Forever and always, part 51

-Va fin ring, av vem har du fått den? sa hon.
-Av... Justin, sa jag och kollade på Justin.
-nämen, vad fin den är, betyder den nåt speciellt eller? Fick hon den bara som födelsedagspresent? frågade Pattie av Justin.
-Mm... Asså, det är en förlåvnings ring, svarade Justin. Pattie kollade helt chockat på Justin och sen sa hon:
-...


-... Justin kan du komma ut i vardagsrummet en stund? frågade Pattie. Justin steg upp och gick med Pattie in i vardagsrummet. Jaha, då var jag ensam i köket då.

Justins perspektiv:

När vi kom ut i vardagsrummet satte vi oss ner på soffan och mamma kollade på mig i en lång stund, sedan skakade hon på huvudet.
-Justin... började hon och drog efter andan.
-Justin, jag tycker att du nu har gjort nåt dumt, sa hon till mig. Jag vet att du älskar henne, men ni har bara känt varandra i 3 månader, dom flesta som gifter sig är ihop i åtminstone 6 månader före dom börjar tänka på att gifta sig. Och ni är ju bar 16 år, ni är inte ens myndiga, så då måste ni hålla ihop i 2 år före ni kan gifta er, och det kan vara väldigt svårt när man är så ung.
-Ja men, jag ÄLSKAR henne, och det kommer ju ändå räcka 2 år innan vi gifter oss, och vi kommer säkert flytta ihop före vi gifter oss, svarade jag. Jag var faktist lite arg på mamma, hon visste ju att jag älskar Lovisa.
-Jag vet att du älskar henne, men ni är så unga ännu, sa mamma.
-Men fan, inte kan jag ju gå till henne och säga att jag vill ha tillbaka ringen heller! sa jag, och jag lät väldigt arg.
-Justin! Sådär pratar du inte med din mamma! sa mamma och hon lät också arg.
-Jag bryr mig ju bara om dig! Och vill ditt bästa! Jag menar, ni är allt för unga för att gifta sig! Eller flytta ihop för den delen, eller ha sex! sa mamma till mig i skarp ton.
-AHA! Men vi har redan haft sex, utan din tillåtelse! sa jag åt henne. Hon kollade på mig och så sa hon:
-Men JUSTIN! Herregud!
-Vadå?! JAG ÄLSKAR HENNE!! skrek jag åt mamma. Nån knackade på dörren till vardagsrummet. Det var Lovisa.
-Uh, jag går hem, mamma ville att jag skulle komma hem, så får ni... prata i fred, hejdå, sa Lovisa och kysste mig, sedan gick hon ut med alla sina saker. Jag suckade och kollade på mamma.
-Justin, du skriker INTE åt mig! Förstår du det?! sa mamma.
-MEN FAN!! DU FATTAR JU INGENTING! JAG ÄLSKAR LOVISA!! ÄLSKAR!! JAG VILL GIFTA MIG MED HENNE!! JAG VILL SPENDERA RESTEN AV MITT LIV MED HENNE! FÖRSTÅR DU INTE DET?! skrek jag åt mamma.
-JAG VET DET!! MEN FAN!! INTE NÄR DU ÄR SÅ UNG!! DU HAR KÄNT HENNE I 3 MÅNADER!! DET ÄR FAN LITE FÖR LITE!! GÅ UPP PÅ DITT RUM!! DU HAR UTEGÅNGSFÖRBUD!! skrek mamma åt mig. Jag suckade och sprang upp till mitt rum och smällde igen dörren. Jag vet att jag var barnslig men, kom igen! Mamma kom in i mitt rum och tog min dator och telefon. Sedan gick hon ut igen.
-OH, FUCK MY LIFE! Nu kan jag ju fan inte prata med Lovisa! skrek jag efter mamma men hon gjorde inget. OH, fan!!!

Lovisas perspektiv:

När jag kom hem gick jag in och upp på mitt rum. Jag hörde hur mamma pratade i telefon men jag kunde inte höra vad hon sa.

Patties perspektiv:

När jag hade tagit Justins dator och telefon la jag dem in i mitt skåp i mitt rum och så gick jag ner till köket och ringde Katarina. Dethär måste vi ju prata om. Katarina svarade väldigt fort.
-Ja hej, det är Pattie, sa jag.
-Nämen hej Pattie! Lovisa är väl påväg hem du? Hon har väl inte varit till problem? frågade Katarina.
-Nä inte alls, men jag ringde för att prata om henne och Justins förhållande, sa jag.
-Aha, vad är det då? frågade Katarina.
-Jo, Justin har friat till Lovisa, och dom har ju bara känt varandra i 3 månader, så jag tycker det är lite för tidigt, berättade jag för Katarina.
-Är du seriös?! Han friade till hene efter bara 3 månader? Och hon sa såklart 'ja', herregud, vi måste få stop på deras förhållande, eller åtminstone få så att de tar det lite lugnade, sa Katarina.
-Dom tar det inte lugnt, dom har redan haft sex! sa jag.
-VA?! Men herregud! Tänk om Lovisa blir gravid! Det kan vi ju inte riskera, dom kan helt enkelt inte träffas mer, sa Katarina.
-Ja, det tycker jag med, mm, om vi inte stoppar det kommer ju Lovisa bli gravid snart, så kommer dom flytta ihop, och sen håller det ändå inte, sa jag.
-Det är alltså bestämt, dom får inte träffas mer? sa Katarina, mest för att kolla så hon hade allt på klart.
-Japp, exakt, svarade jag.
-Okej, men du, Lovisa kom hem nu, så jag slutar, vi syns nån gång, hej, sa Katarina och la på.

Lovisas perspektiv:

Jag satt i mitt rum och tweetade lite när mamma kom in i rummet.
-Hej, sa hon och satte sig ner på sängkanten.
-Hello, med vem pratade med? frågade jag.
-Med Pattie, svarade mamma. Ajdå, nu kan det bli dåligt... :/.
-Aha, vad pratade ni då om? frågade jag och försökte låta oberörd.
-Dig och Justin, sa mamma och tog min hand och kollade på min ring. Älskling, du kan inte gifta dig med Justin, även fast det är 2 år tills ni kan gifta er, ni är allt för unga, och att ni redan har haft sex, är ju dumt! Älskling, du kan inte träffa Justin mer! Och vi bestämde med Pattie att ni inte ska få träffa varandra mer!
-VA FAN?! HERREGUD!! NI FÖRSTÖR JU MITT FUCKING LIV!! JAG ÄLSKAR JUSTIN!! FATTA?! FUCK YOU!! FAAAAN!!!!!!!!!!!!!!!!! I DON'T GIVE A FUCK ABOUT WHAT YOU SAY!! JAG ÄLSKAR JUSTIN!! OCH OM JAG INTE FÅR TRÄFFA JUSTIN RYMMER JAG!! SERIÖST!! FAAAN!! JAG HATAR DIG!! skrek jag och sprang till badrummet.
-SÅDÄR PRATAR DU INTE MED DIN MAMMA!! DU HAR UTEGÅNGFÖRBUD!! skek mamma efter mig.
-I DON'T GIVE A FUCK!! skrek jag och sjönk ner å golvet. FAN, FAN, FAN, FAN!! Jag grät, verkligen grät! Jag satt där och grät i åratal kändes det som, men jag brydde mig inte. Tänk om jag inte får träffa Justin mer?! FAN! Men jag kan ju... Jo det borde funka!



NEJ! Dom får inte träffas mer! Vad tror ni kmr hända? vad har Lovisa fått för idé? :)

Kram Madde


Kommentarer
Postat av: Lintso

Sååååååååå braaaaa!!!!!!!!!!!!! Vitsi mammorna!!! Ja fick värsta skratt-attacken när du skrev att döm trodde att hon ko bli gravid!!! Hoppas att Lovisas idé funkar. Vitsi Pattie e dum! Justin behöver ju sin telefon å utan dator har han ju int nå liv!!!

PLEASE skriv en till ikväll!!!!!

2010-12-27 @ 14:31:10
Postat av: Julia

:OOO HOPPAS DE RYMMER TILLSAMMANS :D

2010-12-27 @ 16:00:13
Postat av: Svarten97

OMG!!!!!!!! skriv mer snart!!!!!!!! :OOO

2010-12-27 @ 16:40:35
URL: http://svarten97.devote.se
Postat av: sofiastrand

MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER ! <33333

2010-12-27 @ 16:44:24
Postat av: annaa

Inatt läste jag igenom hela storyn och den är så jäkla grymt bra! Snälla en till idag :o orkar ju inte vänta tills imorgon heller :p

2010-12-27 @ 16:45:58
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: celine

meeeeer

2010-12-27 @ 16:57:59
Postat av: Johanna/Moonlight

Herregud, så himla spännande!!!!MER,MER!!

2010-12-27 @ 21:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0