No Matter What, Kapitel 10

Amandas perspektiv:

Efter att killar åkte så fortsatte jag gråta. Jag menar pappa har just lämnat oss på grund av att han har hittat en ny. Hur ska jag då kunna ta det lugnt?
Jag satte mig upp och kramade Olivia.
-Vad ska jag göra? frågade jag desperat. Olivia suckade och sa:
-Jag vet inte...
-Jag menar... Pappa lämnade oss... sa jag.
-Hörru... Vad hände riktigt idag mellan dig och Justin? Hur hade han kunnat vara här före? frågade Olivia. SHIT! Vad svarar jag?


-Uhm... Asså som jag sa så grälade mamma och pappa på morgonen, så gick jag till stranden, sedan träffade jag Justin där och jag berättade för honom varför jag grät och han tröstade mig, sedan frågade jag om han ville komma till mig... Och det ville han, så han kom hem till mig, sa jag och ryckte på axlarna.
-Vad gjorde ni? frågade Olivia.
-Äh... Inget speciellt... Bara pratade oså... sa jag. Olivia nickade.
-Ok... Jag skulle gilla att få veta vad som EGENTLIGEN hände, sa hon och skrattade.
-Nä men inget speciellt... sa jag.
-Visst... Jag tror dig... sa Olivia, säg nu! Jag dödar dig inte om ni nu kysstes! Och det skulle förklara varför han tittar på dig på det sättet...
-Va? vadå för sätt? frågade jag nyfiket.
-Haha! Nån börjar visst gilla honom, sa Olivia.
-Kanske det... sa jag och flinade.
-Men kom igen! Kysstes ni? frågade Olivia. Jag skrattade åt att hon var så hyper.
-Kanske, kanske inte, sa jag och ryckte på axlarna och försökte dölja ett leende som smög fram på mina läppar.
-DU LER! Jag visste det! Ni kysstes! Bayom! Du fick honom! Go girl! ropade Olivia och hopade upp ut sängen. Jag skrattade åt henne för att hon var så hyper.
-Nu är du gladare! Jag borde ringa Justin och säga att han ska komma och kyssa dig mer, så blir du glad! sa Olivia. Jag skrattade och skakade på huvudet.
-Hörru, det är dig jag ler åt, jag sa aldrig att vi kysstes!
-Jaha... Men jag vet det ändå! sa Olivia, så erkänn det nu, eller så drar jag bara slutsatsen!
-Okej okej... Vi kysstes... sa jag och log.
-Aaww, är han en bra kyssare? frågade Olivia och satte sig ner brevid mig.
-Jag vet inte riktigt... För innan vi hann komma igång kom mamma och öppnade dörren, och då förstörde mamma allting genom att säga "Var det inte senaste veckan som jag kom in när du kysste nån?" och få mig att framstå som en bitch, så stack Justin, men vi redde upp allt... sa jag.
-Hände verkligen allt dethär på EN dag? frågade Olivia och suckade. Jag nickade.
-Mm... Tyvärr... sa jag och suckade. Olivia klappade mig på axeln och så sa hon:
-Men lova att INTE göra självmord! Vad som än händer så får du INTE göra självmord, okej?
-Lovar... Har ändå ingen lust att döda mig själv... Är liksom ingen idé att dö före...
-Du har gift dig med Justin, fått barn och blivit gammal, nä exakt, sa Olivia och log stort. Jag skrattade åt henne och skakade på huvudet.
-Men du, jag måste nog gå hem nu, ät nått och så måste du sova, klockan är liksom 22:11, godnatt, sa Olivia och kramade mig. Sedan gick hon.
Jag gick ner till köket och värmde en färdiglagad pizza. Jag åt den och sedan gick jag upp till mitt badrum. Jag borstade tänderna och så gick jag till mitt rum. Jag tog min datorn och loggade in på twitter. Jag checkade genast Justins twitter. Han hade tweetat "Happend REALLY much 2day..that girl has an intersting life..Everythings happening on the SAME time..I pray 4 her..U should 2...Gnite world" för 5 minuter sen. Jag log lite för mig själv och så tweetade jag "Happend really much today... Everything happens on the same time..Dad just left us..btw..some people asked if I really met JB..I'm the girl he is praying for..". Så checkade jag mina tweets. Jag såg hur nån hade tweetat åt mig "Ur lieing fucking bitch! U just what attention!" Jaha... Jag ska redan få hatare... Helt sjukt. Jag loggade ut från twitter och stängde datorn. Sedan försökte jag somna...



Ni fick ett litet kapitel nu! I DARE YOU TO COMMENT! :) :D Jag har verkligen uppdaterat mkt idag :) :D så beröm till mig, right? :) :D

Kram Madde


Kommentarer
Postat av: Neejra<3'

bra uppdetering xd

2011-01-31 @ 09:52:08
Postat av: Lintso

JÄTTEBRA!!!!!!! Du förtjänar verkligen kommentarer, särskilt nu när du har skrivit så mycket

2011-01-31 @ 13:12:44
Postat av: julija

jag äääälskar din novell den äger asså,

behöver du fortfarande en deisgn, för jag skulle kunna göra en gratis åt, om du vill det :)

har photoshop :)

svara gärna

2011-01-31 @ 18:19:47
URL: http://jejbiistories.blogg.se/
Postat av: Svarten97

mer ;)

om du vill ha en pause i en dag! Du förtjänar det! ;)))

2011-01-31 @ 19:15:17
URL: http://svarten97.devote.se
Postat av: annaa

skit bra, som vanligt :D

2011-01-31 @ 19:27:11
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Johanna

Super duper bra ofc:D love it;)

2011-01-31 @ 19:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0