No Matter What, Kapitel 24

-Hej sweetheart, svarade han.
-Hej... Justin... Mamma är full... Hon har börjat dricka och nu är hon full och hon sa att hon hatar mig... viskade jag och började gråta mer.
-Men älskling... Hon älskar ju dig... Jag är såå lessen... önskar jag kunde vara där nu, sa Justin och lät lessen.
-Vad ska jag göra? Hon sa att hon hatar mig och det är bara fulla och barn som pratar sanning, sa jag.
-Jag vet inte vad du ska göra, men jag är säker att hon älskar dig, du är ju hennes ända dotter, sa Justin.
-Ända dotter... Inte riktigt... suckade jag.
-Vad menar du? frågade Justin och jag kom på att jag hade sagt det högt.
-Justin...


-... Jag hade en syster... viskade jag tyst och började gråta ännu mer.
-Hade? sa Justin.
-Mm... Hade... fick jag fram medans jag grät. Jag grät så mycket så jag visste inte vad jag skulle göra.
-Älskling... Vill du berätta? Vad hände?
-Hon hette Sarah... viskade jag och började berätta allt.
-Jag och Sarah var ute en natt tillsammans, vi var till en park sent på kvällen för att bara ta det lugnt... Sedan kom ett gäng killar som var väldigt fulla... Dom började slå mig så Sarah ställde sig framför dem för att dom inte skulle skada mig och så slog dom ner henne så hon liksom tappade massa blod och så fick jag ett hårt slag i huvudet så allt blev svart... Sedan 2 veckor senare vaknade jag upp på sjukhuset och mina föräldrar satt brevid min säng och grät... Och så berättade dom att Sarah hade dött... berättade jag och brast i gråt. Jag ahde såå svårt att berätta allt det och jag upplevde det inne i mitt huvud igen. Jag kunde inte heller räkna gångerna som jag har spelat upp allt i huvudet och gråtit.
-Sarah var och är min hjälte, hon räddade mitt liv men dog själv... viskade jag.
-Aww... Älskling... Jag är så ledsen, snälla gråt inte... Önskar jag kunde vara där... Men åk till Olivia, hon kan ju hålla om dig nu när jag inte kan, och allt komemr bli bra med din mamma, lovar... Men du, jag måste upp på scenen nu, så sitt inte hemma nu utan åk till någon, okay? sa Justin.
-Tack... Älskar dig... och lycka till på konserten, viskade jag.
-Älskar dig med, hejdå, sa Justin och så la han på.

Det är sjukt hur man kan bli kär i någon på en vecka.
Jag låg i sängen en lång stund och bara grät. Sedan somnade jag av utmattning.

Nästa morgon vaknade jag av att telefonen ringde. Det var Olivia.
-Hej, svarade jag.
-Sover du än?! Skolan börjar om 10 minuter! sa Olivia.
-Oh shit! sa jag och la på. Jag steg fort upp ur sängen och klädde på mig. Sedan sprang jag ner till köket och tog ett äpple och så sprang jag ut till bilen. Jag körde med racerfart till skolan och sprang in i skolan. När jag kom in var korridorerna helt tomma. Jag gick till mitt skåp och tog ut böckerna sedan sprang jag till klassen. Jag knackade på dörren och gick in. När jag kom in tittade alla på mig och några började viska. Jag mumlade en ursäkt åt läraren och så gick jag och satte mig. Olivia viskade:
-Vad hände igår?
-Inget, mumlade jag tillbaka och tittade ut genom fönstret. Olivia fortsatte titta på mig.
-Kan du berätta senare? frågade hon.
-Fröknarna där bak, om ni inte sitter och diskuterar miljön just nu så kan ni vara tysta, så Mr. Knight, vår lärare. Jag suckade och blev tyst.
Timmarna före maten gick fort och folk frågade faktist inte så mycket idag.
När jag och Olivia satt vid bordet och åt började jag berätta allt. Jag berättade om att jag hade berättat för Justin om Sarah och jag berättade om mamma. Olivia lyssnade hela tiden utan att avbryta och när jag var klar sa hon:
-Du måste få Maria att sluta dricka.
Jag nickade.
-Men hur?
-Vet inte... Men berätta för henne vad du tycker om att hon dricker, och säg att hon måste sluta före hon blir beroende, sa Olivia. Jag kramade henne och så tackade jag henne för att hon är världens bästa kompis. Vi steg upp och förde bort våra brickor och så gick vi till våra skåp och tog våra böcker och så gick vi till nästa timme.
Skoldagen gick fort och vi hade fotbollsträning efters skolan så vi åkte direkt till stället där vi tränade. När vi kom dit bytte vi om och så började träningen. Under hela träningen stod några killar och tittade på men vi brydde oss inte så mycket. Tjejerna var också väldigt nyfikna och frågade väldigt många frågor om mig och Justin. Jag svarade bara diskret på frågorna så jag inte avslöjade nåt dumt. När träningen var över kom killarna som stått och sett på fram till oss, då märkte jag att det var Hannes och hans gäng. Jag gick fram till Olivia och viskade:
-Fan... Varför ska dom vara här?
-Ja... Faan... Inte bra, dom kommer hitåt, viskade Olivia tillbaka. Hannes och hans gäng kom fram till oss och Hannes kompis Joe frågade:
-Dejtar du Justin Beaver?
-Jag dejtar Justin BIEBER, svarade jag och korsade armarna över bröstet. Killarna skrattade.
-Vad var det för fel på mig då? frågade Hannes.
-Allt, svarade jag och tittade surt på honom, gå nu, vi vill inte ha idioter här.
-Uuhh... Sa killarna och kom närmare oss, vi vill bara ha lite kul.
-Ja men fan, ha lite kul med nån annan istället, sa jag och steg lite diskret ett steg bakåt. Det gjorde Olivia också.
-Men kom igen, är ni rädda för oss? frågade Hannes andra kompis, Lukas. Jag skakade surt på huvudet.
-Vi hatar er, vi vill inte vara nära er, och vi vill inte prata med er, gå nu, sa jag argt och vände om och började gå iväg. Då tog någon av killarna tag i min arm.
Lessen att ni inte fick nåt kapitel igår, men jag har mina anledningar. Hoppas ni gillar det! :) KOMMENTERA!<3

Kram Madde


Kommentarer
Postat av: Svarten97

tycker inte om sådana personer som Hannes... :P

2011-02-16 @ 16:13:58
URL: http://svarten97.devote.se
Postat av: Anonym

aa asså besöksrekordet är över 200 :D så vill du :D?

2011-02-16 @ 17:51:01
URL: http://jdbnovell.blogg.se/
Postat av: Lintso

AS BRA!!!!!!! MEEEEEER!!!

2011-02-16 @ 18:15:39
Postat av: annaa

skit bra! :D

2011-02-16 @ 18:26:15
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Johanna

Super bra!!!:D har bara en liten fråga....Hur gammal var Sara?

2011-02-16 @ 18:34:13
Postat av: Anonym

okey jag gör desamma! :)

2011-02-16 @ 19:48:32
URL: http://jdbnovell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0