No Matter What, Kapitel 42

Hon loggade ut och kom inte in längre. Jag har verkligen krånglat till dethär...

Grow up, Justin. Du är inget utan Amanda, du ska verkligen försöka. Men vad i hela friden ska jag göra? Jag har ju typ gjort allt...


Jag stängde av datorn och la mig ner i sängen och tittade upp i taket. Jag tänkte på Amanda och på allt som hände på bara 2 veckor. Direkt när jag såg henne visste jag att hon var the one. Även fast hon inte gillade mig visste jag det. Och allt bara gick fel. Varför kom Selena när allt kändes tungt? Varför kom hon och kysste mig? Varför kysste jag tillbaka? Varför lät jag allt gå så långt? Varför? Varför? Varför?

Jag kände hur mobilen vibrerade i min ficka och jag satte mig upp. Jag tog ur mobilen och såg att jag hade fått ett sms från Amanda. Jag kände hur mitt hjärta började slå fortare. Det är vad Amanda gör med mig.

"Justin, jag ska vara ärlig nu. Jag älskade dig och gör det fortfarande. Men jag har en ny pojkvän som jag gillar. Kanske kan jag bli kär honom och börja älska honom, för jag måste komma över dig. Jag älskar dig även fast du har sårat mig, men det är bäst för oss båda om vi går vidare. Jag vet att du ångrar dig nu för vad du gjorde och du är förlåten. Kanske kan vi bli ihop när vi blir lite äldre, men just nu ska vi gå vidare. Detta är det sista du får höra av mig på en lång tid, för nu byter jag nummer och raderar facebook och msn. Twitter behåller jag men slutar följa dig. Ta hand om dig Justin. Hejdå, jag älskar dig </3 xxx Amanda"

När jag läste det kände jag hur jag började gråta. Jag kastade telefonen i väggen och sedan slog jag kytnäven i väggen och så la jag mig ner i sängen och började gråta mer.

Amandas perspektiv:

Så, då var det gjort. Jag tog ut det gamla sim-kortet och böt till det nya. Jag sms:ade Olivia och alla andra där hemma i Nashville mitt nya nummer och också till Alex, Matilda och pappa och Hayley. Sedan raderade jag facebook och msn. Sedan tweetade jag "It's done :D Finally I can move on... And all Beliebers, stop hate on me, I'm NOT dating Justin. You got it? GOOD!" och sedan loggade jag ut. Jag la mig i sängen och tittade upp mot taket. Tydligen lyckades jag somna för när jag vaknade var det mörkt. Jag tittade på klockan. 03:06. Suck... Nu kommer jag inte kunna sova i natt... tänkte jag och böt om till pyjamas och borstade tänderna och så la jag mig ner i sängen igen. Tydligen somnade jag om rätt fort.

EN VECKA SENARE

Fredag... Sista dagen i skolan på veckan. Veckan hade gått bra, hade inte hört nåt av Justin, vilket var bra. Jag och Alex hängde varje dag, han kom till oss eller så åkte jag till honom. Ikväll var det nån fest på nåt random ställe, tror det var Jasmines pappa som ägde stället, men i alla fall. Alex var bjuden så vi skulle dit. Just nu höll jag på att fixa mig.

-Var faan är min röda klänning? mumlade jag tyst för mig själv medan jag grävde igenom hela min garderob. När jag inte hittade den sprang jag ner till vardagsrummet där Hayley och pappa satt och pratade.

-Ska dra på fest ikväll, kan jag få låna nån klänning, Hayley? Snälla, bad jag.

-Men Amanda, inte kan du ju gå ut varje dag! Eller varje helg! Ikväll stannar du hemma med oss, förstått? sa pappa strängt.

-Vad i hela helvete?! sa jag upprört. En tjej har en fest och nu är jag bjuden! Jag håller på att få kompisar! Snälla!

-Det är den där Alex som drar med dig på allt, eller hur? Du kan inte gå och så är det med det! sa pappa. Jag suckade och så rusade jag upp på mitt rum. Jag tog min telefon och ringde Alex.

-Hej! svarade han glatt.

-Jag kan inte komma på festen! Pappa har nåt jävla fel, sa jag.

-Aaww. Ledsen... Men gör det nåt om jag går dit ändå?

-Närå, gå bara, men du, jag måste äta nu, bye, love ya.

-Love ya, see ya, sa Alex och så la jag på och gick ner till köket och satte mig enr och började äta.

När jag var klar gick jag upp till mitt rum och tog datan. Jag loggade in på twitter och checkade igenom mina mentions. Min blick fastnade på ett tweet. "I'm sorry @AmandaJohnson for tweeting you now, but I miss you. Hope I can see you soon :D" hade Justin tweetat. Jag suckade och tweetade tillbaka "Miss u too :D See ya someday... Maybe :P" och så loggade jag ut.


Lite boring kapitel, sorry! Hinner inte mer, hoppas ni gillar det :D KOMMENTERA :D <3

Kram Madde


Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-05 @ 17:00:52
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Elise

Naww! :D

2011-04-05 @ 17:17:54
Postat av: sofia

meh amanda älskar ju inte han alex. DET SKA VA JUSTIN OCH AMANDA!!



jättebra skriver du! :D

2011-04-05 @ 19:42:56
Postat av: Svarten97

Inte boring! :D

2011-04-05 @ 20:16:28
URL: http://svarten97.devote.se
Postat av: Madde

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-04-05 @ 20:37:41
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: nellyy

gaaaaalet bra! tycker om att det är lite mer "drama" och att det händer grejer, liksom att det inte är happily ever after hela tiden :D

2011-04-05 @ 21:09:45
URL: http://olanderbaby.blogg.se/
Postat av: Lintso

Ja tycker he e braaaaaa!!!! Men nu får dom faktist ta o bli ihop snart igen. PLEASE!!!!! MEEEER <3

2011-04-06 @ 13:29:47
Postat av: Amandaa&Juliaa

As bra blogg!



Snälla mer idag;)



Läs gärna våran blogg och komentera ;)

2011-04-07 @ 11:31:59
URL: http://justindrewbstory.blogg.se/
Postat av: julia

så sjukt bra , meeera !

2011-04-08 @ 17:44:19
URL: http://anotherbieberlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0