No Matter What, Kapitel 9

-Idag när jag vaknade grälade mamma och pappa, så stack pappa... började jag, shit! Var är pappa nu?
Jag sprang ner till mamma och frågade av mamma:
-Var är pappa?
-Ute med sin andra tjej antar jag väl... Amanda, kan vi sätta oss ner? frågade mamma. Jag nickade och vi satte oss ner i soffan.
-Amanda... Jag och pappa grälade ju på morgonen... Och vi bestämde oss för att skiljas eftersom att pappa faktist har hittat en ny...


När jag hörde det så steg jag upp och sprang upp till toaletten. Jag smälde fast dörren och så låste jag, sedan gled jag nerför väggen och brast i gråt.

Justins perspektiv:

Amanda gick ner för att prata med hennes mamma och så länge pratade jag, Olivia, Chaz och Ryan lite allmänna saker. Så hörde vi plötsligt hur en dörr smäldes fast. Olivia steg upp och sa:
-Jag tror detdär var Amanda... Vi borde gå och ckecka vad som har hänt...
Vi steg upp och följde efter Olivia.
-Uhm... Hon låste in sig på toan... Försök få ut henne, jag går ner och pratar med Maria (Amandas mamma)... sa Olivia och pekade på en dörr. Vi gick dit och Olivia sprang ner till Maria. Jag knackade på dörren och sa:
-Amanda... Vad har hänt?
Jag hörde hur någon snyftade där inne, hon grät. Plötsligt öppnades dörren och Amanda tog ett steg fram och kramade mig medans hon grät. Jag kollade på Chaz och Ryan som stod och tittade på oss med förvånade ansikten och jag ryckte på axlarna. Amanda bara grät och grät utan att sluta. Efter en stund kom Olivia upp.
-Okej... Kan du nu förklara varför Amanda gråter i Justins famn? frågade Chaz.
-Jag vet inte varför hon gråter i just Justins famn men jag vet varför hon gråter, sa Olivia.
-Jag tror det är det viktigaste just nu, sa jag.
-Hennes föräldrar bestämde sig för att skiljas och hennes pappa har hittat en ny... sa Olivia och suckade. När Amanda hörde det började hon gråta mer. Jag kramade henne hårdare och så hörde jag hur Amanda mumlade:
-Tänk om pappa inte älskar mig mer...
Olivia kom fram till oss och kramade Amanda och mig eftersom Amanda kramade mig.
-Amanda... Han älskar dig mest i världen, vad som än händer, viskade jag åt Amanda. Olivia tittade tacksamt på mig eftersom jag försökte lugna Amanda. Amanda släppte mig och satte sig ner på golvet men grät fortfarande. Olivia satte sgi brevid henne på ena sidan och jag satte mig på andra sidan. Jag tittade på Olivia och sa:
-Hur ska vi göra nu med Amanda? Hon kommer knappast må bättre före hennes pappa komemr tillbaka...
Olivia nickade och ryckte på axlarna.
-Jag har ingen jävla aning mer... sa hon coh suckade. Amanda fortsatte gråta utan att hejda sig.
-Amanda... Du kommer dö om du fortsätter gråta, sa jag försiktigt.
-Jag bryr mig inte... Det finns ingen mening med att leva mer... sa hon sakta.
-Amanda... Vad du än gör så får du INTE göra självmord, sa Olivia strängt, Justin, kan du hjälpa mig att få in henne i hennes rum? Sedan ska väl jag stanna här och se till att hon inte gör självmord.
Jag lyfte upp Amanda i min famn coh bar in henne i hennes rum och la ner henen på sängen.
-Fan att det skulle bli såhär... Tack för er hjälp... sa Olivia och satte sig ner på sängen. Då ringde min telefon, der var mamma.
-Hej! svarade jag.
-Hej! Vet du vad klockan är?! frågade mamma.
-Uhm... sa jag.
-21:05, sa mamma och suckade, kom till hotellet nu! sa mamma.
-Okej, vi kommer om en stund, hej, sa jag och la på, vi måste dra, annars dödar mamma mig...
Olivia nickade och så log hon.
-Tack för hjälpen... Vi syns kanske nån dag, sa hon och log. Jag log tillbaka och så:
-Inga problem, jag hjälper gärna till om du behöver mer hjälp med Amanda... För det är ingen idé att hon gör självmord så, sa jag och ryckte på axlarna, och vi är ju ännu här i 6 dagar, så vi syns säkert.
-Amanda, jag och Ryan har varit tysta nu jätte länge, men du ska veta att inget blir bättre av att göra självmord, allt kommer ändå bli bra, och vi syns säkert den här veckan ännu, sa Chaz.
-Jepp, hejdå, Amanda, vi syns, sköt om dig nu, sa jag och så gick vi ner. Där hörde vi hur någon satt och grät, det var Maria. Jag viskade:
-Jag tror inte det är nån bra idé att försöka trösta henne...
Vi tog på oss våra skor och jackor och så gick vi ut och började köra mot hotellet.

Amandas perspektiv:

Efter att killar åkte så fortsatte jag gråta. Jag menar pappa har just lämnat oss på grund av att han har hittat en ny. Hur ska jag då kunna ta det lugnt?
Jag satte mig upp och kramade Olivia.
-Vad ska jag göra? frågade jag desperat. Olivia suckade och sa:
-Jag vet inte...
-Jag menar... Pappa lämnade oss... sa jag.
-Hörru... Vad hände riktigt idag mellan dig och Justin? Hur hade han kunnat vara här före? frågade Olivia. SHIT! Vad svarar jag?


Skrev ett till kapitel! Nu får ni verkligen kommentera och ge mej beröm! ;)

Kram Madde


Kommentarer
Postat av: Svarten97

Hon är i trubbel!!! Mer mer mer! :))

2011-01-30 @ 20:46:38
URL: http://Svarten97.devote.se
Postat av: Johanna

Såklart du ska ha beröm!!!:D suveränt bra x 100000:D men inte att hennes pappa stack men du fattar;)

2011-01-30 @ 21:13:08
Postat av: Lintso

bra bra bra bra bra bra bar bra bra bra bra bar bra bra bra bra bra bra bra bra bra bra bra!!!!!!!!!

2011-01-31 @ 13:08:14
Postat av: Miranda

DU ÄR BÄST!!!!!!!!!!

2011-02-01 @ 19:15:37
URL: http://igotbieberfever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0