No Matter What, Kapitel 51

Justin la sig ner på mig där jag låg i soffan och så kysste han mig. Han strök mig över armen och så smekte han försiktigt min kind. Konstigt nog hade jag inte alls ont i kinden från igår när Alex slog mig.
-Justin, har du ont i hakan idag? frågade jag. Han skakade på huvudet.
-Nära, har du ont i kinden?
-Nä, konstigt nog, svarade jag och skakade på huvudet. Jag kysste Justin igen och sedan kramade jag honom. Än en gång kände jag min som världens lyckligaste tjej♥
Justin körde hem mig och kysste mig före jag steg ut.
-Ses imorgon beautiful, sa han och så stängde jag bildörren och gick upp till dörren. Jag tittade efter hans bil när han körde iväg och gick sedan in i huset.
-Hej! ropade jag för att checka om nån var hemma.
-Hej! Var har du varit? fick jag som svar. Jag tog av mig mina skor och min jacka, sedan la jag ner min väska och gick in i vardagsrummet där Hayley och pappa satt.
-Ni kommer inte tro era öron! sa jag och satte mig ner i soffan bredvid Hayley. Hon kramade mig.
-Tell us, sa hon.
-Okej, så jag har vart med JUSTIN! sa jag och log stort.
-Pratar du om Justin Bieber? frågade pappa. Jag nickade.
-Den Justin? Är du helt säker att du inte vart hos Alex? frågade Hayley. Jag nickade. Pappa tittade på mig med stora ögon och Hayley gjorde det också. Jag skrattade.
-Nä nu får du berätta allt! sa Hayley. Jag berättade allt kortfattat, förutom om Alex att han hade slagit mig och allt det. De tittade chockat på mig. Jag skrattade och så gick jag upp till mitt rum och böt om.

NÄSTA DAG

Jag vaknade av väckarklockan och steg upp med en suck. Jag tog på mig ett par jeans och en tröja och sedan gick jag ner till köket. Jag åt frukost och sedan gick jag upp till mitt badrum. Jag borstade tänderna och så drog jag några drag med mascaran. Sedan duttade jag på läppglans och så var jag klar. Jag borstade håret och la upp det i en knut. Jag tog min telefon och så gick jag ner till hallen. Jag tog på mig skor och jacka och så tog jag mina bilnycklar och så gick jag ut till min bil. Jag startade bilen och körde till skolan. När jag kom fram steg jag ur bilen och gick in i skolan. Jag gick till mitt skåp och tog ut några böcker. På nåt sätt hade jag inte lyckats få så många kompisar i skolan, vilken kändes lite tungt, men jag klarade mig. Jag stängde skåpdörren och hoppade till av förskräckelse. Där stod Jasmine och Klara. De tittade på mig.
-Så, hur går det med Alex då? frågade Jasmine. Jag log mot henne.
-Jodu, ta honom du, sa jag. Jag orkade inte prata mer med henne för hon hatade ju mig och allt, så jag tog mina böcker och gick till första klassen.
Timmarna före lunchen gick for men på lunchen gick allt åt helvete. Jag hade tagit min mat och gick till ett bord för två. Efter en stund kom nån och satte sig. Jag tittade upp från brickan och möttes av Alexs ansikte. Jag ryckte till och stirrade på honom som om jag sett ett spöke.
-Vad fan gjorde du hos den där jäveln?! frågade Alex. Jag bestämde mig för att inte svara utan tog min bricka och gick iväg, men Alex följde efter mig. Jag försökte ignorera honom och gick till mitt skåp. Då tog han i min arm och tvingade mig att vända mig om. Med sin andra hand gav han mig en rak höger. Jag fick otroligt ont i kinden. Jag vände mitt ansikte från honom och skyddade mitt ansikte. Han tvingade mig att titta på honom och han sa:
-Vad fan gjorde du med den jäveln?! Säg!
Jag kände hur jag började skaka i hela kroppen och blev rädd. Jag tittade på honom för jag vågade inte göra nåt annat. Sedan sa jag:
-Ja-Ja-Jaag veet inte...
Alex ryckte i min arm igen. Jag kände hur det sved i armen och bet ihop tänderna för att inte säga nåt.
-Vad har han som inte jag har?! fårgade han argt och ryckte i min arm ännu en gång. Nu sved det riktigt mycket och jag fick med alla mina krafter hålla in ett skrik. Hela mitt ansikte och huvud gjorde ont, armen gjorde skitont och hjärtat höll på att gå i bitar kändes det som.
-SÄG MIG! nästan skrek Alex. Jag började skaka ännu mer.
-Ja-Ja--- längre hann jag inte förrän jag hörde ett rop.
-ALEX! Vad i hela friden gör du med Amanda?! Det var Mrs. Andrews. Alex släppte genast mig. Då passade jag på att ta alla mina saker och springa ut ur skolan. Jag sprang till min bil och låste upp dörren. Sedan slängde jag in alla saker och hoppade in. Jag startade bilen och började köra mot Justins hus. När jag kom fram parkerade jag bilen och låste den. Sedan sprang jag upp till Justins lägenhet och ringde på. När han öppnade slängde jag mig i hans famn och kramade honom hårt medan jag bröt ihop...
Kortare inlägg. Hinner inte fixa några bilder, sorry!  KOMMENTERA!<3

Kram Madde

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-15 @ 21:45:48
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Julia

OMG! Jävla alex! fan ta han! Hoppas Justin slår sönder honom, thihi bara en tanke ;)

2011-04-15 @ 22:13:58
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Johanna

Super bra!!:D men dumma alex, vad är det för fel på han? ;(

2011-04-15 @ 23:27:55
URL: http://myownstoryss.blogg.se/
Postat av: Lintso

Ja HATAR alex!! redan från början tyckte jag att han va en skithög! men jättebra!!! Go Madde!! mer mer mer!!

2011-04-16 @ 09:18:00
Postat av: E

herregud den där Alex verkar vara dum i skallen ;S

btw awsome novell ;)

2011-04-16 @ 10:17:04
Postat av: sofia

asså han alex har seriöst ett problem?! han är säkert störd eller så, haha förlåt men han måste ju ha ett riktigt stort problem xD



älskar novellen, meeeeeeer! :D

2011-04-16 @ 11:39:51
Postat av: Hanna

Kan inte låta bli att skratta åt "DEN Justin" LOL!

2011-04-16 @ 17:23:47
URL: http://mylol.blogg.se/jbstory/
Postat av: Anna

Mer!btw awsome novell!

2011-04-16 @ 23:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0