No Matter What, Kapitel 36

-Okej, vad sa han? frågade jag.
-Inget speciellt, han sa bara att han hade förstört så väldigt mycket så han var här för att fixa allt, svarade hon. Jag suckade.
-Det gick inte som han tänkt sig, va? sa Hayley. Jag skakade på huvudet.
-Det gick helt åt helvete för honom, sa jag, men jag förlät ju i alla fall honom.
Hayley kramade mig och så steg hon upp. Sedan gick hon ut ur mitt rum och jag la mig ner på sängen och somnade efter 2 timmars tänkande...
Jag vaknade av att jag fick ett sms. Jag tog upp telefonen och läste det. "Hur mår du Mandy? Är L.A nice? Sett några snygga killar? ;) Kram Olivia" stod det. Jag skrattade lite och knappade in ett svar. "Mår bra. Justin kom idag hit osv. Berättar när vi pratar i telefon. L.A är nice, men har inga kompisar :( Men nog finns det snygga killar ;) kram Mandy" svarade jag. Det räckte inte länge före jag fick ett svar. "WTF?! Ring mig så berättar du precis hela skiten!". Jag ringde henne och berättade allt. Hon var tyst hela tiden och när jag slutade prata sa hon:
-Sa han hur han fick din adress?
Hon lät osäker på något sätt.
-Nä, det gjorde han inte, men skulle gärna vilja veta hur... sa jag. Olivia tog ett djupt andetag.
-Jo, Mandy, det är så att jag gav din adress till honom... mumlade hon.
-VA?! nästan skrek jag. Olivia suckade.
-Asså han kom när du hade åkt och sa att han älskar dig och massa annat och så till sist gav jag mig och gav din adress till honom, snälla var inte arg! sa hon. Jag suckade.
-Äh, det gör inget, men jag måste gå nu, det är mat, älskar dig, du är den bästa bästis man kan ha, sa jag.
-Okej, älskar dig med, och du med, kram, sa Olivia och så la jag på. Jag gick ner till köket och satte mig ner vid bordet och började äta.
-Hur var skoldagen då? frågade pappa.
-Bra, svarade jag och log mot honom. Han log tillbaka och så pratade han lite med Hayley. När jag var klar la jag mina kärl i diskmaskinen och så gick jag upp till mitt rum. Jag gjorde läxorna och så bytte jag om till pyjamas och borstade tänderna. Sedan satte jag mig i sängen, tog datorn och loggade in på twitter. Jag tweetade "You gotta forgive if you want to move on. That's just life. Forgive but don't be stupid enough to trust the person again" tweetade jag och så checkade jag Justins twitter. "I tried, I really did... Goodnight :)" hade han tweetat för en halv timme sedan. Jag tweetade "Gonna go sleep now, goodnight twitter world!" och så stängde jag av datorn. Jag la mig ner i sängen och somnade fort.

NÄSTA DAG

Jag vaknade när väckarklockan ringde. Jag suckade och steg upp. Jag klädde på mig och så gick jag ner till köket och åt frukost. Sedan gick jag upp till mitt badrum och borstade tänderna och så tog jag mina saker och gick. Jag körde till skolan och när jag kom fram gick jag lugnt in i skolan och till mitt skåp. Alla tittade lite på mig. När jag stod vid mitt skåp kom Alex fram till mig. Han log på ett sexigt sätt och så sa han:
-Hej Amanda. Hur mår du då?
Jag log mot honom och svarade:
-Nämen hej Alex, jodu, bara bra, du då?
-Är så jävla trött, sov inte nåt inatt nästan, svarade han. Jag skrattade.
-Vem tänkte du på då? frågade jag och flinade mot honom. Han skrattade.
-Dig, sa han och blinkade. Det ringde in. Jag log mot Alex och så gick jag till klassen.

Timmarna före lunchen gick fort och när det blev lunch gick jag till matsalen och tog mat åt mig och satte mig vid ett bord för två. Efter en stund kom Matilda och satte sig ner. Hon log mot mig och jag log tillbaka.
-Hur går det då? Jag såg att du pratade med Alex, du gillar honom, va? sa Matilda. Jag skakade på huvudet.
-Du vet, han är snygg oså, men jag träffade honom igår, duh, sa jag och skrattade. Matilda tittade på mig.
-Aa, han äre, men Jasmine kommer döda dig om du börjar dejta honom, sa hon. Jag log mot henne.
-Ännu bättre, sa jag och skrattade. Vi satt och pratade en lång stund men sedan gick Matilda för hon måste fixa nåt före nästa lektion. Jag satt kvar och bara tänkte. Då kom Alex fram till mig och satte sig ner.
-Uhm... Jo, jag undrar om du skulle vilja... Gå ut nån dag? Kanske imorgon eller så? frågade han och log osäkert. Jag log mot honom och nickade.
-Visst, det går bra, sa jag, du kan få mitt nummer så kan vi ju ringas eller så.
Jag gav mitt nummer till honom och han log sitt charmiga leende och så sa han:
-Schysst.
Han gick iväg och jag steg också upp och förde bort min bricka och så gick jag till mitt skåp. Jag sms:ade Olivia. "Jag har en dejt med skolans populäraste kille ;) Han är skitsnygg!<3 ;) :D xxx Mandy" skickade jag och så gick jag till nästa lektion...
Detta skrev jag mellan torsdag och fredag så ni skulle få nått kapitel på helgen. Hoppas ni gillar det :) KOMMENTERA NU MYCKET!<3

Kram Madde

Kommentarer
Postat av: Izzanh

Jättebra! :) Kan du inte skriva ut Justins perspektiv också? (A)

2011-03-19 @ 12:46:15
Postat av: fia

jätte bra!

2011-03-19 @ 12:58:54
Postat av: Anonym

Jättebra. Mer :)

2011-03-19 @ 14:36:13
Postat av: Lintso

Svinbra!!! Jag håller med Izzanh: skriv nu ur Justins perspektiv o. meeeer :)

2011-03-19 @ 18:41:44
Postat av: Svarten97

superb! you rule!

2011-03-20 @ 16:37:28
URL: http://svarten97.devote.se
Postat av: Julia

Jag älskar det!

2011-03-20 @ 20:35:24
URL: http://juliagarcia.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0