Forever And Always, Episode 2. Part 2.

Jag glömde berätta att jag fick en bil av Justin just före vår fight. Så nu hade jag äntligen en bil. Men i alla fall, mamma bytte om och så var vi färdiga för att åka. Vi körde till Justins med min bil och när vi kom dit tog jag ett djupt andetag och tänkte "Here we go"...
Vi ringde på dörren och Pattie öppnade. Hon kramade mig och mamma och sa:
-Kul att se dig igen Lovisa!
Jag log mot henne och vi gick in i köket.
-Justin är med Selena men kommer hem snart, berättade Pattie när hon såg att jag var lite fundersam. Jag nickade och satte mig ner vid bordet. Medans mamma och Pattie pratade hörde jag hur någon kom in i huset.
-HEJ! ropade en känd röst, Justin. Han kom in i köket och sa:
-He-
Han stoppade när han såg mig. Han stod och stirrade på mig och sedan tittade han på Pattie.
-Jo, jag glömde berätta, Lovisa och Katarina är här på middag, sa Pattie och log mot Justin. Justin nickade och sa "hej" sedan gick han iväg. Omg, han är ännu snyggare än jag minns honom... Varför hände allt det där? tänkte jag. Pattie och mamma fortsatte prata och när maten var klar ropade Pattie åt Justin att komma ner och äta. När Justin kom ner satte han sig vid matbordet, mitt emot mig. Vi tog av maten och alla började äta. Mamma och Pattie pratade men jag och Justin var tysta.
-Så, hur går det i skolan då? frågade Pattie av mig.
-Bra, svarade jag och ryckte på axlarna.
-Vem brukar du vara med då? frågade Pattie.
-Uhm, Julia och Emma, och så uhm... Lucas, sa jag.
-Aha okej, vad trevligt, sa hon. Sedan frågade hon inte mer av mig utan pratade med mamma. Justin tittade ibland på mig men satt mest och smsade. Varför är jag här? tänkte jag. Jag tänkte att jag borde ju fråga något och prata lite med honom så jag öppnade munnen och frågade den första frågan jag kom på.
-Så uhm... Hur går det med din karriär? frågade jag. Justin tittade upp, förvånad över frågan och ryckte på axlarna.
-Bra antar jag, "Never Say Never" kom ju ut och var en succé så det går väl bra antar jag, och snart ska jag på turné igen, berättade han. Jag nickade.
-Okej, bra, sa jag och log lite svagt.
-Hur går det för dig med allt då? frågade Justin, mest för att vara snäll.
-Jodu, helt okej tror jag, svarade jag och ryckte på axlarna. Nu nickade Justin och sa "okej." Han var klar med maten så han sa tack och gick iväg. Jag åt klart och så satt jag vid bordet och gjorde ingenting. Mamam och Pattie tog lång tid på sig att äta och prata så jag hade absolut ingenting att göra.
-Men Lovisa, inte behöver du ju sitta här, gå upp och se vad Justin gör, sa Pattie och mamma nickade instämmande. Jag suckade och steg upp och gick upp till Justins rum. Jag knackade på dörren och Justin ropade "kom in" för han trodde ju typ att det var Pattie. Jag gick in och tittade mig omkring. Justin satt med sin laptop på sängen.
-Sorry, men mammorna tyckte att det skulle vara en smart idé om jag gick upp och titta vad du gör, sa jag. Justin nickade.
-Aha, sa han och vände sig om mot sin laptop igen. Jag stod bara där en stund och såg mig runt. Det hade inte ändrat ett dugg, bara att Justin hade en stor, och då menar jag verkligen stor, plasma tv och en otroligt ny, stor säng. Det var konstigt att tänka att han visste alla mina innersta hemligheter, han visste allt om pappa och så vidare. Han hade till och med sett mig nacken... Wow... Det var länge sen jag var här inne... tänkte jag. Jag undrade om jag skulle gå och sätta mig bredvid Justin eller om jag skulle stå där vid dörren och vara helt tyst. Stämningen mellan oss var i alla fall spänd oavsätt vad jag gjorde. Jag tog ett steg mot sängen för att se om Justin brydde sig men det gjorde han inte så jag gick och satte mig bredvid honom. Jag tittade på vad han gjorde och han satt och tweetade på twitter. Han vände sig om och tittade snabbt på mig och sen vände han sig till datorn igen. Jag satt bara där och tittade på när han retweetade fans och svarade.
-Varför retweetar du bara folk som pratar om samma sak? Varför bara om NSN? Varför retweetar du inte fans som verkligen frågar nån fråga? Du bara retweetar om NSN och "YOU'RE CREEPING!" hörde jag mig själv säga. Justin vände sig om mot mig och stirrade på mig.
-Så efter ett halv år ifrån varandra tänker du redan starta en fight? frågade han. Jag skrattade åt hur dum han var och himlade med ögonen.
-Jag bara frågar herregud, svarade jag. Justin ryckte på axlarna.
-Aha, men i så fall kan du sluta "bara fråga", sa han. Jag himlade med ögonen och ignorerade honom. Han fortsatte retweeta fans och svarade till några med typ samma svar. "Thank you, I appreciate it." "Sorry I took so long" och "Never say never" var typ hans svar på allt. Jag tittade på honom och höjde på ögonbrynen.
-Really? sa jag. Han försökte ignorera min kommentar men han lyckades inte.
-Vet du va? Om du bara kommer hit och stör mig kan du lika gärna dra, sa han irriterat.
-LOL, asså Justin, vad har hänt med dig? Senast jag träffade dig när allt var bra mellan oss så var du inte så stuck up, sa jag.
-Jag växte upp herregud, har du aldrig hört talas om det? sa han.
-Jo, det har jag, men seriöst, skärp dig, nu drar jag, när du bara är irriterad, sa jag och steg upp.
-Men det var ju du som började! sa Justin. Jag skrattade.
-Jag är lite mognare än att börja gräla som 3 åringar, älskling, sa jag och gick ut ur hans rum. Haha, hans ansikte när jag sa "älskling" omg, tänkte jag. Jag gick ner tilll vardagrummet där Pattie och mamma satt och satte mig ner. Jag fick ett sms och drog fram telefonen ur min väska. Smset var från Lucas. "Hej babe, vad gör du? ;)" stod det. Jag log och svarade "Är på middag hos Justin jösses... -_- du då? :)". Efter en stund fick jag ett svar. "Ah, trögt eller nåt? Vad säger Justin då? Jag gör inget, har trögt, saknar dig<3" hade han svarat. Jag log igen och svarade "oh yeah. Inget haha :P Aw, saknar dig med<3". Mamma tittade på mig och sa:
-Nä, nu ska vi nog åka hem.
Jag nickade och vi steg upp.
-JUSTIN, KOM NER OCH SÄG HEJDÅ! ropade Pattie till Justin. Efter en stund kom han ner. Han kramade mamma och så kramade han mig lite löst. Vi sa hejdå och så gick vi ut och åkte hemåt...
VAD TYCKER NI HITTILLS? :D KOMMENTERA :D
Kram Madde

Kommentarer
Postat av: AMANDA

Hej!

Vill du vinna en blogresponse invite så du kan svara på dina läsares frågor enkelt och snabbt? :D

isf kolla in http://lookforamanda.blogg.se/2011/september/tavling-vinn-blogresponse-invite.html#comment

Kram



BTW ääälskar din blogg och hur du skriver.

2011-09-02 @ 11:35:52
URL: http://lookforamanda.blogg.se/
Postat av: Lintso

OMB!! så bra!!! Snälla skriv mer när du komr hem från Närpes <3<3

2011-09-02 @ 21:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0