Forever And Always, Episode 2. Part 14.

Vi kysstes och jag viskade:
-Jag älskar dig Justin, snälla lämna mig aldrig♥
-Jag älskar dig också, och jag kommer inte lämna dig♥, sa han och vi kysstes igen. Sedan tittade vi en lång stund in i varandras ögon.
-Godnatt, sa jag och skrattade. Han steg upp och la sig i sin säng.
-Godnatt min ängel, jag älskar dig... viskade han. Jag log.
-Godnatt, jag älskar dig också, stay perfect♥... viskade jag och somnade...
Jag satt i en bil med Justin. Plötsligt kom Lucas körande mot oss i en stor lastbil. Han skrattade elakt och körde in i bilen på Justins sida. Bilen flög runt i luften och vi landade med ett duns. Jag skrek. När allt blev tyst och lugnt igen sa jag:
-Justin!
Han svarade inte.
-JUSTIN! sa jag då högre. Jag svängde på huvudet och såg Justin i en pöl av sitt eget blod...

 

Jag vaknade med ett ryck och satte mig upp i sängen. Det var bara en dröm, tänkte jag och försökte lugna ner andningen. Jag höll på att hyperventilera. Jag tittade till höger och såg att Justin sov där fridfullt och omedveten om att han just hade dött i min dröm. Jag la mig ner igen och försökte sova men drömmen var fast i mitt minne. Scenen när jag tittade på Justin i sitt eget blod upprepade sig om och om igen. Bilden såg mer och mer bekant ut. Då kom jag på att Justin blev skuten av Filip för något år sen och när jag kom fram till honom låg han i en pöl av sitt eget blod. Så bilden är därför bekant... tänkte jag och suckade. Jag försökte sova men nu kom det flera minnen fram. Som när vi hittade Sams mamma död på golvet... och när Sam hade dött... Jag satte mig upp igen och insåg att det var omöjligt att somna om. Så jag steg upp och gick fram till Justins säng.
-Justin, viskade jag och skakade honom lite försiktigt. Han öppnade försiktigt ögonen.
-Vad är det? frågade han och satte sig upp.
-Jag... Jag drömde något hemskt... sa jag och satte ner mig på sängen. Han tittade på mig och vi kysstes.
-Kom och sov här då, sa han. Han flyttade sig inåt så jag skulle få rum. Jag la mig ner i sängen och vi låg och tittade på varandra.
-Det blir nog bra, sov nu, sa Justin, kysste mig och stängde ögonen. Jag log och somnade om.

Justins perspektiv:

Jag vaknade av att jag hörde skrik utifrån. Det lät som tjejer. Jag suckade och satte mig upp. Att de aldrig kan lämna mig ifred... tänkte jag. Jag tittade ut genom fönstret och såg att det stod tjejer där med skyltar och allt. Jag suckade och steg upp, försiktigt så jag inte skulle väcka Lovisa. Jag bytte om till ett par jeans och en hoodie och så gick jag ut i köket. Mormor och morfar tittade på mig och suckade.

-Jag vet jag vet, sa jag och suckade. Jag gick ut i hallen, tog på mig skor och öppnade dörren. Fansen började skrika ännu högre.

-JAG UPPSKATTAR VAD NI GÖR FÖR MIG OCH JAG ÄLSKAR ER, MEN KAN NI SNÄLLA GÅ? VI FÖRSÖKER SOVA OCH NI VÄCKER OSS. SNÄLLA. DET HÄR ÄR PRIVAT MARK OCH JAG BER ER ATT LÄMNA! ropade jag åt dem. De nickade och började gå iväg. Jag suckade och gick in igen.
-Så, nu är de borta... sa jag.
-Vi måste få dem att sluta komma hit... sa mormor. Jag suckade.
-Jag vet...
-Det ordnar sig nog, sa morfar. Jag log mot honom, sedan satte jag mig ner vid matbordet. Jag åt frukost och så gick jag in till mitt och Lovisas rum för att se om hon fortfarande sov. Det gjorde hon. Jag stod och tittade på henne en lång stund och log. Hon är så vacker... tänkte jag. jag gick ut igen och mormor meddelade att de skulle åka och handla, och så skulle de och träffa några bekanta, så vi skulle ha huset för oss själva tills middag. När de hade åkt bestämde jag mig för att göra frukost åt Lovisa. Så jag stekte pannkakor och la upp dem på en tallrik. Sedan hällde jag upp apelsin juice och sökte upp en bricka. Jag la allt på brickan och sökte upp jordgubbssylt för pannkakorna. Sedan bar jag in allt i rummet. Jag tittade på lovisa, böjde mig ner och kysste henne så hon skulle vakna. Hon öppnade ögonen och log mot mig.
-Godmorgon, sa jag och kysste henne igen. Hon satte sig upp och sträkte på sig. Jag visade åt henne att jag hade gjort frukost och hon log mot mig, sa "tack" och började äta. Jag satt bara brevid henne medan hon åt. Vi pratade lite smått men Lovisa är ingen morgon person som pratar på så fort hon vaknar. När hon var klar kysste hon mig och log.
-Tack, sa hon och gav mig ett av sina bländande leenden. Jag log tillbaka och kysste henne igen. Sedan tog jag brickan och gick ut i köket, la allt i diskmaskinen och så gick jag in till Lovisa igen.
-Jag ska ha en lazy dag idag, sa hon medan hon böt om till ett par stora mjukisbyxor och så tog hon en av mina hoodies och la den på sig. Hon såg ut som en liten rappare haha. Hon tittade på mig och snurrade runt.
-Syggt va? sa hon och skrattade.
-Du är snygg hur du än ser ut, sa jag och drog henne intill mig. Vi kysstes och sedan kramades vi en lång stund.
Lovisas perspektiv:

Jag tittade upp på Justin, in i hans vackra bruna ögon och kysste honom igen. Han fördjupade kyssen och drog mig längre intill honom, om nu det var möjligt. Vi kysstes en lång stund till, sedan knuffade jag undan. Jag tittade på honom, bet mig i läppen och gick ut ur rummet.
-C'MON! sa Justin efter mig. Jag skrattade och gick till vardagsrummet, satte mig ner och la på tvn. Justin kom och satte sig brevid mig. Han tittade på mig och skrattade, sedan pussade han mig på kinden och så satt vi och såg på tv. Efter några timmar började jag bli hungrig.
-Justin, jag är hungrig! sa jag. Han skrattade.
-Okej, men vad vill du ha då?
-Uhm... Jag vet inte...
Vi gick till köket och tittade i kylskåpet och såg att det fanns lite kvar av spagetti och köttfärssås så vi åt det, sedan gick vi och satte oss i vardagsrummet igen.
-Vad handlade din hemska dröm om? frågade Justin plötsligt. Jag suckade och berättade för honom, och så berättade jag om alla minnen jag fick upp i mitt huvud. Justin satt och lyssnade och jag tror jag såg vettskrämd ut under hela tiden för Justin tittade oroligt på mig och sa:
-Det är bra. Det blir nog bra.
Medans han kramade mig. När jag hade slut på ord tittade vi på varandra en lång stund.
-Jag vet inte riktigt vad jag ska säga... sa Justin sen. Jag suckade.
-Jag vet...
-Men du vet, jag tror inte att nåt sånt kan hända igen ya know?
Jag nickade.
-Mm...
Justin lyfte upp mitt huvud och kysste mig.
-Jag lovar, det händer inte nåt sånt igen, my angel, lovade han. Jag log.
-Tack, sa jag och vi kysstes igen...

ETT KAPITEL TILL OMG :O KOMMENTERA GÄRNA<3 Vet att kapitlet är lite tråkigt kanske... men men :)

Besök min nya blogg fashionandgirl.blogg.se där skriver jag om mitt liv osv :D

Kram Madde

Kommentarer
Postat av: Anonym

snälla skriv mer :( !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2012-03-18 @ 01:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0