No Matter What, Kapitel 31

Mamma gick ut ur rummet och jag fortsatte gråta. Efter en timme satte jag mig upp i sängen och sa högt för mig själv:
-Nä nu får jag sluta gråta över en kille som bara sårar. Skärp dig!
Jag gick till badrummet och tvättade mitt ansikte. Sedan gick jag ner till vardagsrummet och la på tv:n. Jag satt och tittade på MADE och somnade framför tv:n...
När jag vaknade var det mörkt ute. Jag suckade och sa:
-Great, nu kommer jag inte kunna sova inatt... Fuck...
Jag gick till köket och tog ett glas vatten. När jag drack hörde jag min ringsignal så jag la glaset på bordet och sprang till vardagsrummet. Jag checkade displayen. Justin. Jag klickade honom och la telefonen i fickan. Jag gick till köket och drack det sista vattnet och så gick jag upp till mitt rum. Jag bytte om till pyjamas och borstade tänderna. Sedan la jag mig ner i sängen och försökte sova. Men det gick inte. Telefonen ringde igen. Justin. Jag klickade honom igen. Hade verkligen ingen lust att prata med honom.
Justin gav inte upp utan fortsatte ringa, hela tiden, så till sist fick jag nog och svarade.
-Förfan Justin! jag försöker sova! Lämna mig ifred! sa jag argt.
-Snälla Amanda, jag är ledsen! jag har ingen ursäkt att komma med varför jag kysste Selena. Men det är dig jag älskar! sa Justin. Då brast jag i gråt.
-Justin... Du fattar väl att du inte kan göra så?! Hur tror du jag känner?! Och att det ska hända två gånger för mig! grät jag.
-Vänta... Vadå två gånger?! frågade Justin.
-Handär jävla Hannes som kom! Men han hade ju bara sex med någon annan! Men hur fan tror du det känns att se samma sak två gånger?! Två jävla gånger! Justin. Det är över med oss. Fatta! sluta ring!
-Men...
Jag la på och tryckte ansiktet i kudden. Jag bara grät och grät. Kunde inte sluta. Efter några timmar somnade jag av utmattning så som jag gjort den senaste tiden.

NÄSTA DAG


På morgonen vaknade jag av väckarklockan. Jag suckade och steg upp. Jag tog på mig en tröja och ett par byxor. Jag gick in i badrummet och tvättade mitt ansikte. Sedan gick jag ner till köket och åt frukost. När jag var klar tog jag mina bilnycklar och gick ut. Jag satte mig i bilen och körde till skolan. När jag kom fram kom flera fram till mig.
-Vad har hänt med Justin? frågade någon.
-Vad gjorde Selena hemma hos Justin? frågade en annan.
-När ska du träffa honom igen? frågade en tredje.
Jag ignorerade dem och gick fram till mitt skåp. Folk samlades runt mig.
-Har ni haft sex? frågade någon och de runt mig sa "Uuuuhh". Jag suckade och började slå huvudet i skåpet. Olivia trängde sig igenom trängseln och kom fram till mig. Hon drog mig ifrån skåpet så jag skulle sluta slå huvudet.
-VAD ÄR ERAT PROBLEM?! NI VET NOG VAD SOM HAR HÄNT!! VARFÖR SKA NI VARA SÅ JÄVLA NYFIKNA?! DOM HAR JU GRÄLAT, FATTAR NI VÄL?! DRA ÅT HELVETE OM NI BARA VILL FÖRSTÖRA OCH GÖRA HENNE LEDSEN!! OCH VAD SELENA GJORDE HEMMA HOS JUSTIN VET GUD!! FÖR GUDS SKULL HÅLL KÄFTEN!! skrek Olivia och drog ut mina böcker ur mitt skåp och drog iväg med mig till vårt klassrum. Jag kramade henne och sa:
-Tack för det.
Vi gick in i klassen och satte oss. Lektionen började. Jag orkade inte lyssna så jag tittade ut genom fönstret och tänkte.
-Miss Johnson, sitter du och tänker? frågade plötsligt vår lärare. Jag ryckte till och tittade på honom.
-Aa... Tänk för att jag gör det, svarade jag.
-Jag vet att det är mycket med Justin, men vi är i skolan för att lära oss, så om du inte vill lära dig kan du gå ut, sa läraren då. Jag steg upp och tog mina saker och gick till dörren.
-Och vart är du påväg? frågade läraren.
-Ut, du sa ju att om jag inte vill lära mig så kan jag gå ut, sa jag och så gick jag ut.
Timmarna före maten gick fort och på lunchen satt jag och Olivia vid ett bord och pratade.
-Haha, du skulle ha sett Karls min när du gick ut, haha, priceless, skrattade Olivia. Jag skrattade med.
-Men idag är det ju sista dagen i skolan, ska du inte säga hejdå åt alla? frågade Olivia.
-Nä, jag tänkte att dom får undra imorgon och fråga dig om dom nu bryr sig så mycket, sa jag och ryckte på axlarna. Olivia skrattade.
-Du ska alltså pina mig? Jag hatar dig! sa hon och skrattade. Jag kramade henne och fortsatte äta.
-Hur är det med Maria då? frågade Olivia. Jag ryckte på axlarna.
-Hon är väl okej... Bara att hon har dragit sig undan lite... Hon tror väl att jag hatar henne... svarade jag.
-Och du gör inte det då eller?
-Jag vet inte... Jag tror inte att jag hatar henne, hon är ju ändå min mamma... Men jag är väl besviken... Trodde ju inte att hon skulle börja supa sig full och ja... Jag är helt enkelt besviken...
Jag suckade och fortsatte äta. Olivia kramade mig.
-Allt kommer bli bra, vi får hälsa på varandra så ofta vi kan, helt enkelt, det kommer nog bli bra, allt, jag vet det.
Jag kramade henne länge och viskade:
-Jag kommer sakna dig, jättemycket.
-Du har inte åkt ennu, dork, påpekade Olivia och skrattade. Jag skrattade med och vi steg upp och förde bort våra brickor. Sedan gick vi till våra skåp och tog våra böcker och gick till nästa lektion.

När jag kom hem började jag packa alla mina saker. Det tog en stund och när jag jag var nästan klar tog jag fotot som jag hade ramat in på mig och Justin på stranden i handen och kysste Justins ansikte. Jag tittade på fotot och virade in det i en handduk, sedan la jag ner den i en flyttkartong och tittade mig omkring i rummet. Det var verkligen ingen dröm...
Ledsen att ni inte fick nåt kapitel igår, men blogg.se funkade ju inte så ja. 5 kommentarer så får ni kapitel 32 imrn :)

Kram Madde

Kommentarer
Postat av: Nea

meeeeeeeer!!!!!!!!

2011-03-03 @ 14:50:55
Postat av: SutthidaBieber

MEEER!!!!!!!!!!!

2011-03-03 @ 15:43:30
Postat av: Johanna

mer mer mer :D

2011-03-03 @ 15:47:15
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Meeeeer!!!

2011-03-03 @ 16:39:44
URL: http://bieberlovestory.bloggplatsen.se
Postat av: Svarten97

bra kapitel!

2011-03-03 @ 17:47:29
URL: http://svarten97.devote.se
Postat av: lisa

Jätte bra! :)

2011-03-03 @ 20:00:13
Postat av: fia

snälla kapitel 32 idag, jätte bra! :D

2011-03-04 @ 15:57:40
Postat av: Julia

Har precis läst klart bloggen



asså shiit vad bra blogg,



kanske bara några stavfel menmen sånt händer



Meeera (L)

2011-03-04 @ 17:19:40
URL: http://justindrewbstoy.blogg.se/
Postat av: Madde

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!

2011-03-04 @ 17:24:14
Postat av: Lintso

Jag håller me alla andra!!!!! SJUKTBRA!! OCH: MEEEEEEEEEEER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-03-06 @ 15:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0