Like A Dream, Kapitel 7

-Annie, du frågade ju var våra föräldrar är, och sanningen är att de åkte iväg för 2 månader sen för att leta efter dig, berättade jag. Hon tittade på mig och såg riktigt chockad ut.
-Lämnade de dig här ensam för att leta efter mig?! frågade hon. Jag nickade. Annie fick tårar i ögonen och började gråta.
-Du måste ju hata mig nu! sa hon.
-Varför skulle jag det? frågade jag och kramde henne.
-För att du tror väl att de älskar mig mer än de älskar dig, sa hon. Jag tittade på henne och insåg att hon hade rätt. Jag trodde att de älskade henne mer men jag skulle aldrig ens komma på tanken att hata henne, hon var bara för underbar...

-Du har rätt om en sak, det verkade helt klart som om de älskade dig mer än mig, men jag skulle aldrig hata dig, inte ens fast du skulle döda typ Justin, sa jag. Annie skrattade.
-Men du, vad hände egentligen? frågade jag. Annie drog ett djupt andetag och började berätta.
-Jo, jag gick ju ut och gå med hunden, egentligen minns jag inte så mycket mer, men jag tror att det var två personer, de var män, som typ kidnappade mig. Jag vet inte hur det hände, men plötsligt var vi vid flygplatsen och männen sa åt mig att vi skulle på en liten resa och att jag skulle hålla tyst. Så vi hoppade på ett flyg till Los Angeles och där slängdes jag in i ett rum och fick bara bröd och vatten som mat, och de tvingade mig att städa, koka mat och så vidare. Men så för typ en månad sedan rymde jag och de fick inte fast mig, jag stal lite pengar av dem och köpte en flygbiljett för pengarna, men för de pengarna kom jag bara till Dallas så därifrån har jag typ liftat och typ sovt på gatorna, det är därför mina kläder är så slitna, jag har varit med om mycket, berättade hon. Jag tittade chockat på henne och visste inte vad jag skulle säga.
-Och nu är du här? sa jag till sist.
-Jep, men lets forget it, jag orkar ändå inte tänka på det mer, sa hon och sedan log hon mot mig.
-Mm, nu borde vi bara försöka hitta mamma och pappa, sa jag.
-Mm, men vi tänker mer på det imorgon, jag är trött, så jag går och sova nu, godnatt, sa hon.
-Godnatt.
Annie gick upp till sitt rum och jag la på tvn. Efter en stund somnade jag.

Dagarna gick och Annie och jag tänkte inte så mycket på vad som hade hänt. Jag gick till skolan på dagen som vanligt och ingen mobbade mig mer.
Det blev sommarlov och jag var lite ledsen över att jag inte hade pratat med Justin sen Annie kom hem, vilket var för över 3 veckor sen. Jag hade hört att han skulle ha en konsert i Atlanta snart och jag hoppades att jag skulle kunna gå på konserten, men jag hade ju inte pengar.
Just nu höll jag och Annie på att se på tv när Justin kom på tv. Han var på E! News. Reportern intervjuade honom om Selena. "Selena är en toppen tjej, hon är verkligen trevlig, men vi har inget på gång just nu" svarade han på reporterns fråga om hur det går med Selena. "Du har också blivit sedd med en annan tjej, för typ 3 veckor sen, vem var hon då?" frågade reportern. Annie tittade på mig och sa:
-Hon menar dig.
Jag satt bara spänd på att få veta vad Justin skulle säga om mig. "Jo, jag träffade henne för ett tag sen, men vi har inte pratat på 3 veckor, men hon är väl en kompis, antar jag" svarade han och log mot reportern. "Men vad heter hon då? Och hur träffades ni?" frågade reportern. "Jag tror inte att hon vill se sitt namn över alla artiklar och hur vi träffades kommer jag också hålla hemligt, tills vidare. Vi får se" svarade han. Han berättade inte nåt om mig för att hålla paparazzis borta, tänkte jag. Men hur vet de att han har hängt med en tjej? Kanske tog någon kort typ nån gång... Äh, whatever. Jag orkade inte tänka mer på det utan vände mig mot Annie och sa:
-Du, vi kommer behöva mycket hjälp ifall vi vill hitta mamma och pappa. Vi har inte gjort nåt nu på 3 veckor men vi måste verkligen börja nu, kanske lyckas vi isåfall hitta dem i sommar. Vad tycker du?
-Jo, massa hjälp kommer vi behöva, kan du typ få Justin att hjälpa oss? För några andra kompisar har vi ju inte riktigt... sa Annie.
-Visst, sa jag och tog fram telefonen och ringde Justin. Han svarade efter några signaler.
-Hej Alice, det var länge sen, sa han.
-Hej Justin, jo, ett tag sen ju, sa jag och skrattade.
-Skulle du ha något emot att komma hit, vi behöver din hjälp, sa jag.
-Med vadå? frågade han.
-Att hitta mamma och pappa. Jag vet att det är mycket begärt, men vi känner inga andra... sa jag.
-Visst, jag kommer direkt, sa han. Vi la på och jag berättade att han skulle komma. Efter 10 minuter ringde det på dörren och jag gick och öppnade dörren. Där stod Justin. Han log mot mig och jag kramade honom. När vi kom in i vardagsrummet satte vi oss ner och Annie berättade allt vad som hade hänt för henne. Justin lyssnade tyst utan att avbryta och när Annie var klar sa han:
-Wow... Jag tror att vi inte klarar av detta själv, utan vi borde nog berätta för typ min mamma och kanske Scooter och Kenny också. Så kanske de kan hjälpa oss.
Jag nickade och tittade på Annie.
-Visst, sa hon och ryckte på axlarna.
-Kan du få hit dem nu så vi inte behöver typ vänta i evigheter? frågade jag. Justin nickade och tog upp sin telefon. Han ringde till någon och pratade en stund. Sedan stängde han av och sa:
-De är här om 10 minuter.
-Bra, sa jag och log. Justin tittade från mig till Annie och sedan sa han:
-Hur många gånger har ni fått höra att ni liknar varandra eller att folk har blandat på vem är vem?
-Det har hänt typ en miljon gånger, svarade jag och ryckte på axlarna.
-Men du blandar inte på oss va? sa Annie. -För du är kär i Alice, sa hon och skrattade. Jag tittade chockat på Annie och började gapskatta.
-DU SKOJAR! skrattade jag. Justin ryckte på axlarna åt Annies skämt och sa:
-Varför inte.
Han blinkade åt mig och jag kände hur jag blev illröd i ansiktet.
-Annie, för en sekund hatar jag dej, sa jag. Annie bara skrattade.
-Vad söta ni är, sa Annie och jag bara höll händerna för ansiktet. Det ringde på dörren och jag sa:
-Annie! GÅ OCH ÖPPNA.
Sedan fortsatte jag gapskratta. Justin bara skakade på huvudet och gick och öppnade istället. Jag hörde hur de pratade i hallen och sedan kom Justin in i vardagsrummet tillsammans med Pattie, Kenny Hamilton och Scooter Braun. Vi presenterade oss och skakade hand med varandra. Sedan sa Scooter:
-Är du typ stora systern?
Han tittade på mig och jag började gapskratta. Annie skakade på huvudet och sa:
-NU BÖRJAR DET IGEN.
Hon började också skratta och Justin förklarade det roliga.
-De är tvillingar.
-Ouh. Trevligt, det förstod jag inte, sa han och skrattade lite. Jag och Annie slutade skratta och så satte vi oss ner i soffan. Justin kom och satte sig bredvid mig och log mot mig.
-Um... Vet ni varför ni är här? frågade jag. De ryckte på axlarna.
-Inte så nogrant, sa Pattie. Jag nickade.
-Okej, så vi behöver er hjälp att hitta våra föräldrar, de åkte för nästan 3 månader sen för att söka efter Annie, men sen kom hon ju hem, sa jag. Annie berättade återigen vad hon hade varit med om och alla lyssnade utan att avbryta. När Annie var klar fick jag berätta om hur de hade försvunnit. När jag var klar tittade jag på alla och frågade:
-Vad ska vi göra?
KOMMENTERA!<3

Kram Madde

Kommentarer
Postat av: Gabbi

ÄNTLIGEN ett kapitel :)

2011-06-14 @ 15:43:15
Postat av: Johanna

mer :d

2011-06-14 @ 16:51:39
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Lintso

äntligen!! tack madde!! meeeer :D

2011-06-15 @ 13:22:19
Postat av: Anonym

hur ska dom hitta sina föräldrar utan att ringa till polisen? inte så troligt..

2011-06-15 @ 20:30:01
Postat av: J

Sjukt bra!

2011-06-20 @ 16:52:43
URL: http://justinbiebsstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0