaz! Jag la ner Jaxon och Jazmyn och kramade killarna.
-Hey bro, sa dom och skrattade. Vi lekte en stund med Jazzy och Jaxo och sedan gick vi upp till mitt rum.
-Alltså ledsen att förstöra att du är så glad, men vad hände med Amanda och Selena? frågade Chaz. Jag suckade och satte mig ner på sängen och berättade allt. När jag var klar tittade dom på mig en lång stund.
-Ajaj... Inte bra... EPIC FAIL! ropade Ryan för att lätta upp stämningen. Jag skrattade och skakade på huvudet.
-Och Amanda vill gå vidare och Scooter vill att jag ska vara ihop med Selena och mina fans vill att jag ska va singel för resten av mitt liv och Jazzy och Jaxo vill att jag ska vara med dem hela tiden... Fan... sa jag.
-Värst vad du var positiv då, sa Chaz. Jag suckade.
-Nä men allvarligt, då får du väl ta och acceptera att Amanda vill gå vidare, hon förlät ju i alla fall dig, och hon har säkert redan sett bilderna på dig och Selena och just nu tänker hon väl att hon måste verkligen på riktigt gå vidare, och du har ju inget problem med att få en ny flickvän så ta vara på det och liksom, kom över Amanda, hon kommer ändå inte komma tillbaka i ditt liv. Ledsen att säga det här men... Så är det, sa Ryan och klappade mig på axeln. Jag suckade och sedan nickade jag.
-Dags att gå vidare, mumlade jag och så steg jag upp.

Amandas perspektiv:

Hela dagen gick utan att jag pratade med någon. Pappa hade tagit min telefon och dator och dom skulle jag få tillbaka imorgon, så jag hade inget att göra. Nu var det kväll och jag låg i sängen och läste en bok. Jag tittade på klockan och den visade 20:55. Suck. Jag gick in i badrummet och klädde av mig och så duschade jag. När jag var klar torkade jag håret och lät det som inte blev torrt lufttorka. Sedan klädde jag på mig pyjamas och borstade tänderna. När jag var klar gick jag ut på balkongen och satt där och tänkte en stund.
-Varför ska allt vara så svårt? Varför kan jag inte komma över dig? viskade jag tyst för mig själv. Jag hatade att veta att han inte brydde sig om mig mer. Jag suckade och gick in och la mig, även fast klockan var ungefär kvart över 9. Otroligtvis somnade jag ändå...


Så fick ni ett längre kapitel igen :D Älskar att lägga in bilder som passar bra in i texten. Vad tycker ni? Nu förtjänar jag väl ändå över 15 Kommentarer för att jag sitter uppe 1 tiden och skriver, va? :D KOMMENTERA VAD NI TYCKER!<3 :D

Kram Madde

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-03-29 @ 06:46:59
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: sofia

As bra !

2011-03-29 @ 07:09:37
Postat av: Sanna

mer =)

2011-03-29 @ 08:49:45
URL: http://shnw.blogg.se/
Postat av: Lintso

jätte jätte jätte bra!!!!! meeeer <3



2011-03-29 @ 12:31:44
Postat av: Svarten97

Ååååå! Mooooore! :D

2011-03-29 @ 15:35:41
URL: http://Svarten97.devote.se
Postat av: Izzanh

Haha, jättebra gjort av dig ju x'D

2011-03-29 @ 19:10:36
Postat av: Anonym

Bra att du har bilder mer får då är det enklare, men sjuktbra meeeer om du hinner:)

2011-03-29 @ 20:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0