No Matter What, Kapitel 8

Jag bestämde mig för att åka en vattenrutshkana (?) så jag klättrade upp ur poolen och sprang iväg. Ala följde efter mig. Vi åkte i olika rutshkanor och hade jätte kul. Sedan bestämde vi oss för att gå till en park, så vi gick och böt om, sedan gick vi till närmaste park. Där satte vi oss på en bänk och pratade.
Plötsligt flyttade sig Chaz närmare mig och...


Kysste mig. Jag knuffade genast bort honom och kollade ner i marken. Plötsligt steg Justin upp och slog Chaz.
-WTF?! skrek jag.
-Du visste att jag gillar Amanda! Och så kysser du henne! Vad är du för en kompis! sa Justin argt åt Chaz.
OMG, detta är inte bra!
-Vadå?! Ni dejtar inte! sa Chaz och steg upp. Shit shit shit!
-Vadå? Du vet ju att jag gillar henne! sa Justin och slog Chaz igen.
-Fan! Killar! skrek jag och steg upp. Chaz slog Justin på kinden.
-Herregud! Snälla! KILLAR SLUTA! skrek jag för full hals men dom slutade inte, Ryan! Gör nåt!!
-Va? Jag? Inte en chans! sa Ryan. Olivia steg upp och kom fram till mig där jag stod.
-Herregud... Dom slåss om dig! Du borde känna dig stolt! sa Olivia.
-Hellre dör jag! sa jag. Jag såg hur Justin slog Chaz i magen och hur Chaz föll ner till marken, men han steg fort upp och slog Justin på hakan. Herregud, det här är ju värre än i en film!
-OM NI TROR ATT JAG KOMMER VÄLJA NÅN AV ER FÖR ATT NI SLÅSS SÅ HAR NI FEL! SLUTA FÖR GUDS SKULL! srkek jag för full hals. Jag sprang till Justin coh tog tag i hans armar och Ryan kom och höll i Chaz.
-Nu slutar ni beté er som 3 åringar! Ni är ju bästisar för Guds skull! sa jag och lät som en mamma.
-Jag vet att 'Förlåt' inte hjälper, men förlåt, sa Justin. Jag höll fortfarande i honom för att vara säker på att han hade lugnat ner sig. Chaz nickade och sa:
-Förlåt för att jag kysste dig Amanda.
-That's what I call epic! sa Olivia och skrattade. Jag kollade på henne och skrattade.
-Nä men seriöst, det var som i en film, han ba plötsligt kysste dig, och så var justin räddaren i nöden och så...
-Okej okej, we get it! sa jag och skrattade, Justin, räddare i nöden? sa jag och fnös. Alla skrattade och jag släppte Justin.
-Jag trodde jag var din räddare, viskade Justin coh skrattade. Jag skrattade också och sedan gick jag iväg. Jag satte mig på bänken igen och tog fram min telefon, klockan var 18:17.
-Jag tror jag måste gå hem nu... sa jag. Då ringde min telefon. Det var mamma.
-Hej! svarade jag.
-Hej! Var är du? frågade mamma.
-I en park, svarade jag.
-Med vem?
-Justin, Chaz, Ryan...
-VA?! Är du med 3 killar i en park den här tiden?! frågade mamma.
-Mamam relax, Olivia är också här! sa jag.
-Vad gör ni där med dem? frågade mamma.
-Vi har inte sex om du tror det, sa jag och jag hörde hur alla brast i skratt.
-AMANDA! du vet att jag är orolig för dig! sa mamma.
-Men vi gör inget dumt, vi bara pratar, sa jag.
-Säkert?
-Men såklart, jag är inte dum heller! Jag och Olivia träffade dem igår för första gången, så tro inte nåt dumt heller, sa jag och suckade. Alla skrattade mera åt mina förklaringar och jag menade själv börja gapskratta.
-Amanda... Kom hem nu...
-Aha... Är du nån polis eller? frågade jag irriterat.
-Amanda! du vet mycket väl att efter det som hände med Sarah så låter jag dig inte vara ute hur länge som helst!
-Mamma, klockan är nästan halv 7, det är inte mitt på natten!
-Kom hem nu, Amanda, annars...
-Jaja, hejdå, sa jag och la på, Olivia, måste dra... Jävla pedofiler som tvunget skulle göra mamma så orolig... mumlade jag.
-Följer du med eller går du hem eller åker du med killarna? frågade jag.
-Kan inte dom komma till dig då? frågade Olivia. Jag ryckte på axlarna.
-Visst, kommer ni då eller? frågade jag av killarna. Dom nickade och så gick vi till våra bilar.
Killarna körde efter oss så att dom skulle hitta.
När vi kom hem var inte pappas bil hemma mer. Suck...
Vi gick in och jag sa:
-Bry er inte om mamma...
Vi tog av oss våra skor och jackor och så kom mamma.
-Men Amanda... Snart tar du väl hem HELA världens killar, sa mamma.
-Det är väl klart, sa jag, mamma, det här är Chaz och Ryan... Och så Justin.
-Ja okej, men Justin har jag ju träffat redan, sa mamma och så hälsade hon på Chaz och Ryan. Jag såg i ögonvrån hur Olivia kollade på mig. Shit...
Vi gick upp till mitt rum och satte oss ner.
-Nu får ni förklara hur Justin har kunant vara här före, sa Olivia. Jag kollade på Justin coh så suckade jag.
-Idag när jag vaknade grälade mamma och pappa, så stack pappa... började jag, shit! Var är pappa nu?
Jag sprang ner till mamma och frågade av mamma:
-Var är pappa?
-Ute med sin andra tjej antar jag väl... Amanda, kan vi sätta oss ner? frågade mamma. Jag nickade och vi satte oss ner i soffan.
-Amanda... Jag och pappa grälade ju på morgonen... Och vi bestämde oss för att skiljas eftersom att pappa faktist har hittat en ny...

Det händer väldigt mkt nu i hennes liv... lol... :P Vad tkr ni om storyn? NU FÅR NI FAKTIST TA OCH KOMMENTERA! Och jag har redan skrivit 2 kapitel idag :) YAY! applåder åt mej :) <3

Kram Madde


Kommentarer
Postat av: Svarten97

Mer!! Amandas liv håller på att vändas upp och ner...

2011-01-30 @ 13:57:23
URL: http://Svarten97.devote.se
Postat av: Lintso

Jättebra!!!!! Du får gärna fortsätta skriva mycket!!!! Snälla en till ida? Hoppas nu att hela hennes liv int far åt skogen!!

2011-01-30 @ 14:05:50
Postat av: Julia

Asså skitbra!! Skriv mer!!

2011-01-30 @ 14:44:25
URL: http://bieberattelse.blogg.se/
Postat av: anna

jätte bra :)

2011-01-30 @ 15:23:32
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Johanna

Oj herregud!!!! stackare, men är Sarah Amandas storasyster som är död?? men iaf suveränt bra:D

2011-01-30 @ 15:29:44
Postat av: Tilda

Awesome

2011-01-30 @ 17:38:48
URL: http://justindrewstories.blogg.se/
Postat av: Miranda

Neej va tråkigt för Amanda!! :o Älskar Novellen!

2011-02-01 @ 19:06:38
URL: http://igotbieberfever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0