No Matter What, Kapitel 20

-Men skärpning nu! sa pappa argt.
-SKA JAG SKÄRPA MIG?? JAG??!! DET ÄR DU SOM SKA BÖRJA INSE ATT DU INTE KOMMER HA RUM FÖR MIG OM DU NU FÅR EN JÄVLA TILL BARN!! HAYLEY OCH BARNET KOMMER TA ALL FUCKING PLATS! JAG ÄR TRÖTT PÅ DIG!! DU KAN LIKA GÄRNA DRA NU!! skrek jag och knuffade undan pappa och sprang upp till mitt badrum. Jag gled ner längs väggen och började gråta...


Justins perspektiv:

Amandas pappa kom in i köket och sa:
-Öh... Det var trevligt att träffas... Tror vi åker nu.
Vi alla sa hejdå och så hörde vi hur dörren smälldes igen.
-Öh... Vad hände just? För jag hann inte riktigt med... sa Amandas mamma och suckade.
-Uh... Jag tror jag går och tittar hur det är med Amanda, sa jag och steg upp. Jag gick upp till badrummet och knackade på dörren.
-Gå iväg! sa Amanda.
-Kom igen nu, sa jag, öppna, snälla.
-Jag vill inte! sa Amanda. Jag ryckte i dörrhandtaget och till min förvåning var det inte låst. Jag öppnade dörren till badrummet och där satt Amanda på golvet och grät. Jag satte mig brevid henne och kramade henne. Hon började gråta mer och mer. Jag lyfte upp hennes ansikte och kysste henne. Hon besvarade kyssen men avslutade den fort. Sedan kramade hon mig.
-Allt bara rasar... sa hon.
-Nej, inte allt, sa jag och kysste henne på kinden. Hon log lite och så steg hon upp.
-Åkte dom? frågade hon. Jag nickade.
-Hur är det med mamma? frågade hon sedan.
-Hon fick väl en liten chock så att säga, sa jag. Amanda tvättade ansiktet och så gick vi ner till vardagsrummet, där alla nu var. Amandas mamma satt på soffan och såg ut att vara på väg att gråta. Amanda gick till hennes mamma och kramade henne.
-Mamma... sa Amanda. Hon satte sig ner brevid hennes mamma och kramade henne. Då började hon gråta igen.

Amandas perspektiv:

Jag kämpade för att inte börja gråta, men jag började gråta ändå. Mamma kramade mig och jag hörde hur hon snyftade.
-Jag tror att vi ska lämna er ifred, vi åker till hotellet nu, sa Pattie. Jag gick och kramade Justin och så kysstes vi, sedan åkte dom. Jag satte mig brevid mamma och då brast hon i gråt. Jag kramade mamma och där satt vi båda och grät. Jag hade ingen aning om vad jag skulle göra. Jag kramade mamma och sedan gick jag upp till mitt rum. Jag la mig ner på sängen och började gråta mer. Jag tryckte ansiktet i kudden för att kväva mina snyftningar. Jag grät och grät och grät utan att veta vad jag skulle göra. Jag tog min telefon och ringde till Olivia. Vi bestämde att hon skulle komma över. Hon kom över och vi hade allmänt kul men pratade också mycket. Sedan ringde vi och frågade om Justin, Ryan och Chaz ville komma över och såklart ville dom. Medans vi väntade på att dom skulle komma gick vi till mamma. Hon skulle till jobbet så hon var lite stressad.
-Okej, ni gör inget dumt nu? sa hon.
-Nänä, sa jag och Olivia.
-Och jag kommer hem imorgon, sa hon.
-Joo, sa vi.
-Och dom sover över? frågade mamma.
-Jepp, sa jag och log.
-Okej, syns senare, inget dumt nu då, sa mamma och så kramade hon oss och sedan gick hon. Vi väntade en stund på att killarna skulle komma och när dom väl kom så attackerade jag och Olivia dem med kramar, haha.
-Ta det lugnt, sa Justin och skrattade. Jag kysste honom och sedan gick vi till köket.
-Hej, hur kommer det sig att du mitt i allt dejtar Justin när du hatar hans musik? frågade Ryan. Jag ryckte på axlarna.
-Vet inte... Det bara blev så, sa jag och skrattade. Vi bestämde oss för att se på en film. Så vi la upp chips i några skålar och så hällde vi upp coca cola. Sedan gick vi och satte oss i vardagsrummet.
-Okej, vilken film? frågade jag, Olivia, välj nån.
-Okje okej, mamma, sa Olivia och började titta igenom vilka filmer vi hade.
-Fan, du har ju bara filmer som vi har sett 5 miljoner gånger! Kom igen, har du inga andra filmer? frågade Olivia. Jag skakade på huvudet.
-Eller... Vänta. Jag sprang upp till mitt rum och grävde i min skrivbordslåda. Där hittade jag en film som jag hade hyrt men glömt att lämna tillbaka. Det var "The ugly truth". Visserligen hade jag sett den redan men dom andra kanske inte ahr sett den. Jag gick ner till vardagsrummet och la på filmen. Sedan skulle jag sätta mig i soffan men dom hade tagit all plats så jag satte mig i Justins famn. Så tittade vi på filmen.


Har ingen inspiration just nu... Lite trög del kanske... Men hoppas ni gillar det iaf!

KOMMENTERA!

Kram Madde


Kommentarer
Postat av: Lintso

Äh den var bra fortsätt skriva tack

2011-02-11 @ 12:15:41
Postat av: Svarten97

Håller med Lintso :)

2011-02-11 @ 21:24:13
URL: http://Svarten97.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0