Forever And Always, Episode 2. Part 20.

Jag satte mig på sängkanten och log mot Justin.
-Hej, sa jag. Han skrattade.
-Hej älskling! Nu får du berätta hur du kom hit. Jag skrattade och började berätta. Och även fast Justin låg i en sjukhussäng så tänkte jag att det är just så som jag vill ha det...

När jag hade berättat färdigt kysstes vi och jag granskade honom.
-Är det säkert att du mår bra? undrade jag. Justin nickade.
-Bara lite ont i revbenen och i näsan, men annars mår jag bra, sa han. Jag nickade.
-Okej... Vill du meddela om saken på twitter?
-Ja... Men jag kan inte tweeta...
Jag tog fram min mobil och loggade in på hans twitter.
-Nu får du diktera, vad ska jag skriva?
-Skriv "Got into a car accident today. Im okay though. Just a broken nosebone and some broken ribs.I love you guys! NEVER (I said it) FORGET THAT!"
-Okej, sa jag och skrev in det. Sedan klickade jag på "tweet" och fick se hur det är att vara Justin Bieber. Tweeten strömmade in. "GET BETTER SOON!<3" och allt sånt skrev dom. Jag läste några tweets för Justin och han sa att jag skulle retweeta dem, så jag gjorde det. Sedan skrev jag "Gonna get some rest... Thanks for all the get better wishes! I appreciate it<3" när Justin dikterade. Jag loggade ut och sedan log jag mot Justin. Jag tittade sedan på klockan. 9:42pm.
-Jag borde nog åka hem nu... sa jag. Justin nickade.
-Jag kommer sakna dig...
-Men du kan drömma om mig.
-Okej, det ska jag.
Jag skrattade, kysste honom, smekte honom försiktigt över kinden och steg upp. Jag kramade honom, sa "hejdå, jag älskar dig" och log en sista gång mot honom före jag gick ut ur rummet. Jag gick ut ur sjukhuset och kom på att min bil stod parkerad på motorvägen. Jag ringde till mamma och sa att hon skulle komma och hämta mig. Efter 15 minuter var hon där och jag hoppade in i bilen.
-Hej älskling, roligt att se dig igen! sa hon och log. Jag log tillbaka och hon började köra. När vi kom till min bil steg jag ut ur bilen. Jag tittade på olycksplatsen och såg att Justins bil hade blivit förd iväg. There his phone goes... tänkte jag. Jag steg in i bilen och började köra hemmåt. Hela tiden tänkte jag på Justin. Hoppas han blir bra, tänkte jag. När jag kom hem gick jag in i huset och satte mig ner i vardagsrummet med mamma.
-Hur var Kanada då? undrade hon och log. Jag log när jag tänkte på veckan som gått.
-Bra, vi hade väldigt roligt, svarade jag. Mamma log.
-Vad bra, gjorde ni nåt skärkilt? frågade hon. Jag nickade.
-Vi försökte ta igen allt vad vi har missat så vi gjorde väldigt mycket speciellt, svarade jag och log när jag tänkte på den ena kvällen när vi älskade. Mamma skrattade.
-Jag tror jag inte vill veta mer, sa hon och skrattade. Jag fnissade lite.
-Ja... Jag ska gå coh sova nu, är väldigt trött. Är du hemma imorgon när jag vaknar? undrade jag. Hon nickade.
-Jag har faktist en ledig dag imorgon, sa hon och log. Och gör det du, sov så gott min lilla dotter!
Jag skrattade.
-Okej, bra, godnatt mamma, älskar dig! sa jag, steg upp och gick upp till mitt rum. Jag böt om till ett par minishort och en av Justins t-shirt som jag en gång hade stjält från honom. Då för ett år sedan. Jag log åt minnet när jag hade tagit t-shirten. Jag gick in i mitt badrum och borstade mitt hår, sedan borstade jag tänderna och så satte jag mig ner på toalettstolen och kissade. När jag var klar med allt steg jag upp, gick till mitt rum och la mig ner i sängen. Jag checkade min mobil och såg att jag hade fått ett nytt meddelande. Jag öppnade det. "Se vem som har fått en ny mobil? ;) försöker skriva ganska kort, eftersom att det gör ont i hela mig just nu. Jag älskar dig med hela mitt hjärta och jag vill att du ska veta att jag aldrig kommer lämna dig<3 Inte ens när jag dör kommer jag lämna dig, kom ihåg det! om jag kunde skulle jag gifta mig med dig NU. Men jag kan inte. Men jag vill att du ska veta att du är min "favorite girl" och jag kommer aldrig nånsin lämna dig, ALDRIG (japp, jag sa det). Godnatt min ängel<3" stod det där. Från Justin. Jag fick tårar i ögonen och började gråta. Jag blev så rörd. HAN ÄR BARA FÖR PERFEKT! tänkte jag. "Nä nu gråter jag Justin! :') <3 skgkshgjsfhgsghfsjgkhskghskjhgjsfhgjfh STOP IT! Jag älskar dig så otroligt mycket och jag vill inte att du nånsin ska lämna mig<3 Jag lämnar aldrig dig heller<3 Älskar dig av hela mitt hjärta och kommer alltid göra det!<3 Sov så gott och dröm om mig är du snäll ;)<3 Älskar dig, än en gång<3" skrev jag och tryckte på "skicka". Jag la mobilen på mitt bord brevid sängen och stängde ögonen. Sedan somnade jag med ett leende på läpparna.

När jag vaknade på morgonen var klockan 10:17am. Jag steg upp och checkade om jag fått några sms. Men nej. Jag gick till mitt badrum och borstade håret, sedan kissade jag. När jag var klar tog jag på mig ett par jeans och en top där det stod "Bieber's girl" haha. Sedan drog jag på mig en hoodie ovanpå den. Jag gick ner till köket och tog fram en filburk och började äta. När jag ätit färdigt gick jag upp till mitt rum igen. Jag la på concealer och puder, sedan la jag på lite mascara och så min favoritläppglans. Den doftade jordgubbar, nom. När jag var färdig borstade jag håret igen och lät det vara som det var, lite vågigt. Jag gick in till mamma som ännu låg och sov, väckte henne och meddelade att jag tänkte åka till Justin. Så hon nickade och jag gick ner till hallen med mina nycklar och min mobil i handen. Jag tog på mig mina skor och så en jacka och så gick jag ut till min bil. Före jag startade meddelade jag till Justin att jag var på väg och så körde jag ut från uppfarten. Jag körde till sjukhuset och gick in. Sedan meddelade jag i sjukdisken att jag var på besök och de sa åt mig att gå upp. Jag gick upp till Justins rum och knackade på, sedan gick jag in. Jag log mot Justin där han satt i sängen påklädd och allt.

-Jag får åka hem! sa han och log. Jag gick fram och kramade honom försiktigt.
-Hur mår du då? frågade jag och satte mig ner brevid honom.
-Jag mår bra! sa han och log ett stort leende. Jag skrattade.
-Näsan eller revbenen då, mår de också bra?
-Ja det gör de. Lite sjuka men de läker ju efter en tid. Men inget dansande eller köra bil på en stund har läkaren sagt.
Jag nickade.
-Okej, men ska vi åka då? undrade jag och steg upp. Han steg också upp och tog min hand. Vi började gå försiktigt för Justin var ännu lite svag. Vi tog hissen ner till första våningen och så gick vi till sjukdisken och meddelade att vi tänkt åka nu. De gav tummen upp och så gick vi ut till min bil. Justin hoppade in i passagerarsätet och jag satte mig i förarsätet och startade.
-Vart åker vi nu då? frågade jag. Justin tänkte en stund.
-Till mig, sa han sedan. Jag nickade och började köra mot Justins hus. Vi pratade om allt mellan himmel och jord medan jag körde. När vi kom fram till honom parkerade jag och så hjälpte jag Justin ut ur bilen. Vi gick hand i hand till dörren och gick in.
-HEJ! ropade vi samtidigt och fick ett "HEJ!" till svar. Vi tog av oss jackorna och skorna och så gick vi in till vardagsrummet där Pattie satt.
-Hej på er! sa hon och log. Hur är det med dig Justin?
-Jag mår bra! Lite sjuka revben och så, men det blir ju bättre. Får bara inte köra bil på några veckor, inget dansande heller, svarade han. Pattie nickade.
-Okej till vilken tid vill ni ha mat?
-Typ 1-tiden? föreslog vi. Hon nickade.
-Okej då gör jag mat tills det, är Katarina hemma idag?
-Ja, mamma har ledigt, svarade jag.
-Vad bra, då bjuder jag hit henne på lunch!
Jag och Justin nickade och så gick vi upp till hans rum. Vi la oss på sängen och myste försiktigt, eftersom Justins revben gjorde ont. Men vi såg på en film och myste. När filmen var slut tog jag Justins gitarr och drog upp tröjan så han såg toppen där det stod "Bieber's girl". Han skrattade och jag sa:
-Du kommer ihåg första gången vi träffades va? När jag sjöng "Mine"? Tänkte ta dig tillbaka dit.
Han log och jag började spela.
-Ah ah ah ah, ah ah ah ah. You were in college working part time waiting tables, Left a small town, never looked back, I was a flight risk with a fear of falling, Wondering why we bother with love if it never lasts. I say, can you believe it? As we're lying on the couch, the moment I can see it, yes yes, I can see it now.
Jag sjöng hela låten och när jag var klar kysstes vi. En lång passionerad kyss, som första gången vi kysstes, långsamt, försiktigt och en sån kyss som drog andan ur dig.
-Jag älskar dig, viskade jag...


KOMMENTERA!

Kram Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0