Forever And Always, Episode 2. Part 5.

Jag kände hur en tår rann nerför min kind när jag gick nerför trappan. Jag tittade snabbt in i vardagsrummet där mamma och Katarina satt. Emma och Julia hade åkt hem.
-Mamma, jag åker hem, sa jag och gick ut ur huset. Jag satte mig i min bil och körde hem. Detta var nog sista gången jag körde hem från Lovisa...

Lovisas perspektiv:

När Justin åkte satt jag på min säng och grät. Det var nog sista gången jag träffade Justin... tänkte jag och en tår rann nerför min kind. Jag visste inte vad jag skulle göra. Lucas var borta. Justin var borta. Sammie var borta... Jag låg på sängen och grät floder. Mamma kom upp och knackade på.
-Men lilla vännen, vad har hänt? frågade hon och satte sig ner. Jag bara grät. Pattie kom in i rummet och när hon såg att jag låg i sängen och grät suckade hon och såg ledsen ut.
-Det är nåt med Justin va? sa hon och satte sig ner på sängkanten. Jag nickade.
-Vill du berätta? frågade mamma. Jag satte mig upp, tog ett djupt andetag och berättade allt. När jag var färdig sade Pattie:
-Jag förstår att dej sårar, hjärtat. Och du har rätt att vara sur på Justin, och det vet han också. Men jag vill bara säga att de senaste 6 månaderna har varit väldigt svåra för honom, han har gråtit nästan varje dag. Och det är på grund av dej. Han har säkert ändrats väldigt mycket men det har varit problem med fansen och Selena och sen ännu med hans pappa, så det är därför han har ändrats. Men var sur på honom så du sen kan förlåta honom, okej?
jag nickade och sedan steg mamma och Pattie upp.
-Jag tror jag ska åka hem nu, hejdå Lovisa, sköt om dej, vi träffas nog snart igen, sa hon och gick ut ur rummet efter att hon hade kramat mej. Mamma strök mej över huvudet och gick ut, hon stannade i dörröppningen och sa:
-Ropa om du behöver något, men gå och sov nu, så mår du säkert lite bättre imorgon.
Jag nickade och lade mej ner igen.

Justins perspektiv:

Jag satt i bilen på väg hem och tårarna rann som floder nerför mina kinder. Jag blev tvungen att köra in på en parkeringsplats och bara gråta. Jag var så arg på mej själv. Arg för att jag hade gett upp så lätt och gått iväg. Arg för att jag hade haft sex med Selena dendär dagen för 6 månader sen. Arg för att jag inte sagt nej till förslaget att dejta Selena för mer popularitet. Arg på allt jag hade gjort. Jag slog hårt i ratten och råkade slå till tutan. Jag hoppade till när det lät "TUUUUUUUUUUUUUT". Men sedan grät jag igen. Jag tittade ut genom fönstret på bilen och såg hur några paparazzis stod där och tog bilder. Fuck, tänkte jag och körde ut från parkeringen. Jag körde hem och när jag kom in i huset sprang jag upp till mitt rum och la mej på sängen. Jag grät och grät och visste inte vad jag skulle göra. jag hade sårat Lovisa rejält. Hade jag tur så skulle hon förlåta mej innom de närmaste 10 åren. Jag suckade och steg upp. Jag bytte om till pyjamas och borstade tänderna. Sedan la jag mej ner i sängen och försökte somna. Efter 2 timmars försök satte jag mej upp i sängen och suckade. Jag ville bara åka till Lovisa och att allt skulle vara bra. Jag step up ur sängen och hämtade min gitarr. Här skulle det skrivas en låt. Jag började spela lite på måfå och sjöng nåt som lät hyfsat. Jag hämtade mitt sånghäfte och skrev ner det. Efter 4 timmar hade jag skrivit en låt, spelat in den, gjort musik till den och sånt. Jag var verkligen nöjd. Och som kanske alla skulle fatta handlade det om Lovisa.

Lovisas perspektiv:

Veckor och månader gick förbi. Sommar blev ti höst, höst blev till vinter och nu var det 4 veckor tills jul. Justin hade just gett ut ett album, ett jul album. "Under the mistletoe" hette albumet och jag hade (tyvärr) hört några låtar. En låt stack ut till mej, "All I want is you" Ryckten gick om att han hade skrivit den till mej. Men jag visste inte vad jag skulle tro. Nu var jag i alla fall och julshoppade early som jag, Emma och Julia kallade det. Jag var också med dem coh julshoppade då. Vi gick in i Forever 21 för att prova några klänningar för julfesten i skolan. När jag gick in där krockade jag med någon. Jag tittade upp och det var Selena. Hon tittade snabbt på mej, sa "förlåt" och gick iväg. Det hade ju tagit slut mellan Selena och Justin för 5 månader sedan på Sammies minnesstund. Jag suckade och vi gick in i butiken. Vi sökte efter klänningar men jag kunde inte riktigt hitta någon. Så vi alla gav upp och åkte hem till mej istället. När jag kom in genom dörren kom mamma fram till mej och sa:
-Vi ska på middag till Pattie ikväll, om 1 timme.
Jag suckade och sa:
-Okej, jag gör mej i ordning då...
Emma och Julia åkte hem och jag gick upp till mitt rum. Jag tog en dusch on sedan tog jag på mej en röd klänning, eftersom jag tänkte att det skulle vara en tidig julmiddag. Sedan lockade jag mitt hår och sminkade mej. När jag var klar var klockan 5:45pm vilket bettyde att vi borde åka. Så jag gick ner och så åkte vi iväg till Justins. När vi kom fram steg vi ut ur bilen och jag ringde på. Pattie öppnade dörren.
-Kom in, sa hon och log. Jag steg in och tittade runt. Mamma stannade utanför.
-Kommer du Pattie? frågade hon och Pattie nickade.
-Jo, hejdå Lovisa, vi kommer tillbaka kanske 12 tiden, nåt sånt, sa hon. Jag tittade förvirrat på mamma och Pattie.
-Vadå, ska ni åka?! frågade jag desperat. Mamma och Pattie nickade.
-Hejdå, sa de och stängde dörren. Jag suckade och ångrade att jag fölt med. Nu var jag typ ensam i huset med Justin. Om han då ens var hemma. Jag vände mig om och tittade rakt in i Justins bruna fina ögon...

Haha omg, så plötsligt skriver jag ett kapitel. Blev sugen på att skriva antar jag. Kommentera om ni vill (:

Kram Madde

Kommentarer
Postat av: Esmeralda

ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!! <33333 I Love You!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-12-18 @ 11:45:34
Postat av: Johanna

gillart :)

2011-12-18 @ 15:32:40
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0