Forever and always, part 63

Jag svarade snabbt.
-Hej, Lovisa här... sa jag.
-Hej... Vi ringer från Atlanta hospital, du har din kompis Sammie här va? sa nån i andra änden.
-Joo... Hur är det med henne? frågade jag och blev genast nervös.
-Vi gjorde allt vi kunde... Men hon är död...
När jag hörde det tappade jag telefonen i marken och föll ner på marken, jag med. Sammie är... Död...


Jag satt på golvet och grät som en tre åring. Justin kom fram till mig och lyfte upp telefonen.
-Öh... Tack för att ni ringde... hejdå... sa han och så stängde han av. Han satte sig ner brevid mig och kramade mig medans jag grät. Han störk mitt hår men han sa inget. För han visste ju att "Det kommer bli bra" inte skulle fungera för att lugna ner mig. Jag grät så mycket så jag kunde nästan inte andas. Jag snyftade och försökte andas om vart annat. Justin märkte att jag hade problem att andas och hjälpte mig att stiga upp så at jag skulle kunna andas bättre. Jag kramade Justin hårt och grät så mycket så Justin var nog säkert helt blöt. Nu är det över... Life is over... Sammie är död... tänkte jag. Då började jag gråta ännu mer. Justin bara stod där och höll om mig medans jag grät. När jag hade lugnat ner mig lite sa jag så tyst:
-Life is over...
Justin kramade mig och sa:
-Livet är inte över, detta är bara en del av livet som alla är med om, allt kommer bli bra, även fast Sammie är död och hon är din bästis, hon kommer alltid finnas hos dig, i ditt hjärta. Men ibland måste man låta dom som man älskar mest gå...
Jag kramade Justin hårt och visste inte om jag nånsin skulle kunna sluta gråta. Varför händer allt dethär nu? Varför? Vad har jag gjort så att dethär måste hända mig? Men som tur har jag ju i alla fall Justin.
Justin kysste mig på kinden och så sa han:
-gråt nu inte... Jag vet att Sammie inte skulle vilja att du skulle sitta här och gråta på grund av att hon gjorde självmord... Hon finns alltid hos dig, vad som än händer, det vet du ju...
Jag nickade och överraskande så slutade jag gråta. Jag stod länge där i justins armar och vi bara kramade varandra.
-Jag älskar dig, det vet du väl? viskade Justin.
-Mm... Jag älskar dig med, sa jag och kysste honom. Kyssen blev mer och mer passionerad. Justin smekte min rygg och förde sedan sina händer till just ovanför min rumpa. Jag fortsatte kyssa honom. Justin lyfte upp mig och bar mig upp till mitt rum samtidigt som han kysste mig. Han la mig försiktigt ner på sängen och la sig på mig. Han kysste mig mjukt och så kysste han mig på halsen. Han tog av mig tröjan så jag låg där i bh. När vi hade fått av alla våra kläder förutom underkläder märkte jag hur mycket stånd han hade. Men jag hade verkligen ingen lust. Vet verkligen inte varför. Jag menar det är Justin, killen jag älskar... Men varför har jag ingen lust? tänkte jag. Jag avslutade kyssen.
-Justin... började jag.
-Mm... Vad, älskling?
-Lessen... Men... Jag har ingen lust ikväll... sa jag lite försiktigt.
-Haha... Jag märkte faktist det... Va tar det nån annan kväll istället, sa Justin och blinkade. Jag steg upp och gick fram till min garderob. Jag tog fram en stor t-shirt och tog på den, inget annat, för jag orkade inte ta på mig nåt annat, så där stod jag med en stor t-shirt på mig och trosor, haha. Justin steg upp och tog på sig sin t-shirt och sina byxor, sedan kom han fram till mig och lag händerna runt min midja. Han drog mig intill honom och kysste mig.
-Hej! hörde vi nerifrån. Vi slutade kyssas och gick ner, där stod mamma.
-Men hej! Hört nåt från sjukhuset? frågade mamma.
-Mm... sa jag och kände hur tårarna började bränna under ögonlocken. Justin kramade mig och sa:
-Sammie gjorde ju självmord, hon försökte, och hon fick som hon ville...
Mamma stod där med öppen mun och stirrade på oss.
-Hon... Hon... Hoon... Dog?! stammade mamma. Justin nickade och kysste mig på pannan. Jag kände hur tårarna började rinna nerför mina kinder och försökte inte ens stoppa dem. Mamma stod där och bara stirrade ut i tomma intet. Justin tittade ner på mig och torkade bort mina tårar, som bara fortsatte komma. Jag grät tyst, utan snyftningar eller ljud, det rann bara tårar, ohejdbara tårar. Justin kramade mig hårt.
-När... Ringde dom från sjukhuset? frågade mamma när värsta chocken hade lagt sig.
-för kanske 2 timmar sen... sa Justin.
-Okej... Jag ska gå och sova nu... är så trött... Var nu inte upp för länge, sa mamma och så gick hon iväg till sitt rum. Jag kollade upp på Justin och suckade.
-Ska vi också gå och sova? frågade Justin. Jag nickade.
-Men jag är för trött för att gå upp, sa jag och skrattade lite. Justin kysste mig och så lyfte han upp mig i hans famn. Han bar upp mig till mitt rum och la mig ner på sängen. Sedan tog han av sig sina byxor och la sig ner bredvid mig. Jag vände mig mot honom och kysste honom.
-Godnatt, älskar dig, sa jag.
-Älskar dig med, svarade Justin och kysste mig på pannan. Jag la huvudet på hans bröstkorg och lyssnade till hans andetag. Då kom jag på att även fast Sammie är död, även fast allt verkar gå åt skogen har jag det ändå jättebra. Jag har den bästa pojkvännen man nånsin kan drömma om och om två år gifter vi oss. Jag älskar honom och han älskar mig, vad kan man mer fråga efter?
Jag vände mig om och stödde mitt huvud i mina händer.
-Justin... sa jag.
-Mm... Vad? sa han och kollade på mig.
-Jag älskar dig, sa jag och kysste honom.
-Jag älskar dig med, forever and always, sa Justin och kysste mig.
-Forever and always, viskade jag och flätade ihop mina fingrar med hans...


Tänkte jag skulle avsluta storyn här... Har inte mer idéer osv... Det blev nu kanske inte så många part som jag tänkte att det skulle bli... Men det får väl gå :)

Men oroa er inte, kommer börja skriva en ny berättelse nu :) har lite idéer så :)
Hoppas ni har tyckt om att läsa storyn :) vet har varit kul att skriva den :)
Sutter nu uppe och skriver kvart över 12 på natten, sjukt asså :P
Men KOMENTERA VAD NI HAR TYCKT OM STORYN :) <3

Kram Madde


Kommentarer
Postat av: Julia

Vaaaah? är den slut nu? ska de inte ens gifta sig?

You just broke my heart

2011-01-24 @ 07:04:35
Postat av: annaa

Jag tycker att den varit grymt bra! Slutet var skit bra de också, både sorg och lycka liksom :) ska bli kul att läsa din nästa story

2011-01-24 @ 07:23:35
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Lintso

Sjukt bra!!! Nu får du bra seja vilken addressen ti nya novellen e så att ja kan bli desperat igen :)

2011-01-24 @ 13:26:43
Postat av: Svarten97

Hm.... Bra slut eller.. Inteså bra att sammie är död, men... Du fattar

2011-01-24 @ 15:25:08
URL: http://Svarten97.devote.se
Postat av: Johanna

Hela novellen har varit skitgrym :D

2011-01-24 @ 18:48:00
Postat av: Milana

Jag hoppas att du tål kritik, för jag tenkte seja en sak nu... Jag gillar inte denhär novellen alls, det händer massor hämskt, men så fort justin är där så blir det bra igen! och i denhär novellen är ju justin inte alls som han skulle vara i riktiga livet...

2011-01-26 @ 13:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0