No Matter what, Kapitel 2

-Hej tjejen, du är ju snygg, sa jag och skrattade.
-Du med, Justin kommer älska DIG! sa hon.
Jag fnös.
-Mm... visst... Säkert! sa jag.
-Men lova nu att inte säga nåt elakt åt honom, sa Olivia.
-Man ska aldrig lova nåt man kanske inte kan hålla, sa jag. Olivia tittade på mig med en blick.
-Lova!
-Okej okej... Lovar, sa jag och höll upp händerna. Olivia skrattade och började köra. det räckte inte så länge förän vi var framme...


Vi steg ur bilen och jag såg hur dom flesta tittade på mig.
Okej, man kan väl säga att jag är "drottningen" i min skola, St. Andrews, och den skolan är den största här i Nashville. Det är över 5000 elever som går där, VÄLDIGT stor skola, I know. jag är liksom den som alla vill vara vän med och jag är väldigt populär, jag är inte bitchen eller nåt, det sköter ju Melissa så bra. På tal om henne så kom hon fram till oss.
-Men Hej hora, vad gö du här? sa Melissa. Hon hade med sig sina två kompisar Sanna och Niki.
-Ah, hej biatch! Äh, du vet, jag ska visa upp mig, vad trodde du?! sa jag och skrattade.
-Mm... Visst, sa Melissa.
-Aa, men det var ju trevligt att se dig här UTAN Meet&Greet biljetter! sa jag och log triumferande.
-Nå... Justin kommer ju ändå hata dig, att du ens kan ha domdär kläderna, sa Melissa.
-Hörru, passa dig innan du säger nåt dumt nu lilla flicka! Jag har i alla fall kläder på mig! Om han får se dig kommer han tro att du vill ha honom i säng! sa jag och kollade på Melissa från topp till tå. Hon hade en kort topp som slutade just ovanför naveln och så hade hon ett par korta, tjata jeansshorts. Jag suckade och fejklog mot henne, sedan gick jag ifrån henne. Jag hörde hur Olivia skrattade åt dem och så kom hon efter mig. Vi gick in i arenan och så gick vi igenom en lång korridor före vi kom till stället där M&G skulle vara. Vi ställde oss sist i kön. Vi väntade och väntade och tillsist var det bara vi kvar. Justin log mot oss då vi gick fram till honom.
Okej, jag måste erkänna, han är snygg, men han verkar liksom så upptagen av sig själv, det verkar liksom som om han tror att alla tycker om honom.
-Hej pretty ladies, sa Justin flörtigt till oss. Jag himlade med ögonen åt honom men han verkade inte märka det. Han kramade först Olivia och sen mig, jag kramade löst tillbaka.
-Vad heter ni då? frågade Justin. Jag kollade på Olivia för att se om hon var på väg att svara men hon stod där och bara tittade. Hon var väl i chock. Jag bestämde mig för att svara eftersom att Olivia var stum.
-Jag heter Amanda och hon är Olivia, sa jag, hon är liksom det galna fanset.
-Aha... sa justin, söta namn för söta tjejer.
Jag fnös åt honom. Han verkade ignorera det och cände sig mot kameran. Olivia gick och ställde sig bredvid Justin på ena sidan så jag ställde mig på andra sidan. Justin la armarna om oss så jag var liksom tvungen att lägga armen om honom. Sedan var det bara att fejklée mot kameran. Kameramannen tog bilden och så släppte Justin tag om oss. Han tittade på mig och sedan på Olivia och log.
-Hur länge ska ni vara här? undrade Olivia då hon äntligen fick tillbaka talförmågan.
-I en vecka ungefär, jag har liksom en paus här, berättade Justin.
-Oh great... Jag vet vad jag kommer få göra denna vecka då... mumlade jag.
-Va? sa Justin. Kanske hade han hört vad jag sa, men jag var inte säker.
-Kan vi gå nu? frågade jag och lät irriterad.
-Visst, det är ju inte jag som bestämmer det, sa Justin och skrattade lite. Jag fejklog mot honom och så sa jag:
-Bra, Oliva, kom då!
Jag började gå iväg och Olivia kramade Justin 'hejdå' före hon kom efter mig. Hon kollade surt på mig.
-var du tvungen att vara så otrevlig? frågade hon.
-Mm, jag följde med, men du kan inte tro att jag seriöst ska vara trevlig mot Justin Beaver, det är ju bara för mycket, sa jag och kollade på Olivia. Hon såg lite sur ut.
-Men nu hade jag ju chansen att prata med honom och så förstör du allt, fatta vad pinsamt det var då du ba "Bra, Olivia, kom då!", som nån jävla boss! sa Olivia argt.
-Men sorry då! Var glad att jag ens följde med! sa jag och kollade på henne. Vi kom fram till stället där sound checken skulle vara. Just som vi skulle gå in krockade jag med någon...


Där har ni kapitel 2 :) Uppdatering verkar ju bli bättre :) KOMENTERA VAD NI TYCKER HITTILLS! Tycker ni det är bra då Amanda hatar Justin 'Beaver'? ;) Vem krockade hon med??

Söker fortfarande design! Gör du designer gratis, då vill jag gärna att du meddelar mig! :) :D Skulle vara väldigt tacksam<3

Kram Madde

ps. Klockan är snart 12 här i finland... Men jag hade lagt detta inlägg på tidsinställt men så kom det inte nåt inlägg -.- så då bestämde jag att skriva det nu :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Super duper Bra!!!

2011-01-26 @ 16:25:07
Postat av: Miranda

SUPER!!!! Älskar Novellen! :)

2011-02-01 @ 17:52:47
URL: http://igotbieberfever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0