No Matter What, Kapitel 37

-Uhm... Jo, jag undrar om du skulle vilja... Gå ut nån dag? Kanske imorgon eller så? frågade han och log osäkert. Jag log mot honom och nickade.
-Visst, det går bra, sa jag, du kan få mitt nummer så kan vi ju ringas eller så.
Jag gav mitt nummer till honom och han log sitt charmiga leende och så sa han:
-Schysst.
Han gick iväg och jag steg också upp och förde bort min bricka och så gick jag till mitt skåp. Jag sms:ade Olivia. "Jag har en dejt med skolans populäraste kille ;) Han är skitsnygg!<3 ;) :D xxx Mandy" skickade jag och så gick jag till nästa lektion...
Justins perspektiv:

Nu hade jag försökt. Nu var mina chanser över. Nu var det tid att gå vidare eftersom Amanda tydligen ville göra det och skulle göra det. Jag tog upp min telefon och såg att jag hade fått ett sms. Från Selena. "Hej! Vill du hitta på nåt ikväll? Som bio eller nåt sånt? Eller kanske ta en fika? Kram Sel :)". Jag suckade lite och tänkte på Amanda. "Jag förlåter dig men jag är inte dum nog att lita på dig igen..." hade hon sagt. Jag suckade igen och svarade. "Okej. Går det vid sju-tiden? Vi kan väl ta en fika? Kram JB" svarade jag. Det räckte inte länge förrän jag fick ett svar. "Visst. Ska vi ses på kaféet lite utanför stan, du vet? Kram". Jag svarade "Okej, Kram" och så steg jag upp. Jag tittade på klockan. 18:12 visade den. Jag suckade och gick ner till vardagsrummet. Mamma satt där och läste nåt. Jag satte mig ner i soffan och la på tv:n. Mamma tittade på mig.
-Jag drar ut ikväll med Selena, sa jag.
-Jaså? Gör du? sa mamma. Jag nickade.
-Mm... svarade jag och zappade mellan kanalerna. Till slut hittade jag något ok att titta på.
-Så, har du tänkt på alla dina fans? Vad ska dom säga? undrade mamma. Jag suckade.
-Vi drar till et fik utanför staden, och så kommer ju Kenny och Selenas livvakter med, oroa dig inte, sa jag. Mamma suckade.
-Jaja, jag är bara orolig över vad pressen ska säga när dom ser dig tillsammans med Selena nu när du har varit ihop med Amanda, sa hon. Jag suckade.
-Mamma. Det är över mellan mig och Amanda, för länge sen. Hon tänker gå vidare, och det måste jag också göra! Låt mig nu träffa vem jag vill, sa jag och tittade på klockan. 18:27. Suck. Tiden går så långsamt. Jag tittade på tv-rutan men uppfattade inte vad som hände. Jag fick bara en flashback från när jag och Amanda var på stranden. Allt tog slut så snabbt och allt var mitt fel. Och nu ville hon gå vidare. Suck...

Efter vad som kändes som 100 år så var klockan 5 i 7 och jag gick ut och körde till kaféet. Jag hade ringt Kenny och sagt att han skulle komma dit, så han var väl på väg. Jag satt i bilen och väntade tills jag såg hans bil komma, då steg jag ut. Han kom fram till mig.
-Så du ska träffa Selena? Really? sa han och skrattade. Jag nickade. Efter en stund såg jag Selenas bil. Hons teg ut och kom fram till mig. Jag kramade henne och så gick vi in i caféet.

Amandas perspektiv:

När jag kom hem från skolan hade jag lagt mig ner på sängen och somnat. När jag vaknade var klockan 19:04. Och fredag var det också. Jävlar då jag nu bodde i L.A och inte kände nån. Jag checkade min telefon och såg att jag hade ett sms. Det var från ett okänt nummer. "Hej! Det är en fest ikväll klockan 9 här i L.A, undrar om du vill komma med mig? :) Kram Alex". Jag log för mig själv och svarade. "Skulle vara kul :) Kommer du och hämtar mig då eller? Kram Mandy". Jag fick snabbt ett svar. "Visst, jag kommer kvart före, går det bra? :)". "Jo :) See ya then ;)" svarade jag och hoppade upp ur sängen och sprang till garderoben. Jag tittade igenom alla mina klänningar och till sist valde jag en svart klänning. Jag drog av mig kläderna och hoppade i duschen. När jag var klar fönade jag håret och lockade det. Sedan klädde jag på mig klänningen och sminkade mig. När jag var klar sökte jag upp ett par högklackade skor som var guldfärgade.

Jag gick ner till vardagsrummet och sa till pappa och Hayley:
-Jag drar till en fest, jag lovar att vara försiktig. Men jag går dit för att hitta nya vänner.
De nickade.
-Okej, men drick nu inte så mycket då, okej? sa pappa. Jag nickade.
-Lovar, sa jag. Jag hörde hur en bil tutade där utanför och jag förstod att det var Alex. Jag tog på mig en kort jacka och så tog jag min handväska där jag hade mina viktigaste saker, som telefon, lite smink och sånt. Jag gick ut och satte mig i Alex bil. Jag log mot honom och sa:
-Hej!
Han log på sitt sexiga sätt mot mig och så sa han:
-Hej, du är vacker ikväll.
-Haha, tack, du ser inte heller så dum ut, sa jag och blinkade. Han skrattade och började köra. Nu var hela kvällen om att dansa, träffa folk och ha kuloch inte en endaste tanke skulle jag spendera på JUstin. Så kanske jag äntligen kunde gå vidare...
Kanske ett lite längre inlägg. Hoppas ni gillar det :) Okej. Nu gör vi såhär. Om jag får 8 kommentarer så får ni ett inlägg imrn också :) Deal? Okej :)


Kram Madde


Och BTW. Vill ni ha mer bilder i inläggen? :)


Kommentarer
Postat av: Izzanh

Bäst helt klart ;D

2011-03-24 @ 20:50:43
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-03-24 @ 21:15:50
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Julia

Mer bilder o mer kapitel. Hähä, du är jätteduktig på att skriva. :)

2011-03-24 @ 21:35:12
Postat av: Linnea

Meeeeeeer!!!

2011-03-24 @ 21:35:22
Postat av: Madde

Meeer, skit bra skriver skit bra. Bästa novellen!

2011-03-24 @ 21:35:52
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Johanna

Super duper bra!!!:D ja mer bilder är alltid kul!:D

2011-03-24 @ 21:36:47
URL: http://myownstoryss.blogg.se/
Postat av: melodie

jag älskar din blogg! sälla mer....hoppas justin och hon blir ihop snart igen!!!

2011-03-24 @ 22:11:05
Postat av: Julia

Inte Selena -.- hon kan dra åt helvet!

2011-03-24 @ 22:33:56
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: sozii

Du skriver bra tjejen fortsätt så <3

2011-03-25 @ 00:12:15
Postat av: Anonym

mmmmerrrrrr! :D

2011-03-25 @ 12:07:49
Postat av: jenny

AWSOMEEEEEEEEEEEEEE hur duktig som helst e du!

2011-03-25 @ 12:35:34
Postat av: Lintso

Meeer mer mer!!! nu ha du fårr 8 kommentarer så nu får vi ett kapitel imoron?? he va ju dealen. Superbra!

2011-03-25 @ 12:37:50
Postat av: Anonym

Meeeer :)

2011-03-25 @ 14:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0