No Matter What, Kapitel 6

Jag kollade ut över havet och brast i gråt. Jag bara satt och grät.
Det var väldigt många på stranden, för det var ännu varmt i vattnet även fast det var september, men värmen höll liksom i. Jag såg hur många tjejer samlades runt på en plats men tänkte inte så mycket på det. Så hörde jag en välbekant röst som sa:
-Hej Amanda, vad gör du här?
Jag tittade upp och där stod...



Justin och log men när han såg mina rödgråtna ögon slutade han le och frågade:
-Får jag sitta ner?
Jag nickade och han satte sig ner brevid mig.
-Amanda... Varför gråter du? frågade han. Jag suckade och grät mer.
-Du måste inte berätta men det brukar bli bättre om man berättar för nån, sa Justin. Jag nickade och suckade igen.
-Det är pappa... sa jag. Justin kollade på mig och nickade.
-Han... och mamma... Grälade... Och så skrek dom till varandra... Och så sa mamma att pappa är alltid borta och säkert ute med nån annan tjej bakom mammas rygg... Så sa pappa att han kanske är det... Och så sa mamma att han i så fall ska dra... Så packade han en väska och sa att han kommer och hämtar resten sedan... och så stack han... sa jag och grät. Justin kramade mig och lät mig bara gråta, han sa inget.
-Amanda... Han kommer komma tillbaka... Jag är ganska säker på att han bara åkte ut för att tänka lite... Han kommer nog säkert tillbaka... sa Justin och kramade mig hårdare. Jag började bara gråta mer.
-Justin... sa jag.
-Ja?
-Varför bryr du dig så mycket om någon som kallar dig Beaver och inte gillar dig? frågade jag. Han skrattade och ryckte på axlarna.
-jag kan helt enkelt inte låta en så vacker tjej som dig sitta här och gråta utan att någon bryr sig om dig, sa han. Jag kände hur jag blev röd om kinderna och jag tittade ner. Justin skrattade. Hur kan HAN få mig att rodna? Helt otroligt... Jag brukar aldrig rodna när killar säger att jag är vacker... Och NU gör jag det...
-Uh... Tack... sa jag och skrattade, Justin... Vad gör du här? Är nån annan här?
-Jag ville ut ett tag ensam så jag gick hit till stranden... Vilket inte var det smartaste att göra eftersom att det var så många här... Men jag lyckades komma undan dem... sa Justin och skrattade lite.
-Åh... Är det inte hårt hur alla känner igen dig och tjatar om bilder och autografer och alla paparazzis, jag skulle dö, sa jag.
-Det är faktist lite hårt... Men så skulle jag ju aldrig ha blivit känd utan mina fans så det är det minsta jag kan göra för dem... Och paparazzis är nåt som liksom bara hör till, även fast jag vill skjuta dem ibland, sa Justin. jag nickade och skrattade.
-Jag hjälper dig att skjuta dem, sa jag och Justin skrattade.
-Gör det, sa han och log. Jag torkade mina ögon och så frågade jag:
-Är mina ögon röda?
-Njäe... Inte direkt... sa Justin. Jag tittade på honom och skrattade, sedan slog jag honom lite på armen.
-Tack då...
-Men vadå? Du frågade ju, sa Justin och skrattade. Jag torkade ögonen igen och kollade på Justin.
-Nu då?
-Bättre, sa han och log.
-Varför ville du vara ensam? frågade jag.
-Allt blir så stressigt då nån alltid är runt mig... sa Justin och suckade lite. Jag nickade och sa:
-Jag förstår... Jag menar om mamma och pappa är nära mig i mer än 10 minuter så får jag nåt utbrott, så jag förstår, sa jag och Justin skrattade.
-Hörru du ska vara glad att du har tillåtelse att få ett utbrott om folk är runt dig hela tiden, sa Justin och skrattade. Jag skakade på huvudet och så skrattade jag med.
-Jag tror jag måste gå hem nu... Vill du hänga med? frågade jag.
-Okej, sure, sa han och log. Vi steg upp och började gå mot mitt hus. Vi pratade lite allmänt medans vi gick hem. När vi kom hem såg jag att pappas bil var hemma igen. Tänk om han har kommit hem?!
-Justin! Pappas bil är här! sa jag och log.
-Vad var det jag sa? Han skulle komma tillbaka, sa Justin och log. Vi gick in i huset och tog av oss jackorna och skorna.
-Pappa! Mamma! ropade jag och dom kom genast.
-Hej! Är inte du Justin Bieber? frågade mamma och kollade från mig till Justin.
-Japp, äntligen nån i denna familj som kan säga mitt efternamn rätt, sa Justin och skrattade.
-Oh sorry, sa jag och skrattade, joo mamma... Jag fick aldrig nån chans att berätta vad som hände igår...
-Va? Dejtar du och Justin? frågade mamma chockat.
-Nej nej nej! Vad får dig att tro det? Mamma, vi träffade varandra IGÅR, sa jag och suckade, pappa, du kom hem igen! sa jag och log. Pappa log och så kom han fram till Justin och presenterade sig. Sedan gjorde mamma samma sak.
-Okej... Känns lite konstigt att ha en känd popstjärna i mitt hus men vad kan man... sa pappa och skrattade.
-Nu får du verkligen berätta vad som hände igår, sa mamma.
-Okej, kortfattat så träffade jag och Olivia Justin på M&G, sedan krockade jag med Chaz, Justins kompis, sedan hamnade jag och Olivia ut på scenen och Justin sjöng 'One less lonely girl' för oss, sedan hängde vi backstage en stund och när vi skulle åka hem så ringde Chaz och frågade om vi skulle kunna komma backstage, så då gick vi backstage igen, rablade jag snabbt upp och så drog jag upp Justin till mitt rum före vi skulle få några fler frågor. jag suckade och stängde dörren.
-helt otroligt... sa jag och satte mig ner på sängen. Justin satte sig brevid mig.
-Pappa kom hem igen... Hur gick det till? sa jag högt för mig själv. Justin klappade mig på axeln.
-Han kan nog helt enkelt inte vara ifrån dig, sa han och log. Jag log tillbaka och så satte jag på musik på datorn. Jag la på Taylor Swift - Enchanted och sedan satte jag mig ner med datorn i knät.
-Vad ska vi göra? frågade jag och kollade snabbt på Justin. Han satt och funderade en stund sedan sa han:
-Vi kör en frågelek. Man får fråga vad som helst och den andra MÅSTE svara!
Jag skrattade och nickade.
-Okej, du börjar, sa jag och tittade på honom.
-Hm... Hur många pojkvänner har du haft? frågade han och flinade.
-Uh... 3 eller 4 tror jag, sa jag och ryckte på axlarna.
-Okej, din tur, sa Justin.
-Hm... Du har haft 2 flickvänner, det vet jag eftersom att Olivia tvunget skulle berätta det, haha... Vem älskar du mest av allt i världen? frågade jag och skrattade.
-Min mamma, sa Justin.
-Aaws, sa jag och log, din tur.
-Är du oskuld? frågade Justin och skrattade.
-Jag ÄR oskuld... Även fast jag har haft pojkvänner, men jag väntar tills den rätta, svarade jag och skrattade. Justin nickade och så frågade han:
-Brukar dina föräldrar gräla ofta?
-Mm... Nästan varje dag... svarade jag och suckade. Sedan kollade jag ner i golvet när jag kände en tår rinna nerför min kind. Justin lyfte upp min haka och lutade sig mot mig. Innan jag visste ordet av så kysstes vi...



Awws :) :D KOMMENTERA VAD NI TYCKER ON STORYN HITTILLS! :) :D

Shoutout till Johanna och Julia! Julia hoppades på att det skulle vara Justin och Johanna var första som gissade på Justin :) :D Dom skrev inte sina bloggadresser men annars skulle jag ha länkat dem i detta inlägg!

Kram Madde


Kommentarer
Postat av: Carro

Meer! :D

2011-01-29 @ 22:43:35
Postat av: anna

Tycker storyn är sjukt bra hittills och sött att dom nu kysstes :D

2011-01-29 @ 23:36:16
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hahhha yes jag visste det!:P Och jag har en blogg som jag skriver en novell på om du undrar www.cullens.webblogg.se novellen heter the big secret och uppföljaren a life change. det är inte justin bieber novell utan en twilight novell ;) checka gärna in:)

Men iaf super duper bra!!!!

2011-01-30 @ 00:02:50
Postat av: Lintso

awwwwwww <3 <3 <3 <3

2011-01-30 @ 13:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0