Forever and always, part 46

-Men Forever and always tog slut, allt slutar här, Justin, allt är över, slutar här, nu får vi gå vidare i livet, utan varandra, även fast vi kanske älskar varandra, jag orkar inte, sa Lovisa. Hon gav mig ringen som hon hade fått av mig och kysste mig på kinden. Sedan sa hon 'Hejdå Justin' och gick upp till badrummet. Jag kollade efter henne och sedan kollade jag på ringen. Jag vände mig om och började gråta medans jag gick ut till bilen. Jag visste att dethär skulle kunna vara slutet, föralltid. Jag har förstört allt...


Jag satte mig i bilen och startade den. Sedan åkte jag iväg. När jag kom hem sprang jag direkt upp till mitt rum och föll ner på sängen och grät. Jag tog tag i lampan som var på mitt nattduksbord och slängde den på marken. Jag var så jävla arg, ville bara förstöra allt runt omkring mig. Jag slog knytnäven mot väggen så hårt jag kunde men det ångrade jag väldigt fort, det gjorde så jävligt ont. Jag gick in i badrummet och såg att jag såg hemsk ut, och min hand blödde. Jag tvättade handen och mitt ansikte sedan gick jag ut ur rummet och la mig på sängen. Jag tänkte en lång stund och kom på att jag måste göra nåt fort.

Lovisas perspektiv:

Jag satt i badrummet i evigheter. Säkert i flera timmar och bara grät. Sedan steg jag upp och tänkte 'Nä, såhär kan jag ju inte ha det, jag måste ju gå vidare...'. Jag tvättade mitt ansikte och så gick jag ut ur badrummet. Jag gick till mitt rum och la på lite musik. Eminem 'Beautiful' kom på. Ah, älskar den låten. jag låg där och lyssnade på musik när jag hörde att nån öppnade dörren.
-HEJ! ropade mamma där nerifrån.
-Hej! ropade jag tillbaka. Mamma kom upp till mitt rum och gav mig en tidning. Rubriken var "Justin Bieber's kissing another girl!". Jag suckade och så kollade jag på bilden på Justin och Sammie när de kysstes.
-Visste du om dethär? frågade hon.
-Mm... Såg det på internet idag, jag har gjort slut med Justin, och jag orkar verkligen inte prata om honom mer, svarade jag och suckade. Hade inga tårar kvar, ingenting. Mamma suckade och kramade mig, sedan gick hon ut. Imorgon är det dags för skolan... Suck... tänkte jag. Jag böt om till pyjamas och la mig ner i sängen, och jag somnade verkligen fort.

Nästa morgon

Mamma väckte mig på morgonen och sa:
-Är du klar för skolan?
-Mm, jag nickade och satte mig upp. Det började bli höst och kallare nu, och snart var det min födelsedag. Jag suckade och började klä på mig. Idag fick det bli en hoodie och jeans. Jag sminkade mig lite och så åt jag lite. Sedan gick jag till bussen. Jag satte mig ner i bussen och tänkte. När bussen kom fram till skolan suckade jag och gick ut. Där stod Sammie. Jag ignorerade henne och gick och tog mina böcker, sedan gick jag till gympasalen. Jag fick ju inte vara med så jag satte mig ner och kollade på. Plötsligt kom Elise fram till mig.
-Hej, dork, hur mår Justin då? frågade hon och satte sig ner. Jag suckade och svarade inte.
-Ah, just det, han lämnade dig visst, och kysste, vad heter hon nu, din bästis... Uhm... Sammie, jag så var det ja, sa Elise. Aa, men jag förstår ju honom, hon är ju MYCKET snyggare.
-Mm, det är ju klart, men egentligen så skulle han väl behöva dejta dig, nä men, upps, han hatar ju dig, my bad, sa jag till henne och steg upp och gick en bit ifrån henne. Hon kollade på mig som om jag just hade sagt att hon var ful, och så gick hon iväg. Jag skrattade lite för mig själv. Gympa timmen gick fort och alla timmar före lunch gick också lika snabbt. Men när jag skulle till lunchen blev jag omringad av personer som ville veta allt om mig och Justin.
-Hur är det med dig och Justin? frågade en tjej som hette Julia.
-Varför kysste han Sammie? frågade en annan tjej.
-Har ni haft sex? frågade en tredje. Killarna runt omkring mig började asgarva.
-Hur mår du? frågade nån.
-Vad hände i Bahamas? frågade en tjej som var kompis med Elise, Evelyn hette hon. Hon var väl egentligen gansak snäll, men hon blev nertryckt av Elise. Ingen nyhet precis. Jag kollade runt mig och suckade sedan skrek jag:
-MEN OM NI VILL VETA ALLT, GÅ OCH FRÅGA AV SAMMIE ELLER JUSTIN!! JAG TÄNKER INTE BERÄTTA NÅT! FATTE DET!! JAG ORKAR INTE!! FUCK MY LIFE!!
Jag kollade runt mig igen och så bröt jag ihop. Jag började storböla. Alla kollade på mig och Elise sa:
-Men vilken jävla tönt hon är. Haha.
Evelyn skrattade men det syntes att hon inte ville det.
-Äh, lägg av, Elise, hon är ju jävla lessen, förstår du inte det?! Stick iväg om du nu tycker att hon är en tönt! sa en tjej som hette Emma. Emma kom fram till mig och lyfte upp mig. Hon ledde mig till tjej toan och så sa hon:
-Bry dig inte om Elise, hon är ju alltid såhär, och jag förstår dig.
Jag satte mig ner på golvet och fortsatte gråta.
-Du älskar Justin, va?
Jag nickade och fortsatte gråta. Jag kände mig som en idiot. Jag steg upp och tvättade mitt ansikte. Emma kramade om mig och sa:
-Jag skulle så gärna vilja hjälpa dig, för jag tycker verkligen att du verkar trevlig. Jag har väl inte direkt varit med dig, men du verkar så snäll.
Jag skrattade lite och så sa jag:
-Kommer du med mig och äter lunch nu då?
Japp, sa hon och så gick vi till matsalen. Alla tittade på oss när vi kom in. De kollade på mig som "What? Lovisa har en kompis?!". Vi tog vår lunch och så gick vi och satte oss vid ett bord. jag kollade runt lite i matsalen och såg att Sammie satt ensam. Men så kom Elise och Evelyn fram till Sammies bord och satte sig ner där. Jag såg att Sammie suckade men sa inget. Undrar om dom kommer bli kompisar nu?

Sammies perspektiv:

När Elise och Evelyn satte sig ner vid mitt bord ville jag dö. Först tappar jag Lovisa och så vill dom bli kompisar med mig. Herregud. Okej, jag vet att jag gjorde fel, och hela denhär dagen har jag försökt prata med Lovisa, men hon ignorerar mig. Och det förstår jag ju. Jag åt fort upp allt och gick ut ur matsalen. Då ringde min telefon. Det var Justin.
-Hej, svarade jag och suckade.
-Hur är det med Lovisa? Har du pratat med henne? frågade han.
-Nää, jag har försökt, men hon ignorerar mig... Suck, sa jag. Jag hörde att Justin suckade, och det lät som om han snyftade också.
-Vad ska vi göra? Jag älskar henne, Sammie! Jag vet inte vad jag ska göra utan henne! sa Justin desperat.
-Jag vet att du älskar henne! Jag gjorde fel som kysste dig! Men jag bara gjorde det! Jag kan inte rå för det! svarade jag, och jag lät lika desperat. Justin suckade och så sa han:
-Hejdå, hälsa Lovisa om du får chansen...
-Mm, bye, sa jag och la på. Jag tog mina saker och så gick jag till nästa klass. Jag var lite sen, konstigt nog. Jag mumlade en ursäkt och så gick jag och satte mig. Jag kände hur alla stirrade på mig. Alla hade hört om mig och Justins lilla kyss. Hur fan ska jag lösa dethär?...


Ja, undrar hur Sammie ska lösa det?... Komentera!<3

Kram Madde

Ps. Det kom nu två nya karaktärer av mina läsare som ville. Evelyn och Emma :). Kommer en beskrivning på dem senare i berättelsen :)

Kommentarer
Postat av: Julia

Yeey min karaktär :D Det som är helt creeepy är att jag heter Julia och sedan Evelyn som andra namn, och nu så finns det både en Julia och en Evelyn i novellen HAHA, + att min mamma heter Elsie ,WOW det är verkligen creepy...

2010-12-22 @ 22:33:57
Postat av: Svarten97

man märkte inte riktigt att det var nya karaktärer, föör det smälte ihop med berättelsen, vilket som är bra! Skriv mer snarast ;)

2010-12-22 @ 22:37:05
URL: http://svarten97.devote.se
Postat av: Johanna/Moonlight

Jättebra ofc måste ha mer, veta hur det går ju!!

2010-12-22 @ 22:40:05
Postat av: Lintso

´SVINBRA!!!!!! :))))

2010-12-23 @ 11:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0