No Matter What, Kapitel 30

Jag åt chokladen och försökte sluta gråta. Vilket inte gick så bra. jag bara grät och grät och grät. Utan att sluta.
Flygresan gick fort och jag hade gråtit hela flygresan. Jag hämtade mitt bagage och körde hem. När jag kom hem la jag mig i sängen och grät hysteriskt. Jag tryckte ansiktet i kudden och kvävde ett skrik. Jag grät till långt in på natten sedan somnade jag av utmattning...

Veckoslutet var inte det bästa. Grät så inihelvets mycket. Justin ringde mig hela helgen men jag bara ignorerade honom. Jag var så arg och besviken. Jag trodde ju att jag kunde lita på honom.
Nu var det måndag och jag var på väg till skolan. Skulle bli jobbigt att leva med alla som frågor de där jävla frågorna om mig och Justin.
Jag kom fram till skolan och steg ut ur bilen med en suck. Då, sista dagarna i skolan. Great... NOT...

Justins perspektiv:

Jag satt i mitt rum och gjorde absolut ingenting när mamma kom in i mitt rum.
-Vad är det här?! sa hon argt och slängde en tidning framför mig.
-Ööh...
Jag tittade ner på tidningen. Den var uppslagen. Det var en 2 sidig artikel om mig, Selena och Amanda. Jag suckade och började läsa. "På fredag sågs Justins flickvän Amanda ringa på dörren till justins hus. När ingen öppnade öppnade hon själv dörren. Vad hon såg vet ingen men arg och förkrossad blev hon. Efter mindre än en minut rusade hon ut till taxin och åkte iväg. Några minuter senare rusade Justin ut till sin bil och åkte iväg. Folk såg honom på flygplatsen när han försökte hitta Amanda. När han hittade henne grälade de. Amanda gjorde klart för honom att hon hatar honom och att hon litade på honom. När hennes flygplan lyfte med Amanda i det gick Justin ledsen till sin bil och slog knytnäven i bilen. Sedan körde han hem. Lite senare kom Selena Gomez ut ur huset och åkte iväg. Har Justin lyckats krossa Amandas hjärta? Och vad gjorde Selena hemma hos Justin?". Det fanns bilder på mig och Amanda och på när hon grät. Jag tittade upp på mamma.
-Du kan ju inte göra sådär! När jag kom hem igår frågade jag ju vad du har gjort, då sa du "inget", vad gjorde SELENA här?! frågade mamma argt.
-Ööh... Hon bara kom... JAG ringde inte hit henne eller nåt, lovar!
-Och vad tror du Amanda känner nu då?!
-Lessen...
-Det är inte mig du ska säga förlåt åt! VAD gjorde du med SELENA?!
-Inget...
-INGET?! Nähä?! Så varför är Amanda så ledsen då?! OM ni inte gjorde nåt?!
-Men fan! Vi gjorde inget! SELENA KOM BARA OCH HÄLSADE PÅ OCH VI KYSSTES BARA! INGET MER!
-KYSSTES?! BARA?! JUSTIN! BARA FÖR ATT DU ÄR JUSTIN BIEBER KAN DU INTE GÖRA VAD DU VILL!
-Du bestämmer inte över mig!
-Gör jag inte?! Jag är din mamma! Du kan ju inte bara kyssa nån annan om du har en flickvän! Det förstår du väl?!
-JAG VET! JAG VET FÖR FAN! DET VAR INTE MENINGEN! DET BARA HÄNDE! NU HATAR AMANDA MIG! ÄR INTE DET TILLRÄCKLIGT?!
-Lilla gubben...
Mamma satte sig ner brevid mig på sängen och kramade mig.
-Allt kommer ordna sig, lovar det, men du måste nog reda upp några rykten, sa mamma. Hon gick ut och då slog jag knytnäven i väggen och började gråta.

Amandas perspektiv:

När jag kom in i skolan kom nästan alla fram till mig med tidningar. Jag tittade ner på en tidning. Rubriken var "Justin Bieber och Amanda grälar?". Jag slet tidningen ut tjejens händer och läste artikeln. När jag läst klart slängde jag tidningen på golvet och sprang ut till min bil. Jag körde fort hem och när jag kom hem sprang jag in i huset och upp till mitt rum. jag slängde mig på sängen och brast i gråt. Efter några minuter kom mamma in.
-Älskling... Vad är det? Varför kommer du hem nu? frågade hon. Jag bara grät och grät. Mamma satte sig ner på sängen och strök mig över ryggen.
-Är det för att du måste flytta? frågade hon. Jag skakade på huvudet.
-Ju... Jus... Tin... grät jag. Mamma böjde sig ner och kramade mig.
-Allt kommer ordna sig... jag läste en artikel i en tidning, så du behöver inte förklara...
Mamma gick ut ur rummet och jag fortsatte gråta. Efter en timme satte jag mig upp i sängen och sa högt för mig själv:
-Nä nu får jag sluta gråta över en kille som bara sårar. Skärp dig!
Jag gick till badrummet och tvättade mitt ansikte. Sedan gick jag ner till vardagsrummet och la på tv:n. Jag satt och tittade på MADE och somnade framför tv:n...
Sådär. Lessen att ni inte fick nåt inlägg igår! 5 kommentarer så får ni ett kapitel imrn också :)

Kram Madde

Kommentarer
Postat av: Melissa

Meeeerr omg snälla en till idag snälllaa!!!!!!

2011-03-01 @ 14:13:55
Postat av: Alexandra

FYfan vad bra!! älskar DRAMAT!!! snälla snälla snälla en till idag...med meeeerrr drama!!!!!!!

2011-03-01 @ 14:15:20
Postat av: Johanna

DRAMA :d

MER MER MER :d

2011-03-01 @ 14:50:47
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Sofia

Håller såå med dom två andra!!!! meeeeeerrr!!!

2011-03-01 @ 15:18:54
Postat av: Anija

mitt favorit kapitell hitils :) du är grymt bra på att skriva,snälla ett kapitel till idag<3

2011-03-01 @ 15:20:28
Postat av: Svarten97

håller med alla över, låter lite konstigt, men:

Tycker det var ett bra sätt att skriva drama på :)

2011-03-01 @ 16:07:09
URL: http://svarten97.devote.se
Postat av: fia

finns inte så mycket mer att säga, alla andra har redan sagt allt!

meeeeeeeeeeeer :D

2011-03-01 @ 16:10:48
Postat av: Lintso

Jag håller med alla andra, meeeeeeeeeeeeeeer!!

2011-03-01 @ 19:09:26
Postat av: Julia

Omg jag äälskar det här med dramat!!! :D

2011-03-01 @ 19:44:33
Postat av: Emilia

Hej Va bra blogg du har !! Titta gärna in min novell blogg !! och komenter gärna !! och den handlar såklart om Justin bieber



kramiZar Emilia :D

2011-03-02 @ 16:39:52
URL: http://justinbiebersagan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0