Like A Dream, Kapitel 1

Nu börjar jag på en ny novell, i börja kanske ni inte fattar så mycket, men allt kommer reda upp sig lite längre i novellen ;)

Tjejen ni kommer läsa om denhär gången heter Alice, hon är 15 år och bor i Atlanta. Hennes största idol är Justin Bieber. Nu kommer ni få läsa om hur en helt vanlig tjej tar sig så långt så hon träffar sin idol och får honom att falla för henne.

Hoppas ni gillar novellen ;)
När jag kom in i huset smällde jag fast dörren och gled ner längs den. Det hade varit en förfärlig dag. Jag kände hur tårarna brände innanför ögonlocken men försökte att hålla dem tillbaka. Inte gråta... inte gråta, Alice, Inte gråta.
Jag slog huvudet mot dörren och fortsatte att hålla inne tårarna. Jag tittade upp i taket och svalde flera gånger men gråten ville ändå inte försvinna. Jag lutade huvudet i knäna och kände en tår rinna nerför min kind men torkade fort bort den, men det kom fler och fler tårar och till sist brydde jag mig inte om att torka tårarna. Jag satt med huvudet i knäna och grät i en lång stund innan jag kunde sluta. Jag steg upp och gick in till köket och tittade i kylskåpet som var tomt.
-Bäst att gå och handla, sa jag för mig själv och gick upp till mitt rum. Jag avskydde att gå omkring där uppe, men eftersom jag hade rummet där så kunde jag inte göra så mycket annat än att faktist gå omkring där. Jag tittade i min byrålåda om jag hade några pengar där men nä, så då fick jag "äran" att gå in i mamma och pappas rum.
Jag försökte att inte se på den obäddade sängen, de söndriga sakerna och kläderna som var omkring kastade på golvet.
Jag gick fram till deras byrå och drog ut en låda för att söka efter pengar. efter en stunds letande hittade jag 2000 dollar. Det skulle väl räcka ett tag va?
Jag gick ner till hallen och tog på mig skor, jacka och så en mössa. Jag drog upp huvan på jackan och gick ut ur huset, men först tog jag mina nycklar. Jag låste dörren och gick den korta biten till märkaste butik.
Utanför butiken stod det några killar och tjejer från min klass och rökte. Vissa av dem stod också upptryckta mot väggen och hånglade. Disgusting. Jag gick in i butiken och hoppades på att de inte märkt att det var jag. Jag gick till hyllorna där de hade konserver och sånt. Jag plockade några konserver och sedan tog jag mjölk, fil coh lite annat. Jag gick till kassan och betalade, sedan la jag allt i en kasse och så gick jag ut ur butiken.
När jag kom ut ur butiken ropade mina klasskompisar på mig.
-Hej du tjejen! Vem är du?! Titta hit!
Jag ignorerade dem och fortsatte gå men så kände jag hur någon drog i min arm och jag vände mig om.
-Men ser man på, det är ju lilla Alice! sa tjejen som hette Jessica och hånlog mot mig, ska inte du vara hemma med dina föräldrar och sova vid det här laget?
Hela gänget skrattade och jag vände mig fort om och gick iväg. När jag kom hem la jag allt i kylskåpet och sedan gick jag upp till mitt rum och tog min dator. Jag loggade in på twitter och det första jag checkade var Justins sida. Home, sweet home ATL. Back from Japan now! Wow, 4th time I've been there :D #Blessed and tankful" hade han tweetat. Jag retweetade det och hoppades på att träffa honom, bara på något sätt. Min före detta bästis hade träffat honom på stan en dag, men sedan hade hon flyttat och då var vi inte kompisar mer. Jag suckade och tweetade "One more horrible day... I miss you mom and dad... Where are you now?... :'(" sedan la jag på Justins låt "where are you now?" som han hade skrivit åt sin pappa. Låten passade så bra in på mitt liv. När jag låg där på sängen och tänkte på allt som hade hänt började jag gråta igen. Jag torkade tårarna och satte mig upp. Jag tweetade "Wish you was here now... But you're so far away, I don't even know where you are... Please come back to me... It's been 2 months and I haven't even got any call from you..." och sedan tweetade "Where are you now by @justinbieber got me to cry... wish I knew where you are mom... I love you... :'(" och sedan la jag mig på sängen och tittade upp i taket. Det sorliga var att jag mindes allt så väl, från första dagen då nåt var fel tills allt gick åt helvete. Allt var memorerat i min hjärna och om jag skulle ha ett prov i det skulle jag få MVG, helt säkert. Så bra kom jag ihåg allt och det var så störande att inte kunna glömma nåt eftersom att jag hade hela huset för mig själv. Men det konstiga var att jag inte hade fått några räkningar än, mamma hade väl fixat så att hon kunde betala dem, var hon nu var...
Jag satte mig upp igen och checkade Justins twitter en gång till. "@AliceBelieber don't cry and stay strong<3 everything will get better, I promise<3" hade JUSTIN FUCKING BIEBER tweetat åt mig. Jag skrek ett högt skrik och kände hur jag började gråta, men denna gång var det glädjetårar. Jag tweetade snabbt tillbaka "@justinbieber thanks for the kind words and for tweeting me, it really made my day<3 but... yeah." och sedan loggade jag ut...
FÖRSTA DELEN AV DEN NYA NOVELLEN "LIKE A DREAM". KOMMER INTE UPPDATERA NÅT I HELGEN EFTERSOM ATT JAG SKA TILL HELSINGFORS, MEN PÅ MÅNDAG KANSKE ;)
KOMMENTERA<3

Kram Madde

ps. Hann inte fixa några bilder, ledsen!

Kommentarer
Postat av: Johanna

JÄTTEBRA :D

2011-05-20 @ 06:29:33
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: sofia

bra början! man förstod inte så mycket men du sa ju att vi kommer få reda på mer sen såååå jag längtar tills nästa kapitel något enormt! :D

2011-05-20 @ 08:38:00
Postat av: Lintso

Va bra!!!! Btw. Fick du hede från hede Amyboken??? :D

2011-05-20 @ 12:42:12
Postat av: Julia

Ååååååh så bra! älskar den redan! :D :D

2011-05-20 @ 12:58:48
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Emelie Johansson

Älskar den :)) fortsätt på nästa del snälla :D<3

2011-05-21 @ 15:34:49
Postat av: Anonym

Vet du änns vad en novell är?

2011-05-21 @ 19:25:50
Postat av: Anonym

As bra! Vad har hänt hemma hos henne? :O

2011-05-22 @ 00:11:19
Postat av: anonym

Har precis länkat din novellblogg, på min novellblogg!!!

http://justindrewbeebs.blogg.se/2011/may/novellbloggar.html#comment

2011-05-22 @ 12:50:32
URL: http://justindrewbeebs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0