Like A Dream, Kapitel 5

-Du behöver i alla fall inte gå till skolan, sa jag, och jag tänker inte gå till skolan imorgon, just so you know, sa jag sedan. Vi satt och pratade en stund men sedan hörde vi att en bil tutade där utanför. Vi steg upp och gick till hallen. Medan Justin tog på sig skor och jacka la jag till mitt nummer i hans telefon, ifall han nångång hade trögt och ville hänga. Han sa tack och sedan kramades vi och så sa vi hejdå och så gick han iväg och då var jag ensam igen...
Jag suckade och tittade på när bilen körde iväg. Tänk, jag hade träffat min inspiration, killen som får mig att le vid alla tillfällen. Han hade till och med räddat mig. Och jag som glömde att säga tack... Herregud. Och nu har ju inte jag hans nummer heller då. Jag suckade igen och gick upp till mitt rum. Jag la mig ner på sängen och somnade för klockan var ändå rätt så mycket.

Jag vaknade dagen därpå av att någon ringde. Okänt nummer. Jag suckade och svarade.
-Hej, sa jag med trött röst.
-Hej, det är Justin, har du lust att hänga senare idag? Jag har INGET att göra efter intervjun såå, sa personen. Jag log och svarade:
-Visst, antar att du inte kan dra till nåt kafé eftersom att du har paparazzis efter dig över allt.
-Mm, det är sant. Men du, om jag kommer och hämtar dig så åker vi hem till mig, så slipper du vara hemma hela tiden.
-Jo, visst, svarade jag och log. -Vilken tid? frågade jag sedan.
-Intervjun börjar snart men om typ, 2 timmar?
-Jo, visst, jag är färdig då, och btw, du väckte mig!
-Sorry, men du, vi ses, hejdå!
-Bye, lycka till.
Jag stängde av och så tittade jag på klockan. 09:58. Jag steg upp och gick till mitt badrum. Jag duschade och sedan tog jag på mig ett par mörka jeans shorts och en vit urringad topp. Sedan borstade jag håret och tittade på mitt sår som jag hade på armen. Jag suckade och tänkte om jag skulle sminka över det men Justin hade ju ändå sett det så jag struntade i det. Jag gick ner till köket och tog ut filen ur kylskåpet. Medans jag åt tog jag min telefon och lyssnade på musik. När jag var klar ställde jag in allt i kyskåpet och sedan sprang jag upp till mitt rum. Jag tittade på klockan och såg att den var 11:09. Suck. Jag tog datorn och la på den. Medans den uppladdade sig tog jag på lite mascara och läppglans. När datorn hade uppladdat sig färdigt loggade jag in på twitter och tweetade "Not in school today." och sedan checkade jag Justins twitter. "Have an interview soon and after that I'm gonna meet a friend :D" hade han tweetat. Jag la på "A place in this world" och la mig ner i min säng. Efter en stund hörde jag hur någon ringde på dörren och jag tänkte att det var Justin så jag stängde av datorn och tog min telefon. Sedan sprang jag ner till hallen. Jag drog upp dörren och sa:
-He... Vafan gör ni här?
Jag märkte att det inte alls var Justin som stod där utan gruppen som alltid mobbade mig.
-Vi undrade varför du inte var i skolan, sa Jessica med kaksig röst. -Blev du rädd för oss? frågade hon sedan och alla skrattade.
-Vadfan, dra åt helvete, sa jag och suckade.
-Hörru, så säger inte fina flickor, sa en kille som hette Casper och han tog tag i min arm. Just som han skulle typ döda mig kom Justins bil körande och Justin hoppade ut ur bilen. Han gick lugnt fram till gruppen och mig och så sa han:
-Alice, kommer du?
Jag nickade och Casper släppte min arm eftersom han blev så chockad över att Justin Bieber pratade med mig. Jessica skulle såklart göra sig till och låtsas som om hon var perfekt så hon sa:
-Casper, varför gjorde du sådär? Inte kan du ju skada Alice heller!
Hon gick fram till Justin och sa:
-Hej Justin.
Jag såg hur hon putade med brösten och kunde inte låta bli att skratta.
-Snälla Jessica, du har en pojkvän. See ya, sa jag och gick fram till Justin. Han kramade mig och sedan tog han min hand och drog mig iväg till bilen. Han öppnade dörren för mig och jag hoppade in. När vi satt inne i bilen sa jag:
-Um... Tack för att du räddade mig igen.
Justin skrattade.
-No problem, sa han och log mot mig. Medan vi körde mot Justins hus pratade vi om allt möjligt. När vi kom fram hoppade vi ur bilen och gick in. Direkt när vi kom in i huset kom Pattie, Justins mamma, och skakade hand med mig.
-Trevligt att träffa dig Alice, sa Pattie och vi skakade hand.
-Trevligt att träffa dig med, Pattie, sa jag och log mot henne. Jag och Justin tog av oss skorna och så visade han mig runt. När vi kom upp till hans rum så blev jag lite chockad. Det såg ut som ett helt vanligt rum, okej, lite större var det och om man bortser från den GIGANTISKA sängen så. Han hade en xbox och en stor tv, en gigantisk säng som jag redan nämde, en garderob och ett skrivbord. På skrivbordet stod en laptop och i ett hörn stod en gitarr.
-Nice rum, sa jag och log mot honom.
-Thanks, sa han och satte sig på sängen. Jag satte mig bredvid honom och vi satt bara och pratade om allt. Plötsligt fick jag Taylor Swifts låt "Fearless" i huvudet och började nynna på den.
-I don't know how it gets better than this, you take my hand and drag me head first, fearless nynnade jag och sedan skakade jag på huvudet.
-Förstår inte varifrån detdär kom, sa jag sedan och skrattade. Justin skrattade också och sa:
-Fortsätt sjunga, du är ju rätt bra på det.
-Rätt bra? Du, jag är nästa Beyonce, så hörru passa dig! sa jag. Han skrattade och sa:
-Sorry då, Beyonce two.
Jag skrattade och sedan sa jag:
-Men jag är inte lika snygg som henne, va?
Justin bara skrattade.
-Tänkte väl det, sa jag då och fnissade lite. Vi fortsatte prata och skoja och plötsligt ringde min telefon. Okänt nummer. Jag tittade konstigt på Justin och han nickade och menade att jag skulle svara.
-Hej? sa jag.
-Åh tack gode Gud, Alice! sa en röst som jag kände igen. Det var Annie...
KOMMENTERA :D

Kram Madde

Kommentarer
Postat av: sofia

omg annie var hennes syster eller hur? jag kmr inte ihåg, det var ett tag sen du la upp ett kapitel så jaa..

bättre uppdatering gör bloggen bättre ;)

2011-06-07 @ 19:09:54
Postat av: Julia

Aaaw han räddade henne igen ;) hihi

2011-06-07 @ 20:20:41
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Anonym

awzzuuum :D

2011-06-07 @ 20:22:35
Postat av: Lintso

äääh cva bra!!! Höll på att dö när dedär "coola" gänget kom hem till henne! Meer atck :D

2011-06-08 @ 07:41:58
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-06-08 @ 15:27:36
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: lisa

du bytte språk i slutet? ska det vara svenska eller engelska när de pratar med varandra?

2011-06-08 @ 16:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0