Like A Dream, Kapitel 2

Jag satte mig upp igen och checkade Justins twitter en gång till. "@AliceBelieber don't cry and stay strong<3 everything will get better, I promise<3" hade JUSTIN FUCKING BIEBER tweetat åt mig. Jag skrek ett högt skrik och kände hur jag började gråta, men denna gång var det glädjetårar. Jag tweetade snabbt tillbaka "@justinbieber thanks for the kind words and for tweeting me, it really made my day<3 but... yeah." och sedan loggade jag ut...
Jag la mig ner på sängen och la in mina ipodhörlurar i öronen. Jag klickade fram min "Justin Bieber" spellista. "Down To Earth" började spela och jag kände hur tårarna brände innanför ögonlocken men pressade dem tillbaka, men en tår lyckades smyga sig ut och rann nerför kinden. Jag satte mig upp i sängen och torkade tårarna.
-Vaför i hela världen skulle allt hända? VARFÖR?! sa jag högt för mig själv och fortsatte torka tårarna. Jag la mig ner i sängen igen och fortsatte lyssna på Justin.

Jag måste ha somnat för när jag vaknade var det mörkt ute. Det var Maj så det måste vara mitt på natten. Jag steg upp och gick in i mitt badrum, borstade tänderna, böt om till pyjamas och så gick jag och la mig igen.

Jag vaknade igen av att min ringklocka ringde. Jag suckade och steg upp. Jag klädde på mig en t-shirt, hoodie och jeans. Jag tog min telefon och gick ner till köket. Jag öppnade kylskåpet och tog ut filen. Jag hällde upp lite i en skål och åt upp det. När jag var klar tog jag min väska, tog på mig skor och jacka, sedan tog jag min telefon och gick ut till bussen. Jag hoppade på bussen när den kom och gick och satte mig ganska långt bak. Gänget som jag hade träffat på dagen före satt där längst bak och fjantade sig, som vanligt. Jag ignorerade alla deras kommentarer som var riktade mot mig och satt och lyssnade på musik.
När bussen stannade utanför skolporten gick jag ut och fortsatte ignorera alla elaka kommentarer som gänget ropade efter mig. Jag gick in i skolan och krockade nästan med Kate och hennes gäng. Kate, Alyssa och Josefin var "the bitches" i min skola. För 2 månader sen hade jag varit bästis med Alyssa men hon började hänga med de andra sedan och ja, nu hatar alla mig eftersom att de startade några rykten om mig som inte alls var sant. Not gonna go into that. Kate gav mig en bitchblick och frågade:
-Hur går det med Justin nu då?
-Jodu, det går bra, han tweetade mig igår, inget med det, svarade jag och ryckte på axlarna. Jag försökte gå om dem men Josefin stoppade mig. Jag tittade upp på henne och fejklog mot henne.
-Jo, vi tror dig, herregud, vem tror du att du är? sa Kate och log ett överlägset leende.
-Senast jag kollade så var jag Alice Simpson, svarade jag. Kate, Alyssa och Josefin skrattade. Jag suckade och försökte gå om dem men de lät mig inte så jag suckade och tittade mig omkring.
-Hur går det med din familj nu då? En pappa som dricker, en mamma som är ute och festar typ halva natten och en lilla syster som får växa upp med allt det, stackare, sa Kate. Jag stirrade på Alyssa med en mördande blick för att jag fattade att det var hon som hade berättat allt det. Det hade samlats en liten folkmasssa runt oss nu och vissa busvisslade. Alyssa bara hånlog mot mig. Vad hade hänt med tjejen?! Jag tittade på Kate och hon såg ut som om hon väntade sig ett svar, men jag hade inget bra svar att komma med.
-Det måste vara ganska tungt va? Och att ennu vara kär i någon som inte ens vet vem du är, ja herregud, stackars dig. Du måste ju vara typ sjuk, sa Kate och alla skrattade. Jag tittade ner i golvet och suckade igen. Jag kände hur tårarna än en gång brände innanför ögonlocken men pressade dem tillbaka. Kate, Alyssa och Josefin slog mig på armen och så gick dom iväg och jag trodde att allt var över. Men nä. Gänget som jag hade stött på dagen före kom fram till mig och började riva i mitt hår. det gjorde så ont att jag skrek till. En tjej tog fram en sax och tänkte börja klippa av det ända som jag tyckte om på hela mig, mitt hår. Jag ryggade tillbaka men en annan tjej knuffade mig framåt. Saxen som tjejen höll i rev ett stort och djupt sår i min arm och alla backade iväg från mig och gick sedan iväg. Jag kände hur smärtan brände i armen och tog min halsduk som jag hade runt halsen och band den runt armen. Sedan sprang jag ut ur skolbyggnaden och ända till parken som låg typ en halv kilometer ifrån skolan. Jag snavade på något och föll med ansiktet före i marken. Jag kände hur det sprack till någonstans och sedan kände jag smaken av blod i min mun. Jag försökte sätta mig upp men det var jättesvårt. Jag kunde nästan inte se nåt eftersom jag grät så mycket. Jag lyckades ställa mig upp men föll ner på marken igen och svimmade.

Jag kände hur någon ropade:
-RING EN AMBULANS!! TJEJEN ÄR JU TYP MEDVETSLÖS!
Någon satt med mig i famnen för jag kände att någon hade armarna om mig. Jag försökte öppna ögonen och lyckades. Först såg jag en suddig figur som liknade en kille men jag blinkade några gånger och lyckades se lite tydligare. Killen tittade ner på mig och märkte att jag hade vaknat. Jag kände igen honom men kunde inte komma ihåg vem han var eller vad hans namn var. Plötsligt kom någon annan fram till oss och där stod en stor man. Jag blev lite rädd och försökte flytta mig men killen höll fast mig och sa:
-Håll dig lugn, ambulansen kommer snart.
-Vehem är duhu? frågade jag. Killen tittade på mig och log.
-Jag är Justin, Justin Bieber, vad heter du? svarade killen. Justin Bieber... Hm... Men vänta nu?! VA?! SKOJAR HAN MED MIG?!
-Jag heter Alice... Alice Simpson, svarade jag och log lite. Justin log tillbaka och torkade bort mina tårar. Sedan log han igen. Jag hörde hur en bil körde in på parken och det var tydligen en ambulans. Några personer lyfte upp mig på en bår och bar in mig i ambulansen. Jag hörde hur Justin pratade med chauffören.
-Får jag följa med? Det verkar som om tjejen är lite ensam, sa Justin och chauffören nickade. Justin hoppade in i bilen och satte sig på en stol bredvid mig. En sjuksköterska började tvätta mitt sår och och sedan la hon på bandage. När hon var klar med det tvättade hon såret och så frågade hon:
-Var bor du? Vi behöver inte åka till sjukhuset, du mår bra.
Jag gav henne min adress och hon gav adressen åt chauffören. Justin tittade på mig och log ett sött leende och jag log tillbaka.
-Känner du tjejen? frågade sjuksköterskan Justin. Han skakade på huvudet.
-Okej, men kan du stanna hos henne ikväll och se ifall det händer nåt? frågade hon. Justin nickade.
-Visst, svarade han. När vi kom hem till mig hjälpte han mig ur bilen och jag sa hejdå åt sjuksköterskan. Justin hjälpte mig upp till verandan och jag låste upp dörren. När vi kom in i huset frågade Justin:
-Är ingen hemma?
Jag skakade på huvudet.
-Okej, var är dina föräldrar? frågade han. Jag kände hur en kniv stacks i mitt hjärta och tittade ner i golvet.
-De är... Borta, svarade jag och tog av mig skorna. Justin stod och tittade på mig en stund och sedan sa han:
-Ledsen för det, jag frågar inte mer om det.
Jag nickade och Sedan gick jag in i köket, Justin följde efter. Jag gick till medicinskåpet och tog en tablett. Sedan satte vi oss ner vid köksbordet.
Ledsen att ni inte fick något kapitel igår, men jag var lite trött.
KOMMENTERA<3

Kram Madde

Kommentarer
Postat av: Lintso

AWWWWWWWWWWWZ!! Hoppas att jag int var den enda som börja gråta när ja läste dehär. Jättebra!! :D

2011-05-23 @ 13:29:58
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-05-23 @ 13:54:13
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: sofia

OMB såååå bra! :D

riktigt riktigt bra skrivet, och awww justin! :D

2011-05-23 @ 16:26:54
Postat av: Julia

Åååh så braa!

Lintso:neej,jag grät också, som fan! :/

2011-05-23 @ 18:02:25
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeeeeeeer!!!!

2011-05-26 @ 08:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0