No Matter What, Kapitel 28

Sjukt asså... Har aldrig i hela mitt liv varit med om att mamma har varit full. Förutom den där dagen då. Hoppas verkligen att hon slutar dricka eller så har jag ingen mamma mer. Fan att hon skulle börja dricka nu bara för att allt gick åt helvete...
Ska väl börja sova snart... Eller inte. Men iaf. Jag åt en pizza. Skitgod :P. Haha. Men iaf. Jag är sjukt trött. Klockan är ju liksom halv ett nu. Pappa har väl gått och sova nu vid det här laget. Ska också gå och sova. Så godnatt nu!

Ps. Jag tror inte att jag hatar Hayley och pappa mer. Och jag ska ju få ett syskon!<3

Dagen därpå vaknade jag rätt sent. Jag tittade på klockan och den visade 13:06. Jag steg upp och tog en lång dusch. Sedan tog jag på mig en hoodie och ett par mjukisbyxor. Jag gick ner till köket och hittade ett kuvert på bordet. "Till min älskade dotter, kram pappa" stod det på kuvertet. Jag log lite och så bestämde jag mig för att gå till stranden efter att jag hade ätit frukost. Jag satte mig ner vid bordet och åt lite, sedan gick jag till hallen och tog på mig skor och jacka. Jag tog kuvertet och gick ner till stranden. Jag satte mig under ett träd och tittade ut över havet. Här var det som Justin frågade om jag ville bli ihop, tänkte jag och log. Jag öppnade kuvertet och började läsa.

Kära Amanda.
Jag och Maria har pratat lite nu på morgonen. Maria sa att hon har druckit en lång stund nu och kan inte sluta. Därför har hon bestämt att hon ska in på rehabilitering. Hon ska bo där och få hjälp att sluta dricka. Om 2 veckor ska hon in där. Då kan inte du bo ensam hemma så vi har bestämt du ska komma och bo hos oss. Maria gick med på det eftersom att hon inte klarar av det längre. Vem vet hur länge hon stannar på rehabilitering men en lång stund blir det nog. Så om en och en halv vecka ska du ha packat allt och vara färdigt att åka till San Francisco. Vi ska flytta dit. Jag är så ledsen att du måste gå igenom allt detta. Men Maria klarar inte av det mer. Vi älskar dig med hela våra hjärtan och vill bara ditt bästa. Jag har fått ett jobb i San Francisco och Hayley är född där. Så om en och en halv vecka (onsdagen 6.10.10) så kommer vi och hämtar dig. Packa dina saker så flyger vi till San Francisco. Jag vet att du ska till Atlanta och träffa Justin om en vecka men du skulle ju bara vara där över helgen va?
Vi älskar dig och förstår att allt detta är svårt för dig. Vi förstår också om du hatar oss nu, men allt kommer ordna sig på ett eller annat sätt.
Älskar dig föralltid. Och även fast jag ska få ett till barn så älskar jag dig lika mycket.
Kram pappa

Jag tittade ut över vattnet och kände hur några tårar började rinna nerför mina kinder. Jag blev så sur och ledsen. Nu måste jag flytta iväg från Olivia och allt här, tänkte jag.
-Faaaaaan!! skrek jag och alla tittade åt mitt håll. Jag log ett snett leende och steg upp. Jag sprang hem och la mig ner i sängen. Där somnade jag efter en timme av utmattning.

EN VECKA SENARE. Fredagen den 1.10.10

Jag var påväg till flygplatsen. Jag hade packat mina saker som jag skulle behöva i Atlanta. Där skulle jag stanna över helgen.
Hela vecka hade mamma på något sätt dragit sig undan. Hon trodde väl att jag hatade henne. Men jag hatade inte mamma eller pappa. inte heller Hayley. De ville bara mitt bästa.
På en vecka hade jag tilltalat mig själv det och nu funkade det faktist. Jag hade inte berättat för Justin att jag skulle flytta men Olivia hade blivit sjukt ledsen när jag berättade att jag skulle flytta. Vi satt och grät i mer än en halv timme och efter det skolkade vi från skolan. Haha. Vi gick runt på stan och bara pratade.

När jag kom fram till flygplatsen "checkade jag in" och gick till min gate. Flyget skulle lyfta om några minuter. Jag gick in i flygplanet och satte mig vid min plats vid fönstret. Efter några minuter meddelade kaptenen att vi skulle lyfta och sätta på bälten.
När vi var i luften tog jag min ipod och började lyssna på musik.
Flygresan gick snabbt och när jag steg ut på flygplatsen i Atlanta tänkte jag "Äntligen får jag träffa Justin igen!" och tog mitt bagage och gick ut till en taxi...
Så, det var kapitel 28! 5 Kommentarer så får ni ett kapitel imrn också! :) Lite kort kapitel men hinner inte mera, för då skulle det hända så mkt nu, vilken jag vill ha med i nästa del.

Kram Madde

Kommentarer
Postat av: Lintso

jättebra kapitel!! meeer!!

2011-02-26 @ 12:44:20
Postat av: Julia

Awesome! Du skriver bäst men önskar bara att du updaterade lite bättre :) <3

2011-02-26 @ 12:59:19
Postat av: anna

Spännande :D vad bra att hon inte hatar dom längre iaf :) as bra skrivet

2011-02-26 @ 14:43:41
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Anonym

:))

2011-02-26 @ 15:43:16
Postat av: Anonym

Mer

2011-02-26 @ 17:57:26
Postat av: Anonym

meeerrrr!!!!!!!!

2011-02-26 @ 18:05:21
Postat av: Anonym

du MÅSTE skriva mer!! Jag blir beroende på dem novellerna haha LOVE IT

2011-02-26 @ 21:52:25
Postat av: Anonym

MMMMEEEEEEERRRRRRR!!!!!!!!!!!XsX

2011-02-27 @ 01:50:21
Postat av: Svarten97

meeer!! :D :)

2011-02-27 @ 11:16:48
URL: http://svarten97.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0