Forever And Always, Episode 2. Part 3.

Mamma tittade på mig och sa:
-Nä, nu ska vi nog åka hem.
Jag nickade och vi steg upp.
-JUSTIN, KOM NER OCH SÄG HEJDÅ! ropade Pattie till Justin. Efter en stund kom han ner. Han kramade mamma och så kramade han mig lite löst. Vi sa hejdå och så gick vi ut och åkte hemåt...
När vi kom hem gick jag upp till mitt rum och la mig på sängen, jag låg bara där och så somnade jag.
Nästa morgon vaknade jag av att någon ringde. Jag tittade på displayen och det stod "Lucas<3". Jag svarade med ett "Hej!"
-Väckte jag dig? frågade Lucas och skrattade.
-Jo, svarade jag.
-Ah sorry babe, sa han. Jag skrattade.
-Ingen fara, svarade jag.
-Vill du göra nåt idag? Typ hänga hos dig eller mig? frågade Lucas. Jag suckade.
-Det var ett år sen Sammie dog igår så vi ska ha en minnesstund eller vad man nu ska säga jag, mamma, Emma och Julia, berättade jag.
-Ah... Men kan inte jag komma på den minnestunden också? frågade Lucas. Jag orkade inte säga emot för han skulle ändå bara tjata om det så jag sa:
-Okej... Visst. Kom till oss kl. 5.30pm då.
-Okej, see ya, babe, sa han och la på. Jag sucakde och satte mig upp i sängen. Jag steg upp och streckte på mig, sedan klädde jag på mig och så gick jag ner till köket. Mamma satt där och pratade i telefon.
-Okej så ni kommer typ halv 6 då? Justin också? Bra, då säger vi det, hejdå, sa mamma i telefonen.
-Vad?! sa jag och tittade på henne.
-Jo Pattie och Justin kommer hit på minnesstunden för Sammie, berättade mamma. Jag stirrade på henne.
-Du måste skämta! sa jag och suckade. Mamma skakade på huvudet.
-Det är väl inte så farligt? sa hon och slog upp tidningen och började läsa. Jag suckade och satte mig ner vid bordet och åt frukost. När jag var klar gick jag upp till mitt rum och la mig ner på sängen och gjorde ingenting.
Tiden gick fort och när klockan var halv 5 tog jag en dusch och sedan tog jag på mig en svart klänning och ett par högklackade skor. Jag tog också på mig ett halsband som jag hade fått av Sammie för väldigt länge sen, det var ett halv hjärta. Sammie hade haft andra delen och om man satte ihop delarna stod det "Best friends forever" på baksidan. Jag log lite när jag tänkte på hur vi så många gånger satte ihop dem och gick omkring och visade det för alla haha. Jag sminkade en natural sminkning och så hörde jag hur ringklockan ringde. Jag gick ner och öppnade. Det var Emma och Julia. De kramade mig och pussade mig på kinden haha.
-Hörni, nu ska ni få höra nåt som kommer göra hela denna kväll helt otroligt awkward, sa jag. De tittade på mig.
-Vadå? frågade Emma. Jag tittade på dem med en desperat min.
-Justin och Pattie kommer hit, OCH Lucas kommer också... sa jag. Emma gjorde en medlidsam min och klappade mig på axeln.
-Men det ska nog gå bra ska du se, vi är ju har och slätar över allt, sa Julia. Jag skrattade.
-Jo ni är ju väldigt mycket till hjälp.
Justins perspektiv:

Jag hade hängt med Selena hela dagen och när vi kom hem till mig sa mamma:
-Justin, vi ska till Katarina och Lovisa om en halv timme, så gör dig färdig.
-What?! Men jag ska ju vara med Sel! sa jag.
-Men ta med henne dit då, du måste komma, det är en minnesstund för Sammie som dog för ett år sedan igår, sa mamma och såg strängt på mig. Jag suckade och vände mig om mot Selena.
-Asså jag måste till Lovisa, så du kan följa med om du vill... sa jag och hoppades innerligt på att hon skulle säga nä så det inte skulle bli så awkward där. Hon log och tackade glatt ja.
-Såklart kommer jag med och träffar dem, sa hon och log. Jag nickade.
-Okej, svarade jag. Efter 15 minuter satte vi oss i bilen och körde till Lovisa och Katarina. Vi steg ut ur bilen och jag och Selena gick hand i hand till dörren och ringde på.
Lovisas perspektiv:

Det ringde på dörren igen och jag gick och öppnade. Där stod Pattie, Justin och Selena. VÄNTA... VAD SELENA?! Vad gör hon här?! Jag log mot Pattie och kramade henne, samma med Justin, fast lite stelnare. Sedan stirrade jag bara på Selena och hon förstod att hon inte var så välkommen. Då kom Lucas och trängde sig förbi Justin och Selena och kom fram till mig.
-Hej babe, sa han och kysste mig på munnen före han hälsade på mamma, Emma, Julia, Pattie och Selena. Och Justin gjorde han en kort nick och så kom han tillbaka till mig.
-Gissa vem som har saknat dig? frågade han och kysste mig igen. Jag kysste honom en lång stund rakt framför ögonen på Justin, Pattie och Selena och sedan puttade jag bort honom.
-Kom in, sa jag och fejklog mot Justin och Selena. Vi alla gick till vardagsrummet och satte oss ner och pratade. Det var lite awkward eftersom Justin och Selena bara satt och viskade. Jag kände hur jag, utan min vilja, blev svartsjuk. Jag ville vara tjejen som Justin skulle göra så åt. Jag ville vara tjejen som han älskade. Men det skulle jag aldrig vara mer. Jag tittade på Emma och Julia och de suckade och himlade med ögonen.
-Men hörni ungdomar, om ni går upp och pratar en stund med varandra i Lovisas rum så får jag och Pattie prata ensamma? föreslog mamma. Jag suckade och steg upp, och alla andra gjorde som jag, förutom att de inte suckade. Vi gick upp till mitt rum och satte oss ner, vissa på sängen och vissa på golvet.
-Jag ska vara ärlig, detta kommer inte gå någon vart, bara så ni vet, sa jag och suckade. Emma och Julia nickade instämmande. Justin ryckte på axlarna.
-Äh, de förväntar ju sig att vi ska prata, men inte behöver vi göra det ändå, sa han och vände sig om mot Selena. Jag suckade och tittade på Emma och Julia. De satt och stirrade på Justin och Selena. Jag vände mig om för att se varför och där satt de och hånglade.
-Justin, skärp dig herregud! sa jag och suckade. Justin stirrade på mig.
-Vad *** gör jag här? frågade han. Jag ryckte på axlarna.
-Det var inte MIN igé, så fråga nån annan, nån som skulle vilja ha er här, sa jag och såg surt på Justin och Selena. Selena skrattade och himlade med ögonen. Jag gillar inte dendär tjejen. Jag suckade och tittade på Lucas. Han log lite snett mot mig och böjde sig framåt mot mig.
-Du är väldigt vacker, viskade han i mitt öra. Jag kände hur jag rodnade och tittade upp på honom och kysste honom.
-Vem är det som ska skärpa sig nu då?! sa Selena. Det var första gången hon sa nåt åt mig och det irriterade mig verkligen att hon var är. Jag tittade på henne med en blick som visade att jag var irriterad på henne men sa inget tillbaka. Jag ställde mig upp och tittade på Justin.
-Hörru Justin, kan du komma ut här ett tag? frågade jag. Han suckade, pussade Selena och vi gick ut utanför mitt rum.
-Alltså vad *** gör Selena här?! frågade jag argt.
-Jag tog med henne för jag tänkte vara med henne hela dagen men så gav mamma mig informationen om att vi skulle hit så frågade jag om hon kunde komma med, sa Justin. Jag suckade.
-Förstår du INGENTING?! sa jag och betonade ordet "ingenting".
-Vad ska jag förstå?
-Du drog hit din J**** flickvän när vi har en ettårsminnesstund för Sammie? Din exflickväns bästis, sa jag och suckade.
-Men skärp dig! Jag hade ju inget annat val än att dra med henne när hon väl sa ja, men tror du att jag vill vara här över huvudtaget?!
-Nä, men tror du att jag vill ha dig här?! sa jag irriterat. Justin skakade på huvudet och såg arg ut.
-Asså ända sedan vi gjorde slut har du hatat mig! Varför beter du dig som om jag är en idiot som har förstörd dit liv?!
-Jag *** hatar inte dig! Du är bara så otroligt irriterande! Du tror att du äger hela världen och du tror att du kan beté dig hur som helst när du har en 2 år äldre flickvän!
-Det gör jag väl ändå inte?!
-Jo det gör du! Tror du inte att jag har sett bilderna på dig och Selena på stranden i Hawaii när ni praktist taget hade sex med kläderna på!
-Det har väl inget med ditt liv att göra?!
-Men vad i hela friden?! Ni visste ju att kameror var där! Så om jag ser det i tidningen så är det nog egentligen hela världens liv då när de ser bilderna! Och vad tror du att dina fans tycker då?!
-De har börjat hata mig nu efter allt jag har gjort för dem! De är aldrig nöjda!
-Tror du verkligen att de skulle vara nöjda när du inte ler på bilder mer? När du bara ler så länge du är med Selena, och kanske inte ens då?! De tror ju för *** att du älskar Selena mer än dem! Du har ju svikit dem!
-DET HAR JAG VÄL INTE?! Jag älskar ju Selena herregud!
-Och vad tror du egentligen att hon skulle göra med en 2 år yngre kille? Hon borde ju hänga med pojkar i hennes egen ålder! Tror du verkligen, forreal, att hon älskar dig så som du påstår att hon skulle?!
-MEN BÖRJA INTE DU NU OCKSÅ! sa Justin argt. Han tog ett steg närmare mig och jag trodde att han skulle slå mig.
-Asså, varför är du här? Du hatar ju mig! Kan inte du och Selena bara åka iväg?! frågade jag argt.
-JAG HATAR INTE DIG! sa Justin bestämt.
-Vad gör du då?! sa jag argt. Han tog ännu ett steg närmare mig och kysste mig...
Ledsen att ni inte fått ett kapitel på helgen! Men KOMMENTERA så kanske ni får fler kapitel imorgon ;)

Kram Madde

Kommentarer
Postat av: Emmi

Jag e typ en ny läsare elr vad man nu ska säga men jag hoppas iaf på mer snart :)

2011-09-07 @ 00:35:37
Postat av: Lintso

Neee va bra!!!!! <3<3

2011-09-07 @ 14:18:35
Postat av: Anonym

OMG fett bra mer mer mer :D

2011-09-09 @ 17:38:14
Postat av: Anonym

Awesome :)

2011-09-10 @ 16:15:36
Postat av: Esmeralda

Asså vet du hur mycket jag älskar dig??!!!! Jag blir så glad och spänd när du skriver. Det är super bra, fast du råkar skriva fel eller missa något. (man fattar ju i alla fall) Jag vill ha mer!!s

2011-09-12 @ 15:47:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0