Forever and always, part 56

Sedan skrev jag en lapp till Lovisa: "Älskling, jag åkte hem ett tag, men jag kommer och hämtar dig klockan 3, så var färdig då, love ya xx Justin". Jag gick ner till hallen och tog på mig jackan och skorna. Sedan gick jag ut och åkte hem. Hoppas Lovisa gillar överraskingen...


Lovisas perspektiv:

När jag vaknade låg inte Justin brevid mig. Jag steg upp och såg en lapp på mitt nattduksbord. Jag läste lappen och log. jag klädde på mig och så gick jag ner till köket och åt lite. Jag kollade på klockan och såg att den var 12. Jag gick in i mammas rum men hon var inte där. Då gick jag till köket igen och letade tills jag hittade en lapp. Där stod det "Älskling, jag är på jobbet, ta det lugnt idag, hörde att du ska ut med Justin senare, ha så kul, gör inget dumt, okej? kram Mamma". Jag skrattade och gick upp till mitt rum. En timme gick och klockan var 1. jag bestämde mig för att först ta en dusch. Så jag gick in i duschen och duschade. När jag var klar fixade jag håret och så letade jag efter den perfekta klänningen. Till sist vallde jag en svart, kort klänning. Jag sminkade mig lite och så kollade jag på klockan. 02:08 pm. Så jag hade tid att måla naglarna. Jag sökte upp ett rött nagellack och målade naglarna. Sedan lät jag dem torka och så letade jag efter några skor. Jag vallde att par svarta högklackade skor och så sökte jag upp en svart väska. Det fick helt enkelt bli svart idag. Jag kollade på klockan och den var nu 02:54 pm. Jag suckade och så gick jag ner till vardagsrummet och satte mig ner där. Just som jag satte mig ringde det på dörren. Jag steg upp och öppnade dörren, och där stod han, Justin, snygg som alltid. När han såg mig stannade han upp mitt i en rörelse och kollade på mig upp ifrån ner. Jag skrattade lite och så kysste jag honom. Vi gick till limon och satte oss i limon. Då först sa Justin nåt.
-Sluta vara så jätte söt... Eller gör inte det, för då kommer jag nog inte klara mig, men du är såå vacker, sa Justin och kysste mig. jag skrattade och skakade på huvudet.
-Okej, jag kan nog vara ful också, svarade jag och skrattade.
-Som om, sa Justin och la armen om mig.
-Vart är vi påväg? frågade jag nyfiket.
-Det är en överrasking, svarade Justin och kramade mig. Jag skakade på huvudet och kollade på honom där han satt. Vi kollade varandra i ögonen och så sa Justin:
-jag vet inte om jag nångång kommer få nog av dina vackra ögon, eller för den delen av hela dig.
Jag kände hur jag rodnade och tittade ner. Justin lyfte upp mitt ansikte och kysste mig. Just då kände jag att jag verkligen är lycklig. Och jag skulle göra vad som helst för att få vara med Justin resten av mitt liv. Jag log när Justin avslutade kyssen och log mot mig. Vi sa inte så mycket mer medans vi åkte. Det tog en liten stund innan vi kom fram. Då gick Justin först ut och öppnade dörren till mig. Jag log mot honom och kollade mig omkring. Var var vi? undrade jag när jag kollade omkring. Justin tog min hand och ledde mig en bit bort. Där fanns absolut ingenting. WTF? Justin såg mitt förvånade ansikte och skrattade lite. Han ledde mig till nåt som liknade kanten av ett berg och då såg jag. Vi var faktist uppe på ett berg! Helt otroligt! Men asså inte ett såntdär berg som man måste klättra uppför, utan ett berg som man kunde köra upp till. Justin ledde mig till klippavsatsen och kramade mig. Asså, jag var helt förvirrad. Jag kollade omkring och det allt var så vackert. Jag kollade på Justin och sa:
-Vad är dethär för ett ställe?
-Jag brukade gå hit förr, när jag blev känd, åkte jag hit och satt här och tänkte, osv, svarade Justin. Jag kramade honom och så kysste jag honom.
-Det är så snyggt, sa jag och kollade ut över allt man såg. Justin tog min hand och sa:
-Jag ville bara visa dig det här stället. Nu åker vi till ett annat ställe.
Han tog min hand och ledde mig tillbaka till bilen. Vi satte oss och så fortsatte vi mot stället vi skulle till. Jag var faktist riktigt taggad. Vi åkte en stund och så kom vi fram till nästa ställe. Justin steg igen ut och öppnade dörren för mig. Han kan verkligen vara en gentleman. Han tog min hand och jag kollade runt. Vi var vid nån stor "hall". Justin ledde mig till dörren och öppnade dörren för mig. Jag skrattade och skakade på huvudet. Jag gick in och kollade omkring. WTF? Där var massa dörrar. Jag kollade på Justin och frågade:
-Vilken dörr?
Justin svarade inte utan gick bara vidare. När vi hade krånglat oss igenom alla dörrar kom vi in i en stor "arena". Jag kollade runt och såg att där fanns ett bord med ljus och rosor. Jag kollade på Justin och kramade honom, sedan kysste jag honom på kinden och viskade:
-Jag älskar dig.
Han kysste mig och ledde mig till borden. Han drog ut stolen för mig och jag satte mig. jag var helt chockad. Hade han hyrt en hel arena bara för oss? Herregud... Så är det att vara ihop med världens kändaste tonåring. En servitris kom och gav oss maten och vi började äta. När vi var klara satt vi bara och pratade och Justin tog ut en ask ur fickan. Han gav den till mig och sa:
-Till dig för att jag älskar dig.
Jag öppnade asken och där var ett guld halsband med ett hjärta som man kunde öppna. Jag öppnade hjärtat och där fanns det en bild på mig och Justin när vi kysstes. Jag vände på hjärtat och på backsidan stod det "Forever and always, I will never forget you". Jag kolalde på Justin med tårögda ögon och sa:
-Tack älsking. Kan du sätta på den?
Jag gav halsbandet åt honom och han steg upp och gick runt bordet. Jag lyfte upp håret och Justin la på halsbandet. När han var klar kysste han mig på halsen och viskade i mitt öra:
-Jag älskar dig baby.
Jag kramade honom och vände mitt ansikte mot honom. Jag kysste honom och så log jag. Justin gick upp på scenen som fanns i arenan och tog fram en gitarr. Han började spela och jag märkte att jag inte hade hört den förr. Han började sjunga och jag blev alldeles tårögd. Sången var så fin och det kändes som om han hade skrivit den till mig. Jag log lyckligt och när Justin var klar kom han ner igen och kramade mig.
-Jag skrev den för dig, sa han och kysste mig. Jag var helt mållös. Han hade skrivit en låt till mig. Jag log så stort jag kunde och kysste honom mer och mer passionerat. Sedan avslutade han kyssen och så sa han:
-Klockan är snart 10. Vi måste nog gå.
Han tog min hand och vi gick ut. Där stod en limousin och väntade på oss. Justin öppnade dörren och så satte vi oss. Vi åkte hem och sa inte så mycket. Men jag visste ju vad som kommer hända efter det här. Justin ska åka på turné i flera månader och ska bara ha några pauser, och på några ska han åka till Canada, och inte till Atlanta. Suck. Justin tog min hand och kysste mig. Vi kom fram till mitt hus och det var dags för mig att ta farväl av Justin för några månaders tid. Suck. Jag kramade Justin hårt och länge och ville inte släppa taget. Jag ville aldrig släppa taget. Justin kysste mig och så sa han:
-Vi rings varje dag, okej? Och jag åker i morgon på morgonen. Det blev ändrade planer.
Jag suckade och Kollade på Justin. Hur länge räcker det innan jag får se honom igen, tänkte jag. Jag kramade Justin och kysste honom.
-Jag älskar dig, sa jag och så steg jag ur bilen.
-Jag älskar dig med baby, vi hörs, okej? Forever and always, sa han och gav mig en slängkyss. Jag pussade i luften och så skrattade jag. Jag stängde dörren och såg på när bilen åkte iväg. Då rann en liten tår nerför min kind...

Lovisa


Nu fick ni en bild på hur Lovisa ser ut :) Vad tyckte ni om kapitlet? KOMENTERA! Lessen att ni inte har fått några inlägg nu på några dagar! Är så himla lessen!
Kram Madde

Kommentarer
Postat av: Johanna

Suveränt:D Tycker jättemycket om din novell:D

2011-01-05 @ 21:41:13
Postat av: Svarten97

Finns bara en sak att säga; meeeeeeer!!!!!!! x)

2011-01-06 @ 00:54:12
URL: http://Svarten97.devote.se
Postat av: Lintso

jepp den e no svinbra!!! meeeerrr!!!½!!!!!

2011-01-06 @ 10:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0