No Matter What, Kapitel 58

-Du är rolig, du, sa han och kramade mig. Vi bestämde oss för att ha en livechat så vi fixade det och så höll vi på att fjanta oss. Det var många som sa att vi är så söta och som även sa åt mig att jag är vacker. Några önskade oss lycka till och vissa sa att de bad för mig. Alla fans som var med på livechatten var bara för söta. Efter en stund avslutade vi chatten och bestämde oss för att titta på film. Vi la i titanic men när halva filmen gått blev jag tröttare och tröttare och tillsist somnade jag i Justins famn♥
När jag vaknade låg jag i min egen säng med Justins armar runt mig. Jag tittade på klockan och såg att den visade 08:39. Mitt ben gjorde ont och jag behövde vatten, men som sagt klarade jag inte av det själv. Men jag ville inte väcka Justin, fast jag blev väl tvungen att göra det när jag hade krånglat i 5 minuter utan att kunna stiga upp. Jag skakade försiktigt om Justin men han rörde sig inte ens. Asså den killen sover verkligen tungt måste jag säga...
-Justin... viskade jag och skakade om honom igen. Nothing.
-Justin, vakna! sa jag och skakade om honom. Inget hände.
-Justin! sa jag och skakade om honom. När det inte hände nåt kysste jag honom på läpparna och direkt sprends ett leende över hans läppar. Han öppnade försiktigt ögonen och log mot mig.
-Vad är det? frågade han sömningt.
-Mitt ben gör ont och jag är törstig, sa jag försiktigt. Justin skrattade lite sömnigt och så steg han upp.
-Har du värktabletterna där nere? frågade han. Jag nickade. Han gick ut ur rummet och ner. Efter en stund kom han upp igen med ett glas vatten och en burk tabletter. Han tog ut en tablett och gav mig den. Jag stoppade den i munnen och sjölde ner med vattnet.
-Thanks Justin, sa jag och kysste honom.
-No problem, sa han, men sov nu, jag är trött.
Jag skrattade och la mig ner igen. justin la armarna runt mig och efter en stund somnade jag.

Justins perspektiv:

Efter att Amanda väckte mig kunde jag inte somna mer. Jag låg och tittade på Amanda i säkert en timme före jag steg upp. Jag gick in i Amandas badrum och duschade. När jag var klar torkade jag mig och klädde på mig. Sedan gick jag ner till köket och gjorde pannkakor. Jag la upp allt på en tallrik och tog apelsin juice, två glas, två tallrikar och satte allt på en bricka. Jag gick upp till Amandas rum och öppnade dörren. Jag gick in och la ner allt på hennes nattduksbord. Jag börjde mig försiktigt över henne och kysste henne mjukt på läpparna. Hon öppnade ögonen och kysste mig. Sedan log hon. Hon satte sig försiktigt upp och hennes blick fastnade på nattduksbordet. Hon tittade på mig och gav mig ett leende. Jag log tillbaka och hon började äta av pannkakorna. Jag satte mig i sängen och började äta. Medan vi åt pratade vi om vad vi skulle göra idag. Jag skulle på en intervju på kvällen och Scooter skulle komma och hämta mig halv 7. Då hade vi också tänkt ta med Amanda på intervjun. När vi var klara gick vi ner till köket och medan jag diskade satt Amanda och bläddrade igenom min telefon. Plötsligt stannade hon upp.
-Justin, vad är det här?! frågade hon chockat. Hoppas hon inte sett sms:en som Selena skickade igår...
-Vadå? frågade jag och gick fram till henne. Jag försökte ta telefonen ifrån henne men hon slet sig undan.
-"Hej babe! När ska vi träffas igen? Jag saknar dig och gillar dig fortfarande. Och du lovade att vi skulle träffas!<3 Kram Sel", läste Amanda, och det roliga är att du har svarat "Jag saknar dig med, och jag gillar dig också. Men ajg kan inte träffas, Amanda dödar mig.".
-Amanda, jag kan förklara det där, sa jag.

Amandas perspektiv:

-Förklara vadå? Att du gillar henne ännu?! Jag ska inte hålla dig iväg från att träffa henne, dra åt skogen, sa jag och tittade på honom.
-Vet du vad jag gör för dig?! Jag skickade hem Chaz och Ryan för att jag skulle kunna vara med dig och hjälpa dig! Jag har ignorerat tusentals intervjuer för din skull! Och nu är jag här och hjälper dig när de andra är borta! Är det inte nog?! Kan jag inte sakna en kompis då?!
Justin verkade bli förbannad. Men det var ju jag också.
-Men vafan?! Du behöver ju inte vara här! Du kan ju lika gärna dra åt helvete tillsammans med alla dina fans och intervjuare och Selena! Herregud. Om det är så tungt att vara här, dra fan iväg då!
Justin gick ut i hallen och tog på sig sina skor. Han tog sina nycklar och så gick han ut. Han smällde fast dörren och jag såg genom köksfönstret hur han satte sig i bilen och körde iväg. Jag tittade ner i bordet och såg att jag fortfarande hade Justins telefon i handen. Nåja, han får komma och hämta den ifall han vill ha den, tänkte jag och steg upp. Jag gick upp i mitt rum och där doftade det Justin. Jag gick in i badrummet och där doftade det också Justin. Hela huset doftade Justin. Var i hela friden ska jag vara om jag vill ignorera Justin?!
-Fuck this shit, sa jag och satte mig ner på min säng. Vad ska jag göra nu då... Jag tog min dator och loggade in på twitter. Jag såg att Justin hade tweetat "Having and interview tonight :D btw, i feel crappy.". Jag tweetade "Oh fuck of, don't think I will get back to you if you like someone else. And it was YOU who told me you could help, it wasn't MY idea." sedan loggade jag ut. Jag gick ner till vardagsrummet och la på tvn. Men det kom inget bra så jag bestämde mig för att gå upp igen. När jag gick upp fick jag en plötslig smärta i benet och föll ner på trappan. Jag skrek till av smärta när mitt brutna ben landade på en vass kant. Jag började gråta och försökte stiga upp men det gick inte, så till sist gav jag upp och kände att jag blev svagare. Jag försökte stiga upp igen men denna gång gjorde det så ont så jag kunde knappt skrika. Jag blev ännu svagare och fick svårt att hålla upp ögonen. Till sist stängde jag ögonen och somnade.

KOMMENTERA!<3

Kram Madde

Kommentarer
Postat av: Julia

Åhhhh snälla ett till idag. älskar bloggen meera (L)

2011-05-09 @ 19:59:55
Postat av: sofia

åh herregud! jag vet inte vad jag ska tro! men mest tkr jag synd om amanda, visst får han sakna sina kompisar men det där med "amanda dödar mig" och "jag gillar dig också" var riktigt drygt! jag skulle ha reagerat likadant! och vadå varför gick han bara?! GOSH allt är helt sorgligt! och så bara somnade hon i slutet!

haha, jag får PANIK!

iaf, älskar din novell och läääängtar till fortsättningen! :D

2011-05-09 @ 20:49:10
Postat av: Johanna

Super duper bra!!!! åh herregud!!! jag lovar att justin kommer att komma tilbx och rädda henne ;)

2011-05-09 @ 21:15:22
URL: http://myownstoryss.blogg.se/
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-05-09 @ 21:30:19
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-05-09 @ 22:22:10
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: ebbaaa

Snälla mer!! den är bäst!!! <33

2011-05-10 @ 07:07:01
Postat av: Lintso

ääääh blev som så rädd!!! siis när hon somna i slutet. o ja so o ha reagera sådär som amanda gjo. meeeeeer!!!

2011-05-10 @ 13:43:23
Postat av: Lello <3

Har följt din blogg as länge, skit bra! :)) Men kan du ta bort musik saken, jag kommer inte in på din blogg med mobilen annars :S Och då slösar jag pengar i onödan :S

2011-05-10 @ 16:12:49
Postat av: Julia

Fan vad braa! omg, hoppas att inget händer med amandas ben :o

2011-05-10 @ 16:47:48
URL: http://juliagarcia.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0