No Matter What, Kapitel 38

Jag gick ut och satte mig i Alex bil. Jag log mot honom och sa:
-Hej!
Han log på sitt sexiga sätt mot mig och så sa han:
-Hej, du är vacker ikväll.
-Haha, tack, du ser inte heller så dum ut, sa jag och blinkade. Han skrattade och började köra. Nu var hela kvällen om att dansa, träffa folk och ha kuloch inte en endaste tanke skulle jag spendera på JUstin. Så kanske jag äntligen kunde gå vidare...

När vi gick in där festen var märkte jag att många killar tittade på mig och några visslade till och med. Jag skrattade och gick fram till bordet där bålen och ölen stod. Alex hällde upp bål åt mig och honom och vi stod där och drack och pratade en stund. Många kom fram till honom och hälsade och på samma väg hälsade dem på mig också. Alex hade tydligen väldigt många vänner. Efter en stund blev Alex dragen till nåt ställe med några kompisar så jag stod bara där och kände mig osynlig. Men vafan är dethär? Jag skulle ju ha kul... tänkte jag. Just då kom det "On the floor" med Jennifer Lopez ft. Pitbull och jag måste bara dansa. Så jag la ner mitt bålglas och gick ut på dansgolvet och började dansa, även fast det inte var så många som dansade. Det kom fler och fler och dansade och till sist dansade ungefär alla. Jag hade väldigt kul. Sedan kom det på en tryckare. Alex kom fram till mig och frågade:
-Får jag lov?
-Jepp, sa jag och log mot honom. Han tog min hand och vi gick ut på dansgolvet. Jag la mina armar runt hans nacke och han la armarna runt min midja och drog mig närmare intill honom. Vi dansade länge och jag kände hur han kom närmare mig. Plötsligt stod vi så nära varann så våra nästippar och pannor rördes. Alex log mot mig och jag log tillbaks. Vi fortsatte dansa och plötsligt kysste Alex mig. Jag kysste tillbaks och log lite medans vi kysstes. Jag kände hur våra tungor nuddade och fortsatte kyssa honom.

Efter en stund avslutade jag kyssen och tittade in i hans blåa ögon. Jag log mot honom och märkte att många tittade på oss. Då rodnade jag lite. Vi fortsatte festa hela kvällen. Plötsligt kollade jag på klockan och den visade 02:14. Då fick jag panik. Jag drog i Alex arm och sa:
-Asså jag måste hem nu! Klockan är förfan över 2!
Han tog min hand och vi gick ut till hans bil. Han körde hem mig och före jag gick ut gav jag honom en puss och sa:
-Tack. Ses i skolan på måndag! Hej.
Sedan steg jag ut och sprang in i huset. Jag försökte vara så tyst som möjligt men sedan hörde jag röster från vardagsrummet. Hayley och pappa kom ut i hallen. De såg verkligen oroliga ut.
-Du skulle ju vara hemma för 2 timmar sedan! sa pappa argt. Jag tittade ner i golvet.
-Ledsen... mumlade jag.
-Vet du vad klockan är?! fortsatte han.
-Jag är ledsen! Jag glömde tiden! ursäktade jag.
-Vi har ringt en miljon gånger! Fattar du inte hur oroliga vi var?! Du får inte gå på några mer fester nu! sa pappa bestämt. Jag suckade och gick upp till mitt rum och bytte om. Sedan tvättade jag bort sminket och borstade tänderna. När jag var klar la jag mig i sängen men då kom tankarna på Justin krypande igen. Jag suckade och försökte sluta tänka på honom men det gick inte. Jag satte mig upp i sängen och gick ut på balkongen. Jag tittade upp mot himlen.

Jag tänkte "Varför ska det vara så svårt att komma över nån som har krossat ens hjärta? Jag borde ju hata Justin nu. Men jag älskar honom... Och jag behöver honom..." Jag suckade och gick in igen. Jag la mig ner i sängen och somnade.

NÄSTA MORGON

När jag vaknade kände jag mig otroligt trött. Jag tittade på klockan och den visade 13:21. Jag satte mig upp och drog på mig min morgonrock och gick ner till köket. Där satt Hayley och pappa. Jag satte mig vid bordet och tog åt mig av baconen. Medans jag åt pratade jag lite med pappa och Hayley och jag bad även om ursäkt för att jag inte hade kommit hem så tidigt som jag lovade. Jag hade utegångförbud i en vecka för att lära mig att inte göra om det, ha ha. När jag var klar gick jag upp till mitt rum om tog av mig mina kläder och gick och duschade. Sedan torkade jag håret och klädde på mig ett par mjukisbyxor och en hoodie. Sedan borstade jag tänderna och satte mig vid datorn. Jag startade datorn och när den hade uppdaterat färdigt loggade jag in på twitter och av gammal vana checkade jag Justins twitter. Han hade inte uppdaterat nåt. Jag tweetade "Tired as hell... Partying all night, sleep all day :D MY RULES! lol". Sedan såg jag hur någon tweetade "OMG! Justin and Selena!! Look!" och så en länk. Jag klickade på länken och såg en bild på Justin när han först kramade Selena, sedan gick han hand i hand med henne och så var han påväg att kyssa henne.

Jag kände hur tårarna brände innanför ögonlocken men höll dem tillbaka. Men sedan smet en tår ut och rann nerför min kind och den följdes av flera...
Dålig uppdatering, jag vet. lesden! Hoppas ni gillar det :) Är det för mycket bilder nu eller är det bra såhär? :D Vad tycker ni om novellen? :D Vill ni att jag ska bättra på nåt? :D
Nu ska jag försöka uppdatera med minst ett kapitel per dag så ni har nåt att läsa och jag nåt annat att tänka på än DANMARK! 5/4 dagar kvar<3 YAY<3 Men KOMMENTERA ER ÅSIKT NU<3 :D

Kram Madde

Kommentarer
Postat av: Julia

Skiit bra (L)



Meeer (L)

2011-03-28 @ 06:19:22
URL: http://justindrewbstory.blogg.se/
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-03-28 @ 06:41:48
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: fia

Jättebra! :D

2011-03-28 @ 07:33:45
Postat av: Julia

AWESOME! :D Novellen äger det finns inget att ändra på! Och ja det var liiite för många bilder men whatever :)

2011-03-28 @ 09:04:25
URL: http://juliagarcia.devote.se
Postat av: Lintso

jag tycker om bilderna så enlit mej får du no fortsätta me dom :)) Jättebra!! meeeeer!!! :DD

2011-03-28 @ 13:25:48
Postat av: Svarten97

Aaaaasbra!! :))))

2011-03-28 @ 15:57:19
URL: http://Svarten97.devote.se
Postat av: Anonym

Bilder är bra för då förstår man utan bilder är det ju skittråkigt men kan du typ inte skriva så långt som du skrev? :)<3

2011-03-28 @ 17:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0