No Matter What, Kapitel 14

Jag checkade Justins twitter. Han hade tweetat "Had a nice day with some amazing people. @AmandaJohnson is really fast :P and she punk'd me lol. You gonna get back... You gonna get back lol :P *Evil smile*". Jag skrattade åt det. Sedan loggade jag ut. Jag la mig ner i sängen och den kvällen somnade jag med Justin i tankarna...


När jag vaknade nästa morgon hade jag massor av olästa sms och några missade samtal. Jag började läsa sms:en. Detta är sms:en:

1. Från: Okänt nummer

You shouldn't be dating MY man! If I ever see you I gonna kill you!

2. Från: Okänt nummer

Fuck you whore! Go die! I HATE YOU!

3. Från: Olivia

Du kommer väl inte heller idag till skolan? Fan vad trögt det är i skolan utan dig! Ah, och såg en bild på dig och Justin när ni kysstes, är ni ihop? ;)

4. Från: Melissa

hej Bitch! Hur går det med Justin? HAN ÄR MIN! Fatta! Du ska ALLTID stjäla MINA pojkvänner, men vänta bara!

5. Från: Okänt nummer

I hope you have fun with Justin! I'm supporting you and Justin, no matter what! Don't care about the haterz!

6. Från: Justin<3

Du sover säkert just nu, men vill du ses senare idag? miss you xoxo Justin

Okej... Helt sjukt... Hur har alla fått mitt nummer? Okej, 3 var ju snälla/söta men alla hotsms... Jag suckade och så bestämde jag mig för att svara på några sms.
Jag svarade åt Olivia "Haha... Är hemma hela veckan... Pappa flyttade till Columbia med sin nya flickvän/fru igår... Suck... mamma är i jobbet hela tiden... Kysste Justin och vi är ihop ;)". Sedan svarade jag åt Justin "Sov nog säkert :P Men vill gärna träffa dig idag... Är fucking trött och jag har nåt att berätta för dig... Miss you too xoxo Mandy" och så svarade jag åt Melissa "Fuck you Biatch. Håll dig för fan borta från Justin! Han tkr nu om mig, face that! Oh och vet du varför jag får alla killar? För att du är elak och bara gör bort dem, helt sjuk är du ju!". Jag steg up ur sängen och tittade på klockan. 13:12. Wow... Jag sov länge. Jag tog på mig en tight tröja och ett par jeans. Sedan borstade jag håret och tog på lite mascara. Jag gick ner till köket och där hittade jag ännu en lapp. "Kommer hem 16:00. Kan du åka och handla? Vi behöver mat... Allt är slut. Kram mamma" stod det på lappen. Jag suckade och sökte efter något som jag kunde äta till frukost. Efter en stund gav jag upp och då ringde min telefon. Det var Justin.
-Hej! svarade jag.
-Hej! Vad gör du? frågade Justin.
-Försöker hitta nåt att äta, men hittade inget så jag måste åka och handla, mamma har visst gett upp allt här i huset nu... sa jag och suckade.
-Aaw... Okej, så du ska åka och handla nu? Vänta, jag kommer till dig och tar med nåt, så behöver du inte åka och handla, sa Justin.
-Aa... Okej, köp pizza! Vill ha det nu! sa jag och skrattade. Justin skrattade.
-Okej, jag kommer snart, syns, och då måste du berätta det du skulle berätta, bye, sa Justin och så la han på. Jag log lite för mig själv och så satte jag mig framför tv:n. Jag zappade mellan kanalerna men hittade inget att se på. Jag hade bara på mtv då istället. Det var MADE just nu på tv. Helt ok program faktist.
Efter ungefär en halv timme ringde det på dörren. Jag sprang och öppnade. Där stod Justin med en pizza förpakning i handen och log. Jag tog emot pizzan och kramade Justin.
-Jag trodde just att du skulle bara gå iväg med pizzan utan att ge mig nåt, sa Justin och kysste mig på kinden. Jag skrattade. Justin tog av sig sina skor och sin jacka, sedan gick vi till köket. Justin hade tagit en pizza med tonfisk och räkor.
-Hur kunde du veta att jag älskar det? frågade jag förvånat.
-Jag bara chansade, sa Justin och ryckte på axlarna. Jag tog fram bestick, tallrikar och glas. Sedan skärde jag pizzan på mitten och la bitarna på tallrikarna. Jag hämtade sprite och hällde upp det. Sedan satte vi oss ner och åt. Vi småpratade lite men jag var så hungrig så jag åt mycket. När vi var färdiga frågade Justin:
-Så vad var det du skulle berätta?
jag hämtade min telefon och sa:
-Uh... När jag vaknade hade jag massa olästa sms och några missade samtal. Så jag läste igenom alla sms och många av dom var hotsms... Titta.
Jag visade ett sms åt Justin och han bara gapade.
-Hur fan har dom fått ditt nummer? frågade han chockat.
-Har ingen jävla aning... sa jag och suckade, men det kan ju vara så att bitchen i skolan har gett ut mitt nummer på twitter eller nåt sånt...
-Hm... Ja... Det kan ju stämma... sa Justin. Sedan steg han upp och kysste mig mjukt.
-Men dom kommer nog aldrig komma nära dig, dom försöker bara skrämma upp dig, så skit i dem, sa Justin. Vi gick och satte oss i soffan och jag la på tv:n. Det var inget bra just nu på tv:n så vi satt bara och pratade.
-Okej... Så du spelar alltså fotboll? Nåt mer jag inte vet om dig? frågade Justin och skrattade. Jag skrattade och så tog jag hans hand. Vi gick upp till mitt rum och jag tog fram min gitarr. Vi satte oss på min säng.
-Ok, jag har inte spelat på 500 år så... sa jag och sedan började jag spela Enchanted med Taylor Swift.
-There I was again tonight, Forcing laughter, faking smiles, Same old tired lonely place, Walls of insincerity, Shifting eyes and vacancy, Vanished when I saw your face, All I can say is it was enchanting to meet you. Your eyes whispered have we met 'Cross the room, your silhouette Starts to make its way to me, The playful conversation starts, Counter all your quick remarks like, Passing notes in secrecy, And it was enchanting to meet you, All I can say is I was enchanted to meet you, sjöng jag. Justin satt och log mot mig när jag sjöng.
-This night is sparkling, don't you let it go. I'm wonderstruck, blushing all the way home. I'll spend forever, wondering if you knew, I was enchanted to meet you, jag sjöng refrängen och fortsatte spela.
-The lingering question kept me up, 2 a.m. who do you love, I wondered 'til I'm wide awake, And now I'm pacing back and forth, Wishing you were at my door, I'd open up and you would say: Hey it was enchanting to meet you All I know is I was enchanted to meet you... This night is sparkling, don't you let it go, I'm wonderstruck, blushing all the way home. I'll spend forever, wondering if you knew who. This night is flawless, don't you let it go, I'm wonderstruck, dancing 'round all alone. I'll spend forever wondering if you knew, I was enchanted to meet you... And this is me praying that. This was the very first page, Not where the storyline ends. My thoughts will echo your name, Until I see you again. These are the words I held back, As I was leaving too soon.I was enchanted to meet you... Please don't be in love with someone else, please don't have somebody waiting on you... Please don't be in love with someone else, please don't have somebody waiting on you... This night is sparkling, don't you let it go. I'm wonderstruck, blushing all the way home. I'll spend forever, wondering if you knew who. This night is flawless, don't you let it go. I'm wonderstruck, dancing 'round all alone. I'll spend forever wondering if you knew, I was enchanted to meet you... Please don't be in love with someone else, please don't have somebody waiting on you... Jag sjöng hela låten och sedan tittade jag på Justin. Han satt bara och log utan att säga nåt.
-Wow... sa han sen, det där var... Amazing... Seriöst! Du är sjukt bra!
Jag log mot Justin och sa:
-Har aldrig spelat för någon förr...
Justin tog mitt ansikte mellan sina händer och kysste mig mjukt...


NU FÅR NI KOMMENTERA! Det är inte så många som kommenterar just nu. Men KOMMENTERA GÄRNA!<3

Kram Madde


Kommentarer
Postat av: Anonym

SKITBRA!;D Meeeeeeeer ikväll idag snällla? Pupyface <3

2011-02-03 @ 19:36:07
Postat av: annaa

Aw vad söta dom är :D och bajs till the haterz..haha. Du är sjukt duktig iaf!

2011-02-03 @ 20:07:43
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Lintso

sååå bra. lite störande att myki bara va av sången men de gör inget

2011-02-04 @ 12:30:54
Postat av: Johanna

Super duper bra!!!! Älskar också den sången av Taylor Swift :D

2011-02-04 @ 22:51:27
Postat av: Svarten97

skrev du verkligen ner hela lyricsen till låten... wow.. hur årkar du?!

Btw, bra kapitel ;)

2011-02-05 @ 15:53:11
URL: http://svarten97.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0