Forever and always, part 58

-Vad ska du göra nu då? frågade Justin.
-Ta det lugnt, tror jag, imorgon kommer det bli en rolig dag, sa jag.
-För att du har skola eller? Haha, sa Justin.
-Japp, nä skojar bara, men du får se, måste gå nu, love ya, sa jag.
-Love ya, sa Justin så la han på...


Jag kollade på klockan och den visade 01:04 pm. Jag suckade och gick ner till vardagsrummet. Mamma var där nere och höll på att ta på sig jackan.
-Jag måste till jobbet, sköt om dig, sa hon, sedan kramade mig och så gick hon. Suck... Jag tog på mig min jacka och mina skor och så gick jag ut. Jag bestämde mig för att gå till parken och ringa och fråga om Emma, Julia och Sammie ville ha filmkväll ikväll. När jag kom till parken satte jag mig ner i en av gungorna och så ringde jag Emma. Hon svarade direkt.
-Hi tjejen, sa hon och jag hörde att nån skrattade i bakgrunden.
-Hej, är Julia där? frågade jag.
-Jepp, vad har du för ärende då, älskling? sa hon och skrattade.
-Undrar om du och Julia vill ha filmkväll, jag ska också fråga om Sammie vill, sa jag.
-Men det är väl klart, hos dig då, eller? sa Emma och lät glad.
-Japp, men kom 5 tiden, ta med popcorn eller nåt sånt, och så frågar jag Sammie om hon kan hyra nån film, ok? sa jag.
-Okej, vi kommer, syns tjejen, sa Emma och så la hon på. Jag log lite och så ringde jag Sammie. Konstigt nog så svarade hon inte. Hm... Hon som alltid brukar svara... Nåja, hon ringer väl upp. Jag satt en stund och tänkte och gungade i parken, sedan kollade jag på klockan. 02:23 pm var den. Jag steg upp och så började jag gå hem. När jag var hemma ringde jag Sammie igen, men hon svarade inte denna gång heller. Vad fan har hänt? Ajja, jag kommer väl få veta det snart... Jag suckade och så gick jag upp till mitt rum. Jag satte mig vid datan och loggade in på twitter. Jag kollade om Sammie hade tweetat nåt, men nä, hon hade inte. Senaste hon hade tweetat var "I love my best friend @Lovisalovee forever...". Det hade hon tweetat för 9 timmar sedan. Men varför svarar hon då inte? Jag suckade och ringde henne igen. Denna gång var telefonen avstängd. WTF?! Jag suckade och så bestämde jag mig för att åka och hyra en film istället. Jag gick till närmsta busshållplats och åkte med buss in till stan. När jag gick omkring där attackerades jag av Beliebers men som tur så försökte ingen mörda mig. Jag gick in i en butik där man kunde hyra filmer och jag hyrde hela 'Bring it on' serien. Vet inte varför, men jag ville se dem. Just som jag skulle betala sa hon som var i kassan:
-Hej, är inte du Lovisa, Justins tjej?
Hon log. Jag nickade och skrattade lite.
-Japp, jag är den lyckligt lottade tjejen, sa jag.
-Haha, jaa... Det kan man verkligen säga, men han är väl på turné nu? Så det måste vara svårt att vara ifrån honom, va? sa hon och skrattade lite.
-Japp, det har gått undefär en halv dag och jag håller redan på att dö, sa jag.
-Aha, men du ska ha alla domhär filmerna? frågade hon.
-Japp, sa jag och gav henne pengarna men hon skakade på huvudet.
-Du får hyra dem gratis, det är du värd, sa hon och la filmerna i en påse. Jag kollade chockat på henne och så tog jag imot påsen som hon gav mig.
-Tack då, sa jag och så gick jag ut ur butiken. Jag gick till närmsta busshållplats och åkte hem. När jag kom hem var klockan 04:07 pm. Jag gick upp till mitt rum och försökte ringa Sammie igen. Igen svarade... Vad fan har hänt? Nu börjar jag bli riktigt orolig! Jag la mig på sängen och så råkade jag somna.
*Pling plong*
Jag vaknade av att nån ringde på dörren. Jag sprang ner och öppnade. Där stod Emma och Julia. Jag kramade dem och så frågade Emma:
-Kommer Sammie?
-Asså, jag har ringt henne 500 gånger men hon svarar inte, så jag åkte och hyrde filmer istället, sa jag och ryckte på axlarna.
-Aha... Vad hyrde du då? frågade Julia.
-Hela 'Bring it on' serien, vet inte varför, men jag ville se dem, svarade jag och skrattade. Dom skrattade och så gick vi till köket. Vi hällde upp chips i en skål och så poppade vi popcorn. Jag tog fram 3 glas och hällde upp coca cola. Sedan gick vi till vardagsrummet och jag satte i första filmen. Vi satte oss ner i soffan och filmen började. När vi hade sett kanske halva av den ringde det på dörren. Jag pausade och så gick jag och öppnade. Jag kunde inte tro mina ögon...


Vem? Vad? Hur? Haha, vem tror ni är där? Komentera nu så jag får nån lust att skriva. För när jag får många komentarer vill jag verkligen fortsätta skriva, när jag inte får några komentarer så skriver jag bara för att jag känner mig tvungen... Så komentera! :) <3

Kram Madde

Kommentarer
Postat av: Hannah

skiit bra:) läs gärna min blogg och komentera. jag har nyss börjat skriva jb noveller

2011-01-10 @ 21:07:10
URL: http://shesmylatingirl.blogg.se/
Postat av: annaa

As bra, du är värkligen duktig på de du gör :) längtar tills nästa del :D

2011-01-10 @ 22:10:22
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: celine

mer den är jättebra

2011-01-11 @ 11:24:36
Postat av: Lintso

Ok nu raate måst du ju skriva mer när he e just som mest spännande!!!!! Om du vill kan ja fast hela tiden kommentera!!!! Bara du skriver meeeeeeeeer!!!!!

2011-01-11 @ 12:34:17
URL: http://[email protected]
Postat av: Svarten97

Meeeer ::)

2011-01-11 @ 15:33:36
URL: http://Svarten97.devote.se
Postat av: Johanna/Moonlight

Oj,oj, har ingen aning om vem det kan vara?? Mina gissningar blir alltid fel:P Men iaf svinbra kapitel ofc:D

2011-01-11 @ 15:55:37
Postat av: Tiilde

Oooh! Mer, e helt besatt!

2011-01-11 @ 22:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0