No Matter What, Kapitel 22

När jag drack la någon handen på min axlen och jag hoppade till. Jag vände mig om och där stod Justin.
-Du skrämde mig! viskade jag.
-Lessen, viskade han tillbaka och kysste mig, vad gör du här uppe?
-Kunde inte somna... svarade jag. Justin kramade mig och tog min hand. Vi gick till vardagsrummet och la oss ner på madrasserna igen. Jag la mig tätt intill Justin coh la huvudet på hans bröstkorg och han strök mitt hår. Så somnade jag tätt intill Justin...


Nästa morgon vaknade jag av ett svagt klick. Jag öppnade ögonen och tittade upp. Där stod Olivia med en kamera.
-Olivia... sa jag tröttsamt.
-Lessen! Men ni är bara såå söta! sa hon. Jag skrattade och satte mig upp. Justin gäspade och satte sig också upp.
-Gjorde ni nåt dumt igår efter att vi andra somnade? frågade Olivia, för ni verkar väldigt trötta.
Alla skrattade och jag skakade på huvudet.
-Nej, men jag kunde inte somna och nu är jag skittrött, sa jag och gäspade. Olivia skakade på huvudet.
-Är det dumt att jag inte tror dig? frågade hon.
-Jepp, sa jag och nickade. Jag steg upp och tittade omkring i vardagsrummet.
-Varför skule vi göra nåt dumt när ni är i huset? Vi skulle inte få en lugn stund efter det då, sa jag och skrattade.
-Håller med henne, sa Justin och steg upp. Vi alla gick till köket och åt frukost. Sedan gick vi till vardagsrummet och la bort madrasserna. Efter det klädde vi på oss. Sedan satte vi oss ner i vardagsrummet och pratade en stund. Vid 1 tiden åkte alla hem och jag var ensam hemma igen.

Dagarna gick och nu var det söndag. Dagen då justin skulle åka hem. Jag var på mitt rum och klädde på mig. Dom skulle flyga till L.A och ha en konsert där och så skulle Justin hem till Atlanta.
När jag hade klätt på mig gick jag ner, där väntade Olivia. Vi hade bestämt att vi skulle åka tillsammans till flygplatsen eftersom att vi alla hade blivit väldigt bra kompisar.
-Är du lessen? frågade hon. Jag ryckte på axlarna.
-Jag träffar ju honom snart igen. Om två veckor ska jag åka och överraska honom i Atlanta, sa jag. Olivia nickade. Sedan gick vi ut och åkte med min bil till flygplatsen. Sedan letade vi upp Justin och hans crew vilket inte var så svårt eftersom att där var så många fans runt dem och poliser och allt sånt. Vi försökte gå om poliserna men dom stoppade oss.
-Men kom igen! Jag är Justins flickvän! sa jag. Poliserna skrattade och skakade på huvudet.
-Faan... mumlade jag. Då hörde jag Justin säga:
-Var är Amanda och Olivia?
Då började jag hoppa upp och ner så han skulle se mig och tillsist gjorde han det och kom till oss och kramade oss. Jag tittade på poliserna som inte trodde mig med en triumferande blick. Sedan kysste jag Justin och sa:
-Vi ses väl snart, lycka till på konserten, och vi rings varje dag, ok?
Justin nickade och log. Sedan kysstes vi en lång stund. Olivia kramade alla och det gjorde jag också. Sedan var det dags för dem att gå till gaten så jag kramade Justin och kysste honom en sista gång, sedan gick dom.
-Han ser lessen ut, sa Olivia.
-Vad han inte vet är att jag kommer om 2 veckor, sa jag och vi vinkade åt Justin och hans crew och sedan gick vi iväg. Vi åkte hem till mig och snackade lite. Sedan åkte Olivia hem och så var jag ensam hemma igen. Mamma hade nu börjat jobba varje dag på kvällen så det var ofta hon kom hem på morgonen. Jag la mig ner i sängen och somnade...


Hinner inte mer. Ha en bra dag!

Kram Madde


Kommentarer
Postat av: Tilda

Sv: jag (Tilda) läser din novell! Den år jättebra! :)

2011-02-14 @ 07:38:43
URL: http://justindrewstories.blogg.se/
Postat av: anna

Åh längtar tills dom mäts igen :o skit bra skrivet!

2011-02-14 @ 11:01:54
URL: http://annawestiin.blogg
Postat av: Lintso

Nu får ingen av döm va otrogen mot den andra!!! Eller no får nån va he fö då blir de bara roligare men då måst dom bli sams igen! MEEEEEEEER

2011-02-14 @ 12:15:04
Postat av: Anonym

läs min novell om justin bieber också! :D

2011-02-14 @ 16:19:12
URL: http://jdbnovell.blogg.se/
Postat av: Svarten97

bra kapitel, förutom att det inte hände så mycket.. :P

2011-02-14 @ 17:02:41
URL: http://svarten97.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0