No Matter What, Kapitel 49

-Gjorde jag nu då nåt fel?
-Närå... Men... Inte nu... Sorry, sa jag och kysste honom. Han suckade och så nickade han.
-Okej, men vad gör vi då? frågade han.
-Ser på en film? föreslog jag. Justin log.
-Visst.
Jag satte mig upp och såg på Justin att han vart lite ledsen, aaww<3. Vi gick till vardagsrummet och valde en skräckfilm. Vi satte i den och så började filmen...


Filmen var riktigt hemsk. Jag satt och kramade Justin nästan hela tiden. När filmen var nästan över ringde min telefon. Jag hoppade till och skrek för jag blev så skrämd. Justin började asgarva åt mig. Jag tog upp telefonen och tittade på displayen. Okänt nummer. Jag svarade ändå.
-Hej?
-Hej... Var är du just nu? frågade en mörk röst. Kände inte igen den.
-Hej. Vem är det?
-Var är du? frågade rösten igen.
-Hos Justin... Hurs... Längre hann jag inte förrän personen stängde av. Jag tittade på telefonen.
-Vem var det? frågade Justin.
-Jag har ingen aning... svarade jag och la ner telefonen. Han kysste mig och så frågade han:
-Ska vi se färdigt filmen eller göra nåt annat?
-Orkar inte se filmen, svarade jag och skrattade. Jag tittade upp på Justin och så kysste jag honom. Vi kysstes en lång stund och när jag skulle lägga mig ringde det på dörren. Jag tittade på Justin.
-Ska vi öppna eller låtsas som om vi inte är här? frågade jag. Han skrattade.
-Vi ignorerar det, sa han och blinkade. Jag kysste honom och la mig ner på soffan. Han la sig på mig. Personen som stod utanför Justins dörr fortsatte ringa. Tillsist blev Justin så irriterad så han steg upp och gick irriterat och öppnade dörren.

Justins perspektiv:

Asså kunde personen inte ge upp?! Jag gick irriterat och öppnade dörren. Där stod en kille som såg ut att vara 16-17 år. Hade aldrig sett honom förr. Han tittade en stund på mig.
-Hej? sa jag.
-Är Amanda här? frågade han. Jaha... Han kanske var Alex.
-Är du Alex? frågade jag. Han nickade.
-Jävlar... mumlade jag. Jag kände hur jag blev arg men ropade på Amanda. Hon kom. När hon såg Alex stannade hon upp.
-Vad fan gör du här?! sa hon. Du slog ju mig för fan! Tror du att du då kan liksom fixa allt igen?!
Alex tittade på henne.
-Fattar inte vad du ser hos dendär jävla ytliga snubben, sa Alex. Amanda höjde ett ögonbryn.
-Ytlig? Fan för dig, sa Amanda helt lugnt, men själv blev jag så sjukt irriterad. Amanda tittade på mig och kramade mig, sedan kysste hon mig.
-Hejdå Alex, sa hon och skulle stänga dörren men Alex stoppade henne.
-Alex, fattar du trögt? Jag vill inte ha nåt mer med dig att göra, dra åt helvete, sa Amanda och försökte stänga dörren igen. Alex stoppade henne igen och steg in i hallen. Han tittade på Amanda och sen på mig och så höjde han knytnäven och slog Amanda. Amanda skrek till och tog ett steg bakåt medan hon höll handen på sin kind. Jag kände hur adrealinet steg och jag slog Alex, hårt. Han tittade på mig och slog mig. Jag slog tillbaka, hårdare den här gången. Alex slog tillbaka.

Amandas perspektiv:

Killarna var nu i full gång med att slåss. Justin gav Alex ett hårt slag i magen och Alex satte sig på golvet men steg snabbt upp och slog Justin unger hakan. Justin tog sig för hakan och satte sig ner. Jag fick inte ur mig ett ljud men sprang fram till Alex och sparkade honom mellan benen och så knuffade jag ut honom ur lägenheten. Jag stängde fort dörren och låste, sedan tittade jag på Justin. Jag satte mig ner på huk bredvid honom och kysste honom på kinden.
-Jävla idiot, mumlade jag. Justin steg upp och jag steg också upp.
-Fan asså... Herregud... Hur har du kunnat vara ihop med dendär idioten?! frågade Justin samtidigt som han gick till frysen och tog ut en ispåse som han la på min kind.
-Fråga inte mig, svarade jag. Jag höll ispåsen på min kind och kved till lite av smärta. Justin tog en annan ispåse och la på sin haka. Sedan plötsligt började han skratta. Jag tittade frågande på honom.
-Titta vad som händer så fort jag kommer i närheten av dig, sa han och skrattade. Alla verkar bli skadade när du är nära, fortsatte han och skrattade mer. Jag började skratta, jag också. Efter en stund slutade vi skratta och vi gick och satte oss i soffan. Justin tog bort ispåsen som han höll på sin haka och tittade mig djupt i ögonen. Sedan sa han:
-Damn... Har jag nån gång sagt att du har fina ögon?
Han bet sig i läppen och jag kunde inte låta bli att rodna, utan anledning. Justin skrattade och så kysste han mig. Jag tog bort ispåsen från min kind och kysste tillbaka.
-Jag älskar dig, viskade jag och kysste honom igen. Han la sin ena hand försiktigt på min kind och la andra armen runt min midja. Han drog mig närmare honom och vi fortsatte kyssas. Sedan slutade vi kyssas och tittade varandra i ögonen. Jag kramade Justin och drog in hans doft. Han doftade så gott. Jag började känna mig trött så jag frågade:
-Ska vi gå och sova?
Justin tittade på klockan.
-Klockan är ju bara 10 över 9 ännu, sa Justin. Men visst.
Vi steg upp och gick in i hans sovrum. Vi böt om och så la jag mig ner i sängen.
-Jag kommer snart, sa Justin och gick ut ur rummet. Jag höll på att somna när Justin kom och kysste mig på läpparna och sa "godnatt". Sedan la han sig ner i sängen med armarna runt mig. Den kvällen somnade jag i världens underbaraste killes famn♥


KOMMENTERA! OM JAG FÅR 10 KOMMENTARER SÅ FÅR NI KAPITEL 50 IKVÄLL! Det är redan klart!

Ledsen att ni inte fick nåt kapitel igår!

Kram Madde


Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-13 @ 15:28:32
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Lintso

Skitbra!!!!!!!!! meeeeer

2011-04-13 @ 18:34:12
Postat av: Izzanh

Jättebra! Det är bra med drama inblandat så att det inte typ handlar om sex hela tiden ;)

2011-04-13 @ 18:35:21
Postat av: Madde

meeeeeeeeeeeeeeeera

2011-04-13 @ 19:12:11
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0