No Matter What, Kapitel 5

-Vi syns kanske senare, sa Chaz och log mot oss. Jag log tillbaka och så gick vi. När vi kom till bilen suckade jag och vi satte oss. Olivia började köra.
-Varför måste hon alltid vara så jäkla orolig? sa jag irriterat.
-Hon är din mamma, och efter det som hände Sarah så är hon väl mer orolig, sa Olivia lite försiktigt. Jag suckade. Sarah... Tänkte jag.


När vi kom hem till mig steg vi ut ur bilen och Olivia tog sina saker som hon hade tagit med och så gick vi in. Vi gick direkt upp till övervåningen och letade upp en madrass (?) som Olivia kunde sova på. Vi beddade och så borstade vi tänderna och böt om till pyjamas. Vi gick ner och letade upp godis och sånt. Vi gick till vardagsrummet och satte oss i soffan.
-Du väljer vilken film vi ser på, sa jag åt Olivia. Olivia valde Ps. I love you och satte på den. Då kom nån in i vardagsrummet. Det var pappa.
-Skulle Olivia verkligen komma hit? Vi sa aldrig att det gick, sa han.
-Men vad faan... sa jag och suckade.
-Hade ni kul på konserten? frågade pappa.
-Mm... Vi träffade Chaz, Ryan och så Justin, berättade jag.
-Aha... Olivia, du hade väl kul då? sa pappa och blinkade. Olivia skrattade och nickade.
-Japp, sa hon och log stort.
-Okej... Men jag går och sova nu, mamma sover redan, så syns vi imorgon, var nu inte uppe för länge, sa pappa.
-Jaja, vi är inte 3 längre, sa jag och suckade. Pappa klappade mig på axeln och så gick han iväg. Jag och Olivia kollade på filmen men vi orkade inte kollade hela filmen, så vi stängde av och gick upp till mitt rum. Jag tog datorn och loggade in på twitter.
-Vad är Chaz twitter? frågade jag.
-Chazsom3rs, sa Olivia. Jag letade upp honom på twitter och såg att han hade tweetat "Met 2 nice girls today, it was pretty funny how that 1 girl told Justin she don't like him, haha, you should have seen Justin's face lol" för 15 minuter sedan. Jag läste upp det högt för Olivia och hon skrattade. Jag följde honom och så frågade:
-Vad är Ryans twitter då?
-Itsryanbutler, sa Olivia och skrattade, jag kan nog det här, haha.
Jag letade upp honom och följde honom. Sedan tweetade jag "I met @justinbieber, @chazsom3rs and @itsryanbutler today on Justin's concert in Nashville, haha, and I was the girl who told Jsutin I don't like him, haha :P". Jag läste upp för Olivia vad jag skrev och hon skrattade.
-Checka Justins twitter! sa hon och jag gjorde det.
-Hör här, sa jag, Justin har skrivit "Nice concert here in Nashville, met 2 nice girls, hm... Wonder what their twitter names are... well well, gotta go sleep now... Gnite world!".
-
OMG! Han har skrivit om oss, troligen då, sa Olivia och log stort. Jag skrattade.
-Mm, sa jag. Jag tweetade "@justinbieber follow @Olivialovesjb,she met u today,oh,and I'm that girl who told u I don't like u,lol :P". Jag läste upp det för Olivia och hon skrattade. Sedan tweetade jag "Chazsom3rs follow me? :) :D I met u today, I'm that girl who told Justin I don't like him lol :P". jag loggade ut och så stängde jag av datorn och la mig i min säng. Olivia låg på madrassen och kollade upp i taket.
-Hörru... Jag slår vad om att snart är du ihop med Justin, sa hon och skrattade. Jag satte mig upp i sängen och kollade på henne som om hon just sagt att det brinner. Jag fnyste åt henne.
-Inte en chans... sa jag och suckade.
-Äh, kom igen, alla gillar ju dig! sa hon.
-Vad faan? Inte gör väl alla det! Du är ju skitsnygg! Och trevlig och allt det! sa jag.
-Men kom igen, du vet att alla i hela skolan gillar dig, och Chaz, Ryan och Justin kollade ju på DIG mest, inte mig, sa hon.
-Men snälla Olivia, jag gillar inte Justin, om det är nån jag blir ihop med så är det Chaz, okej? sa jag.
-Men var inte rädd, för jag dödar inte dig om du blir ihop med Justin, om du trodde det...
-Nänä... Men jag blir inte ihop med honom...
-Godnatt, sa Olivia efter att hon hade kollat på klockan.
-Godnatt, sa jag och somnade direkt.

Nästa morgon

När jag vaknade på morgonen hörde jag hur mamma och pappa ropade där nere. Suck... Jag satte mig upp och kollade på klockan, 13:07 visade den. Ojsan, har jag sovit såhär länge?
Jag kollade ner på golvet men där låg ingen Olivia. Vart har hon tagit vägen? Jag checkade min telefon och ahde ett sms. "Sorry, jag måste åka hem, mamma och pappa var lite sur, men vi syns senare! kram :)" hade jag fått av Olivia. jag skickade snabbt iväg ett 'ok' och så steg jag upp. Jag tog på mig ett par mjukis byxor och så tog jag en lite för stor t-shirt och så min favorit hoodie. Jag gick ner till köket där mamma och pappa stod och skrek åt varandra.
-DU SKA ALLTID ÅKA TILL JOBBET! VARJE DAG!! JAG ÄR SÅ TRÖTT PÅ DET! skrek mamma.
-JAG JOBBAR JU FÖR ATT VI SKA FÅ PENGAR!! skrek pappa tillbaka.
-OCH SÅ ÅKER DU ALLTID UT! VEM VET VAD DU GÖR! KANSKE HAR DU NÅGON ANNAN TJEJ BAKOM MIN RYGG!!! skrek mamma.
-JAG KANSKE HAR DET JA!! skrek pappa.
-VA FAN GÖR DU HÄR DÅ?! DRA! UT! STICK IVÄG!! JAG VILL INTE SE DIG MER!!!!! skrek mamma. Pappa gick iväg och efter en stund kom han tillbaka till köket med en resväska i handen.
-Jag kommer och hämtar resten av sakerna senare! Hejdå! sa pappa. Han kom fram till mig och kramade mig.
-Jag älskar dig Amanda, sa han och så gick han ut ur huset.
Allting gick så fort så jag hann inte med, först när dörren smälldes igen förstod jag att han stack...
Jag slängde allt jag hade i händerna och sprang till hallen. Jag tog på mig mina skor och sprang snabbt ut.
-PAPPA! Snälla! ropade jag efter honom när han åkte iväg med sin bil. Fan fan fan! Jag sprang efter bilen men han körde för fort... Oh damn...
Jag gick ner till stranden och satte mig där. Jag förstod verkligen inte vad som hade hänt... Pappa bara lämnade oss... Tänk om han har en annan tjej? Vad gör jag då? Tänk om han inte älskar mig?
Jag kollade ut över havet och brast i gråt. Jag bara satt och grät.
Det var väldigt många på stranden, för det var ännu varmt i vattnet även fast det var september, men värmen höll liksom i. Jag såg hur många tjejer samlades runt på en plats men tänkte inte så mycket på det. Så hörde jag en välbekant röst som sa:
-Hej Amanda, vad gör du här?
Jag tittade upp och där stod...

 



Vad händer riktigt? Kanske lite boring kapitel, men hoppas ni gillar det! Jag vet att det händer mkt nu men jag ville skriva detta :) Vem tror ni står där? Den som gissar rätt får ett shoutout :) KOMMENTERA!

Kram Madde


Kommentarer
Postat av: torin

jag gillar't :)

2011-01-29 @ 12:31:04
URL: http://tullines.blogg.se/
Postat av: Lintso

sååå braa

2011-01-29 @ 13:22:46
Postat av: Julia

Hmmm jag hoppas att det är Justin!!! :D

2011-01-29 @ 14:28:27
Postat av: Johanna

Skitbra x 1000000!!!!!!:D och ofc så är det Justin!!!!

2011-01-29 @ 14:55:34
Postat av: Svarten97

Chaz eller Justin....

Bra kapitel ;)

2011-01-29 @ 15:42:58
URL: http://Svarten97.devote.se
Postat av: Anonym

Haha det är justin säkert :D men snääääälla kan du inte skriva lite flera inlägg varje dag, lr iaf idag för dom är så bra :D

Kan inte vänta tills nästa :)

2011-01-29 @ 15:47:50
Postat av: anna

åh så jäkla bra :D säkert justin :')

2011-01-29 @ 16:00:10
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Carro

omg fortsätt skriv nuu! :D

2011-01-29 @ 17:34:40
Postat av: Anonym

Jag vet att det är Justin eller Chaz, men jag gissar mest på Justin ;)

2011-01-29 @ 19:57:02
Postat av: Astrid

skriv snälla meeeer idag, och jag tror att det är Justin<3

2011-01-29 @ 20:39:37
URL: http://astridthedancer.bloggplatsen.se
Postat av: Miranda

Ja... du vet vad jag tycker! ; )

2011-02-01 @ 18:35:37
URL: http://igotbieberfever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0