No Matter What, Kapitel 7

-Är du oskuld? frågade Justin och skrattade.
-Jag ÄR oskuld... Även fast jag har haft pojkvänner, men jag väntar tills den rätta, svarade jag och skrattade. Justin nickade och så frågade han:
-Brukar dina föräldrar gräla ofta?
-Mm... Nästan varje dag... svarade jag och suckade. Sedan kollade jag ner i golvet när jag kände en tår rinna nerför min kind. Justin lyfte upp min haka och lutade sig mot mig. Innan jag visste ordet av så kysstes vi...


Jag förstod inte vad som hände, hur kunde jag plötsligt kyssa Justin när jag har alltid ogillat honom?
Då öppnades dörren och där stod mamma. Jag knuffade snabbt undan Justin och kollade på mamma.
-Mamma... Det finns något som kallas KNACKA, sa jag och suckade.
-Var det inte senaste veckan som jag kom in när du kysste någon? Hörru, jag börjar bli van med det nu, sa mamma och skakade på huvudet. Jag kollade på Justin där han satt och såg lite chockad ut. Mamma suckade och gick ut, då steg Justin upp.
-Jag går nu, sa han och började gå.
-Justin, du är väl inte sur? sa jag oroligt.
-Om det stämmer det som din mamma sa så då är jag sur, jag trodde verkligen inte att du är nån som byter kille som du byter underkläder, sa Justin coh så gick han. Fan fan fan...
-Justin... sa jag men han var redan påväg ner. Jag sprang efter honom.
-Justin, jag är ingen bitch, jag lovar! Det var förra MÅNADEN faktist! Och så var det inte jag som kysste honom! sa jag. Justin ignorerade det och tog på sig sin jacka och sina skor, och så sa han:
-Hejdå.
Sedan gick han. Jag vände mig om mot mamma.
-Du är jävla hjärnstörd! Fattar du vad du har gjort?! Jag börjar gilla i  den där killen där och så kommer du in och förstör hela mitt liv! skrek jag åt henne.
-Han är en tonårskändis, han kan lika bra vara en player, du vet ju inte! sa mamma.
-DÅ TAR JAG GÄRNA REDA PÅ DET SJÄLV! Fan Mamma! Jag har börjat gilla någon för första gången och DU förstör ALLT! skrek jag och sprang upp till mitt rum. Jag börjar faktist gilla Justin... Men Chaz då? tänkte jag.
Jag satte mig ner på sängen och så la jag på musik. Och så råkade jag somna eftersom jag vaknade när min telefon ringde. Det var Chaz. Jag svarade.
-Hej! sa jag.
-Hej! Undrar om du och Olivia vill göra nåt? sa Chaz.
-Gärna, men vad? frågade jag.
-Vi har hyrt hela badstället, haha, så om vi träffas där, sa Chaz.
-Okej... Hyrt HELA badstället? Really? frågade jag och skrattade.
-Vi vill inte ha några crazy fans där så, sa Chaz och skrattade.
-Aha, okej, men vi syns där då! sa jag och så la jag på.
Jag ringde till Olivia och hon svarade direkt.
-Hej tjejen! sa Olivia.
-Hej, sa jag, jo, Chaz ringde, dom har hyrt hela badstället, så dom undrade om vi vill komma dit, jag kommer och hämtar dig nu.
-Okej, skitkul ska det bli! sa hon och lät glad, vi syns!
Jag la på och så la jag min bikini, en handduk och lite andra saker. Sedan tog jag mina bilnycklar och min telefon och så gick jag ner till hallen.
-Drar ut med Olivia! ropade jag och så tog jag på skorna och en jacka, sedan gick jag ut. Jag startade bilen coh började köra till Olivia.
Jag bestämde mig för att inte berätta det där om min och Justins lilla pratstund på stranden och att han hade  sedan kommit till oss och att vi kysstes. Det var första gången nånsin som jag kände att jag inte kunde berätta det för Olivia, aldrig förr hade jag hållit något sånt hemligt, men det gick bara inte.
Jag kom fram till Olivia och hon var redan ute och väntade på mig. Hon satte sig i bilen och så sa hon:
-OMG, vi ska träffa Justin igen!
-Han är faktist bara en normal kille, sa jag och suckade.
-Aha... I alla fall, vad har du gjort idag då? frågade hon.
-Inget speciellt... Bara tagit det lugnt, sa jag. Olivia verkade tro på det och nickade. Resten av bilresan sa vi inte så mycket.
När vi kom fram stod killarna utanför badstället och väntade. Vi steg ut ur bilen och så tog vi våra saker, sedan sa vi:
-Hej!
Jag fejkade ett leende eftersom jag inte var på humör.
så slog det mig plötsligt: Tänk om Justin har berättat för Chaz och Ryan vad som hände? Då är jag dödens. Jag MÅSTE fråga Justin.
Jag kollade på Chaz och Ryan men det verkade inte som om dom visste nåt, men jag tänkte att det är bäst att fråga Justin ändå.
Vi gick in i badet och till omklädningsrummen. Jag och Olivia böt om och så gick vi ut. Killarna var redan klara och när dom såg oss så stirrade dom nästan.
-Uhm... Hör ni, nu får ställa er i kön, det är måånga killar före er! sa Olivia och skrattade. Oh Damn, Justins mage... Död...
Shit! Varför måste han vara så snygg?
För att undvika att kolla på honom hoppade jag i poolen närmast. Shit vad kallt det var.
-Vad gör ni där uppe? Kom igen! Det är inte alls kallt! sa jag och skrattade. Egentligen var det sjukt kallt. Ryan verkade tro på mig och hoppade i.
-Fan vad kallt! sa han.
-Haha! Du trodde på det! Olivia, kom nu! Stå inte där och se rädd ut! ropade jag och skrattade. Jag klättrade upp ur poolen och gick till en annan pool där Justin och Chaz hade hoppat i. Olivia och Ryan följde efter. Jag hoppade i poolen och där var det mycket varmare.
Vi lekte lite och så plötsligt kom justin fram till mig.
-Kan vi prata? sa han. Jag följde bara efter honom.
-Uh... Berättade du för Olivia vad som hände? frågade han.
-Nä... Vet inte om jag nånsin kommer kunna berätta det... sa jag, du då? Berättade du för Chaz och Ryan?
Justin skakade på huvudet.
-Nä... Vi håller det hemligt... sa Justin.
-Okej, visst... Har ändå ingen lust att få hundra frågor om det så... sa jag.
-Och Amanda... Jag tror inte att du är en bitch... Jag gillar dig... sa Justin och log. Jag log tillbaka och sa:
-Jag trodde faktist att du hatade mig efter det där... Haha...
Justin skrattade och så simmade han iväg.
Han gillar mig! tänkte jag och sedan simmade jag efter honom. Olivia kom direkt till mig.
-Vad sa han? Tell me! sa hon.
-Äh... Han frågade bara efter nån bra restaurang, sa jag och ryckte på axlarna. Olivia kollade på mig en stund men bestämde sig för att inte fråga mer. Vilken tur.
Jag bestämde mig för att åka en vattenrutshkana (?) så jag klättrade upp ur poolen och sprang iväg. Ala följde efter mig. Vi åkte i olika rutshkanor och hade jätte kul. Sedan bestämde vi oss för att gå till en park, så vi gick och böt om, sedan gick vi till närmaste park. Där satte vi oss på en bänk och pratade.
Plötsligt flyttade sig Chaz närmare mig och...

Gillar ni det? Nu får ni alltid lite längre kapitel! Är det bra eller dåligt?

Johannas novellblogg: www.cullens.webblogg.se besök den och läs hennes novell! Det är om Twilight!

Kram Madde


Kommentarer
Postat av: Anonym

nejj han får INTE kyssa henne ju! Awesome :D

2011-01-30 @ 10:53:38
Postat av: Carro

Asså sjukt bra, fortsätt! :D

2011-01-30 @ 11:13:20
Postat av: Johanna

Super duper bra!!!! Bra att Justin inte blev allt för arg på henne:)

2011-01-30 @ 11:24:20
Postat av: Svarten97

Da da daaaaaaaa.. Mer!! :)

2011-01-30 @ 11:31:22
URL: http://Svarten97.devote.se
Postat av: berri

Bra att justin inte blev så arg på henne och chaz får INTE kyssa henne !!

awesome !! :)

2011-01-30 @ 12:54:01
URL: http://berri.blogg.se/
Postat av: Lintso

Please!!! chaz får fö raate int ta o kyssa henne!!! Eller no får han men då bod Justin<3Bieber fatta att he int e Amandas fel. SÅÅÅÅ BRAA

2011-01-30 @ 14:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0