No Matter What, Kapitel 1

Hej Guys!
Nu börjar jag en ny story, "No matter what" heter den :)
Hoppas ni gillar den :)


-Snälla Amanda! Snälla! bad min BFF Olivia för femtioelfte gången.
-Nej! sa jag. Jag öppnade mitt skåp och tog min väska.
-Men snälla! Mandy! Kom igen! Jag har 2 biljetter till Justin Biebers konsert, och jag har Meet&Greet och så har jag Soundcheck biljetter, kom igen! Jag vill verkligen inte ta med min irriterande lilla syster! sa Olivia. Jag suckade.
-Men jag vill inte till någon Justin Beaver konsert! sa jag bestämt.
-KOM IGEN! Alla tjejer är som tokiga i honom! Nu när han har en konsert här i Nashville så kan du väl komma med! Jag fick för fan 2 biljetter! KOM MED! sa Olivia, och jag vill verkligen inte träffa Justin tillsammans med min lilla irriterande lillasyster!
-Okej då, för fan! Jag följer med! Men jag tänker inte ens titta på Justin! Förstår du? sa jag.
-YES! Jag älskar dig! sa Olivia och kramade mig. Jag skrattade lite och så skakade jag på huvudet. Jag väntade på att Olivia skulle vara klar och så gick vi ut ur skolan.
-Okej, gör dig klar till 4, då kommer jag och hämtar dig! sa Olivia.
-Ok, syns, sa jag och så skildes vi åt. Jag satte mig i min bil och körde hem. När jag kom hem ropade jag "Hej!" för att se om någon var hemma.
-Hej! svarade min mamma. Jag gick fram till henne och kramade henne.
-Var är pappa? frågade jag.
-På jobbet, svarade mamma.
-Okej... BTW jag ska med Olivia på Justin Beavers konsert ikväll... Suck... sa jag.
-Va? Hur gick det till? Du gillar ju inte ens honom! sa mamma.
-äh... Hon hade två biljetter och så ville hon ha med mig... så jag gav mig tillsist, men hon fick verkligen tjata... Och jag hatar honom... förklarade jag.
-Ahaa... Och nu ska du på hans konsert? va är det alla tjejer gillar med honom egentligen? undrade mamma.
-Jag undrar det samma, sa jag och suckade. Jag gick upp till mitt rum och slängde mig på sängen. Jag suckade och så tittade jag på klockan. 13.53 visade den. Asså har jag en timme på mig ännu, skönt, tänkte jag. Orkade inte heller va så snygg inför nån som jag hatade så jag tänkte inte fixa mig så mycket. Jag låg på sängen och tänkte och råkade somna.
Jag vaknade av att min telefon ringde. Det var Olivia.
-Hej! svarade jag.
-Asså är du klar? frågade hon.
-Va är klockan? frågade jag, panik! Även fast det bara var Justin jag skulle träffa.
-Jag kommer liksom om 25 minuter, och det är verkligen inte så bara att träffa JUSTIN BIEBER! sa Olivia.
-Oh crap, damn! Måste dra, ska fixa mig, syns! sa jag och la på. Jag tog snabbt av mig kläderna och sprang in i duschen. Jag duschade snabbt och så fönade jag mitt svarta hår, sedan borstade jag tänderna. Jag tog på mig ett par jeans och en tröja. Sedan plattade jag håret. Jag tog på mig lite mascara och så la jag på lite läppglans. Mer än så behövdes inte.

När jag var klar tog jag min svarta väska och så tog jag min plånbok. Jag tog också med min kamera, om den nu skulle behövas. Jag gick ner till köket och tog ett glas vatten, då hörde jag hur det tutade utanför. Jag drack snabbt upp och så kramade jag mamma.
-Hejdå, syns! sa jag och gick ut. Jag satte mig i Olivias bil och tittade på Olivia. Hon hade en lila tajt tröja på sig och mörka jeans. Sedan hade hon plattat sitt annars lockiga blonda hår och så hade hon mascara, ögonskugga och läppglans.
-Hej tjejen, du är ju snygg, sa jag och skrattade.
-Du med, Justin kommer älska DIG! sa hon.
Jag fnös.
-Mm... visst... Säkert! sa jag.
-Men lova nu att inte säga nåt elakt åt honom, sa Olivia.
-Man ska aldrig lova nåt man kanske inte kan hålla, sa jag. Olivia tittade på mig med en blick.
-Lova!
-Okej okej... Lovar, sa jag och höll upp händerna. Olivia skrattade och började köra. det räckte inte så länge förän vi var framme...


Det var Kapitel 1 :) Vad tyckte ni om den? :) KOMENTERA!<3
(domhär delarna blir antingen lite för korta eller så långa, eftersom det kommer hända mkt och jag vill stoppa då det är som mest spännande :p)
Söker fortfarande design!!

Kram Madde

Kommentarer
Postat av: Svarten97

No problem ;) fortsätt!

2011-01-25 @ 18:34:15
URL: http://Svarten97.devote.se
Postat av: berri

Jätte bra början :)

ser fram emot nästa ;)

2011-01-25 @ 19:17:26
URL: http://berri.blogg.se/
Postat av: JUSTIN BIEBER NOVELL

mera=)<3

2011-01-25 @ 19:30:20
URL: http://justinbieberstoriees.blogg.se/
Postat av: annaa

skit bra start :D

2011-01-25 @ 20:24:25
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Johanna

Super duper :D fortsätt så:D

2011-01-25 @ 20:26:33
Postat av: Miranda

Skiiiit bra!! Jag har såna örhängen!! :)

2011-02-01 @ 17:44:52
URL: http://igotbieberfever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0