No Matter What, Kapitel 52

Alex släppte genast mig. Då passade jag på att ta alla mina saker och springa ut ur skolan. Jag sprang till min bil och låste upp dörren. Sedan slängde jag in alla saker och hoppade in. Jag startade bilen och började köra mot Justins hus. När jag kom fram parkerade jag bilen och låste den. Sedan sprang jag upp till Justins lägenhet och ringde på. När han öppnade slängde jag mig i hans famn och kramade honom hårt medan jag bröt ihop...
Jag bara stod där i hallen och kramade Justin medan jag grät och skakade jättemycket. Justin stod bara stilla och höll om mig eftersom han förstod att jag inte skulle få ut något vettigt ur mig. Vi stod där i kanske 15 minuter innan Chaz och Ryan kom ut i hallen och frågade:
-Vad gör ni?
Justin svarade inte utan fortsatte bara krama mig medans jag grät och skakade så in i helvete. Efter ytterligare 15 minuter hade jag väl lugnat ner mig så pass mycket så Justin kunde leda mig till Vardagsrummet och så satte jag mig ner på soffan.
-Hej Amanda, sa Chaz och Ryan försiktigt. Jag nickade bara lite mot dem. Justin satte sig bredvid mig emd armen runt mig.
-Amanda, vad har hänt? frågade han försiktigt.
-Alex, mumlade jag och började gråta igen. Justin behövde inte fråga nåt mer utan han la handen på min kind och undersökte den andra.
-Din kind är blå, konstaterade han. Gör det väldigt ont?
Jag nickade till svar.
-Ryan eller Chaz, kan nån av er hämta en isåse? frågade han av killarna.
-Visst, sa Chaz och gick iväg. Efter en stund kom han tillbaka med en ispåse som Justin la försiktigt på min kind. Sedan tittade han också på min arm som han hade märkt att var helt röd.
-Vad har hänt med din arm? frågade han. Jag bara skakade på huvudet. Han satt en stund och bara tittade fundersamt på min arm, sedan sa han:
-Vi måste göra nåt åt Alex.
Jag suckade och tänkte att jag måste berätta allt. Så jag berättade om hur Alex hade satt sig ner vid mitt bord, vad han hade frågat, att han hade följt efter mig, att han slog mig, hur han drog i min arm och hur Mrs. Andrews kom. När jag var färdig kramade Justin mig och pussade på på pannan. Jag började gråta igen men försökte hålla det inne. Justin kramade mig hårdare.
-Så Mrs. Andrews kommer liksom säkert läxa upp honom, oroa dig inte, sa Chaz för att försöka lätta upp stämningen. Jag kunde inte hålla tillbaka leendet som spred sig på mina läppar och skrattade lite. Justin lyfte upp mitt huvud och pussade mig på läpparna, sedan sa han:
-Har du ont på nåt annat ställe?
Jag nickade.
-Var? frågade han. Jag la handen på hjärtat och log ett ledset leende. Justin tog min hand och pussade den.
-Har du ont i hjärtat? frågade han. Jag kunde inte låta bli att fnissa lite för han var så söt. Sedan suckade jag och sa:
-Jag trodde ju aldrig att Alex kunde vara så jävla dum... Jag var ju ihop med honom i mer än ett år...
Justin kramade mig.
-Hör ni, varför är alla så ledsna? Liksom, Amanda, du borde ju le som ett freak nu egentligen eftersom att du har oss, sa Ryan och jag kunde inte låta bli att skratta. Jag satt och tänkte en stund medans killarna spelade xbox, sedan sa jag:
-Du har rätt.
Killarna tittade på mig som ett stort frågetecken. Jag skrattade åt dem.
-Lite late reply, sa jag. Killarna skrattade och så återgick de till att spela.
-Får jag också spela? frågade jag efter en stund.
-Visst, du får tävla mot din pojkvän, sa Ryan och gav mig sitt styre. Det var nåt slags bilspel eller nåt. Jag satte mig bredvid Justin och så sa jag:
-Jag kan inget så du kommer vinna hur lätt som helst.
Han skrattade och så visade han lite vilja knappar som var vad osv. Sedan satte vi igång. Vi tävlade mot varandra. Först var jag väldigt långt ifrån, men Justin verkade vilja att jag skulle vinna så han gjorde väl inte sitt bästa utan stannade bara plötsligt. Men dum som jag är så glömde jag hur man svänger.
-ÄÄÄHHH!! Jag kommer krocka i dig!! skrek jag. Killarna skrattade.
-Amanda, SVÄNG! sa Ryan som om det var världens självklaraste sak.
-MEN HUR?! skrek jag. Ryan tog min kontroll men jag hade redan krockat med Justins bil.
-Justin! Jag krockade just med din bil! Tack! sa jag surt och killarna bara skrattade. Efter en stund av spelande la jag mig ner på soffan medans killarna fortsatte spela.
-Är dethär allt ni gjort typ hela dagen? frågade jag. Killarna tittade på varandra och så sa Chaz:
-Nää... Asså vi har typ... Ätit... Och spelat... På tal om mat, jag är hungrig!
Jag skrattade åt honom, för att han alltid tänker på mat.
-Chaz, hur många av dina tankar har nåt med mat att göra? frågade jag medan jag skrattade.
-Öhm... Alla? sa han och tittade på mig med en "duuh"-blick. Jag skrattade ännu mer och så satte jag mig upp.
-Faktist så är jag också hungrig... I want food, sa jag och steg upp ur soffan och gick in i köket. Jag tittade i skåpet för att se om det fanns nåt men hittade inget, så jag gick tillbaka till vardagsrummet och satte mig ner bredvid Justin. Jag la huvudet på hans axel och sedan kysste jag hans hals.
-Distrahera inte mig, sa han och jag skrattade, sedan pussade jag honom på kinden. Han la ner sin kontroll och vände sig om mot mig, sedan kysste han mig.
-Men Justin! Du förlorar ju! sa Ryan upprört. Justin ignorerade allt och fortsatte kyssa mig. Han drog mig närmare honom och smekte försiktigt min arm.
-Du Amanda, har du nån snygg kompis som kanske skulle gilla mig så att jag skulle slippa se er hångla? frågade Chaz. Jag puttade bort Justin och sa:
-Jo, Olivia, du minns henne, hon kommer hit på typ torsdag. Och så finns det ju några bitches som vill vara vän med mig men som jag inte vill vara vän med.
-NICE! Kommer OLIVIA?! frågade Chaz förvånat. Jag skrattade.
-Jepp, men Justin, nu vill jag ha mat, beställ pizza eller nåt, sa jag. Killarna skrattade och Justin gick iväg för att ringa och beställa pizza. Ryan och Chaz fortsatte spela xbox.
-Amanda, varför gör dendär Alex som han gör med dig? frågade Chaz plötsligt. Jag suckade och ryckte på axlarna.
-Jag vet inte, han "älskar" mig, sa jag ironiskt. Justin kom tillbaka till vardagsrummet och satte sig ner bredvid mig och la sin arm runt mig. Jag la mitt huvud på hans axel och så frågade jag:
-Vad tog du för pizza?
-Ananas och tonfisk, sa han. Jag log stort och sa:
-ÄLSKAR TONFISK!
-Hey, what about me then? frågade Justin coh gjorde en ledsen min. Jag skrattade.
-Jag älskar dig också, sa jag och kysste honom. Han viskade:
-Jag älskar dig med.
Jag kände hur fjärilarna i magen kom tillbaka och jag ville bara stiga upp och skrika: "Justin älskar mig! KÄNN PÅ DEN BITCH!" men jag gjorde inget förutom att jag kysste honom en gång till♥
Bilder kommer senare, har lite brottom. Hoppas ni gillar det :D KOMMENTERA!<3

Kam Madde

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-17 @ 19:35:40
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Madde

Mera, sjukt bra! :)

2011-04-17 @ 20:26:39
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Julia

AWEEESOME! :D

2011-04-17 @ 22:00:15
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: sofia

j*´vla alex!! :(



meeeeeeeer!

2011-04-18 @ 16:50:31
Postat av: Johanna

suveränt bra såklart ;)

2011-04-18 @ 21:57:25
URL: http://myownstoryss.blogg.se/
Postat av: Lintso

Skitbra!!! meer!! :D

2011-04-19 @ 12:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0