No Matter What, Kapitel 44

-Amanda, Justin ex, du vet, presenterade jag mig och log. Selena log ansträngt och sa:
-Selena, Justins flickvän.
-Grattis Justin, visste ju att du skulle hitta nån, sa jag åt Justin och så fortsatte jag: Men jag måste nog dra nu, Alex väntar. Vi har väl ett och annat att reda upp. Hej!
Sedan kramade jag Justin och så gick jag. Jag gick hem och först när jag kom hem kände jag hur ledsen jag var över att Justin verkligen hade gått vidare. Jag kände att jag började gråta hysterkiskt och satte mig ner på golvet och mumlade:
-Dear God...
Justins perspketiv:

Wow... Träffade jag just Amanda igen? Här, nu när jag är med Selena? Amanda var lika vacker som förut, men hon hade ändrats. Tänk att jag inte ens kände igen henne! Hon måste ju känna sig helt glömd! Men varför var hon så röd i ansiktet? Jag tänkte tillbaka på tiden när hon och jag grälade. Hon har gråtit! kom jag på. Och hennes kind var alldeles blå! Tänk om Alex har slagit henne?!
-Så, Hondära tjejen var ju trevlig, din ex och allt, sa Selena och log mot mig, sedan fortsatte hon: Det var hon du var ihop med före jag kom och förstörde allt?
Jag kunde inte se på Sel om hon var ledsen för det eller irriterad.
-Mm, sa jag och nickade. Selena tittade på mig.
-Hon var söt, hon tjejen, men varför var hon så röd? frågade hon. Jag ryckte på axlarna.
-Jag vet inte, inte var hon röd sist jag såg henne, men damn vad hon har ändrats! Jag kände ju inte ens igen henne... sa jag. Selena skrattade.
-Hörru, inte jag heller, och jag har sett henne rätt så många gånger, sa Selena. Jag tittade på henne.
-Va? Har inte du bara sett henne typ... 2 gånger? frågade jag förvånat. Selena skakade på huvudet.
-Så många bilder som du har på henne på datorn och telefonen så kan man ju inte undgå att se henne rätt ofta... Du har väl ännu känslor för henne eftersom du inte raderat bilderna, sa Selena och det sista sa hon lite tystare. Jag tittade på henne och suckade. Kanske hade hon rätt. Bara när jag inte såg Amanda, när jag hade Selena, glömde jag bort henne, men sedan när jag ser henne igen så... Men hon har ju pojkvän... Eller kanske inte... Men jag har flickvän så jaa... Men stackars Amanda... Hon såg på nåt sätt helt förstörd ut.

Amandas perspketiv:

Jag satt på govlet och grät när min telefon ringde. Jag tog upp den och svarade.
-Hej... sa jag och försökte låta normal.
-Hej, kan jag komma över? Det var Alex. Jag mumlade fram ett "ja" och så stängde vi av. Jag sprang fort upp till mitt badrum och tvättade mitt ansikte. Efter en stund ringde det på dörren. När jag gick ner för trappan började min kind värcka något otroligt. Jag gick först till frysen och tog en ispåse och så gick jag och öppnade dörren. Där stod Alex och såg mer besvärad ut än nånsin. Jag fejklog mot honom och sa:
-Kom in.
Han steg in. Hayley och pappa var borta, de hade åkt till ett hotell som de skulle vara på hela helgen, så jag var ensam hemma.
-Alex, vet du hur jävla ont jag har i kinden? frågade jag. Han suckade.
-Ledsen, det var inte meningen, ursäktade han sig. Jag suckade.
-Asså, du vet ALLT om min familj, hela jävla skiten! Och då när jag vill veta vad du hamnade i för trubbel för att jag bryr mig om dig så slår du mig! Asså, fan! Jag har fått nog, du kan fan ta dig! Dra åt Helvete, sa jag och knuffade ut honom ur huset och så stängde jag dörren framför hans näsa och låste. Jag gick till vardagsrummet och la på tv:n. Jag hittade inget intressant att se på så jag gick upp på mitt rum. Jag tog datorn och loggade in på twitter. Det första jag checkade var Justins twitter, just in case att han skulle ha tweetat nåt om att vi träffades. "Met someone special today, hope you're okay, cuz you looked a little bit broken... Miss you<3" hade han tweetat och jag var ganska säker på att han menade mig. Jag tweetade "Met THE one today... Miss him</3 I'm broken..." och så la jag på "what hurts the most" med Rascal Flatts. Jag lyssnade på den igen och igen.

Justins perspketiv:

Efter att Selena hade sagt att jag har känslor för Amanda ännu så var det lite stelt mellan oss. Jag gick mest och tänkte där vi gick vid strandkanten. Plötsligt stannade Selena.
-Justin, hur ska du ha det? frågade hon. Jag tittade på henne och fatta inget.
-Va?
-Jamen, jag är väl inte dum heller! Jag kan ju se att du går och tänker på Amanda, du älskar henne ännu! sa Selena, men hon lät faktist inte så arg. Jag suckade och nickade.
-Men det är över mellan oss, för länge sen, och jag gillar dig, sa jag och kramade Sel. Hon skrattade lite och sa:
-Jag kommer nog ångra det här lite senare, men gå, gå till Amanda och red upp allt. Fixa det och bli ihop med den du verkligen älskar. Jag tycker om dig för mycket för att låta dig gå omkring och inte göra nåt åt det!
Jag tittade chockat på Selena. Sa hon just det där? Sa hon just att jag skulle gå och fixa allt med Amanda, även fast hon gillade mig? Selena skrattade.
-Gå nu då, jag åker hem till Texas imorgon, gå och fixa allt med Amanda nu, för om ett halvår till är det försent! sa hon och kramade mig. Sedan gick hon iväg. Jag sprang till min bil och började köra till Amanda.

Amandas perspektiv:

Jag låg och lyssnade på musik när det ringde på dörren. Jag suckade och steg upp, gick nerför trappan och till dörren. Min kind gjorde inte lika ont igen. Jag öppnade dörren och kunde knappt tro mina ögon. Där stod Justin! Utan att jag hann tänka mig för kastade jag mig om halsen på honom och kramade honom hårt och länge. Jag kände hur ett par tårar rann ner för mina kinder men jag kunde inte lista ut om de var glädjetårar eller ledsna tårar. Där stod jag och kramade Justin, som jag inte hade sett på ett halvår, och så såg man honom först på ett café just när allt höll på att gå åt helvete. Som han sa, han skulle alltid vara där för mig när jag verkligen behövde det♥


Sådära :D Gillar ni det? :D KOMMENTERA<3 Ni kanske får ett till kapitel ikväll, om ni kommenterar riktigt duktigt ;)

Kram Madde

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-09 @ 13:46:22
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

FEEETT BRAAAAAAAA

2011-04-09 @ 13:59:30
Postat av: Josefina

Jättebra!!! :D <3

2011-04-09 @ 14:08:03
Postat av: Evelina

Jättebra! Mer, mer, mer!!!!!

2011-04-09 @ 14:20:05
Postat av: sofia

åååh, ÄLSKAR slutet! :D

2011-04-09 @ 14:21:02
Postat av: Lintso

YES!!!!!!!! Äntligen börjar dom bli vänner eller ner än vänner igen!!! Såååå braaaa!!! Skriv gärna mer :)

2011-04-09 @ 14:46:21
Postat av: Stina

Jättebra ! :D

2011-04-09 @ 15:01:47
URL: http://stinajohanssons.blogg.se/
Postat av: Julia

Aaaw, fan vad bra skrivet! <3

2011-04-09 @ 15:38:02
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Madde

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

biebesdream.blogg.se värt!

2011-04-09 @ 15:57:10
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Johanna

Naw, vad snällt av Selena:) super bra!!! verkligen;)

2011-04-09 @ 16:19:35
URL: http://myownstoryss.blogg.se/
Postat av: Ebba :D

yeyyy! ett till inlägg har kommit! blir jätte glad när jag ser nya inlägg <3

2011-04-09 @ 16:48:54
URL: http://myylifeisminee.blogg.se/
Postat av: Julia

Åhhh.... skit vad bra :)



Älskar novellen (L)



MEER (L)

2011-04-09 @ 17:26:12
Postat av: nelly

2011-04-09 @ 17:38:32
Postat av: nelly

aaaaaasbraa! :D

2011-04-09 @ 17:39:47
URL: http://olanderbaby.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åååh, så bra!

2011-04-09 @ 17:55:54
Postat av: Josephine

Mer mer mer :)

2011-04-09 @ 19:22:21
Postat av: Izzanh

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-04-09 @ 20:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0