No Matter What, Kapitel 55

Vi steg upp och gick ner. Vi satte oss i vardagsrummet tillsammans med pappa och Hayley. Jag svalde och så lyfte jag upp huvudet. Hayley la handen för munnen när hon såg min blåa kind.
-Amanda, älsking, vad har hänt?! frågade pappa.
-Jo... det är så att... Alex... Han har slagit mig...

Just då ringde telefonen. Pappa steg upp för att gå och svara och Hayley kom och satte sig bredvid mig. Hon granskade min kind och frågade:
-Gör det ont?
Jag nickade bara.
-Har hon inte varit i skolan?... Det var ju konstigt... Hon kom hem för en stund sen... Jo, hon berättade det just... Mm... Det ska jag göra... Hejdå.... hörde vi pappa säga i telefonen. Jag och Justin tittade på varandra och jag kramade Justins hand. Pappa kom till vardagsrummet och såg nästan lite arg ut.
-Amanda, varför har du inte varit i skolan idag?! frågade han. Jag tittade ner i mina knän och mumlade:
-Jag... Vågade inte... Och jag var rädd att Alex skulle göra nåt...
-Men snälla söta du, du ska ju berätta sånt för oss och inte ljuga, sa pappa. Jag tittade upp och suckade.
-Men vad ska vi göra då? frågade jag.
-Mrs. Andrews har redan läxat upp honom, han ska få hemskolning i 2 månader, berättade pappa. Jag tittade på pappa med ett förvånat uttryck och sedan sa jag:
-Men jag vill inte gå till skolan när alla kommer fråga vad som hänt.
-Du kan stanna hemma denna vecka, men sen ska du till skolan igen, sa pappa. Jag nickade.
-BTW... Olivia kommer hit imorgon, det går väl bra? sa jag.
-Va? Kommer hon imorgon? Men... Hur länge är hon? frågade pappa.
-Typ en vecka, snälla?!
-Men snälla söta Amanda, inte kan hon ju bara komma sådär utan att du säger nåt åt mig, sa pappa.
-Men biljetterna är redan betalade, så hon kan inte ta tillbaka det!
-Okej visst, jag ger mig.
-Bra.
Jag steg upp och drog med mig Justin till mitt rum, när vi kom innanför dörren kysstes vi länge. Sedan log vi mot varandra och satte oss i min säng. När vi satte oss ner på sängen kysstes vi igen och sedan pratade vi en lång stund om allt möjligt.
-Justin... Hur tror du att mamma har det nu? frågade jag när vi kom in på samtalsämnet "föräldrar".
-Jadu... Hon har det väk nog bra, när får hon komma bort från rehabiliteringen?
-Jag vet inte... Pratade med henne i telefon för några veckor sen, och jag ska snart och hälsa på henne, typ om 3 veckor eller nåt.
-Nice, då får du ju träffa henne.
-Mm... Men du, borde du inte typ dra till din lägenhet, Chaz och Ryan är ju där? sa jag. Justin såg först förvånad ut och sedan såg han ut som om han kom på något.
-Ja...Jo, det borde jag väl, sa han och skrattade. Jag skrattade också och sedan steg han upp. Han drog upp mig och vi stod ungefär 1 cm ifrån varandra och tittade in i varandras ögon.
-Jag älskar dig, viskade Justin och sedan kysste han mig.
-Jag älskar dig också, svarade jag efter kyssen. Vi gick ner hand i hand till hallen och Justin tog på sig jacka och skor. Sedan kysstes vi en sista gång före han gick ut.

Justins perspektiv:

Jag hoppade in i bilen och startade den. Sedan körde jag ut från utfarten. Medan jag körde tänkte jag på Amanda och satt och log hela vägen hem. När jag kom upp till min lägenhet gick jag in och hörde Chaz och Ryan sitta och prata i vardagsrummet.
-Du... Olivia kommer ju imorgon... Och du vet ju att jag alltid har gillat henne lite... sa Chaz.
-Mm... Så vad?
sa Ryan.
-Jag vet inte... Men liksom... Du gillar inte henne eller nåt?
-Nädå. Jag gillar ju Nicole, du vet...
-Ja... Okej.
Jag fnissade lite och tog av mig skorna och jackan, sedan gick jag in i vardagsrummet.
-Tja killar, sa jag och satte mig ner i soffan.
-Tjenare mannen, sa Ryan och vi gjorde vårt handshake. Sedan gjorde jag också ett handshake med Chaz.
-Vad gjorde du med Amanda då? frågade Ryan. Jag slog honom löst på armen och svarade:
-Nothing.
-Aw, that was sad, sa Chaz och flinade. Jag skrattade och sedan tittade jag på klockan. 18:17. Vi bestämde oss för att spela xbox en stund. Efter ett tag blev jag trött och gick in i mitt rum. Jag böt först om till något att sova i och sedan borstade jag tänderna. När jag var klar tog jag min dator och loggade in på twitter. Jag följde några fans och sedan tweetade jag "Sorry that I'm not on that much, but I'm hanging out with @itsryanbutler, @chazsom3rs and @amandajohnson :D Follow them! Great people!" och sedan checkade jag mina mentions. En tjej hade skickat @justinbieber Please just tell us that you have a girlfriend! We will support you, no matter what!". Jag log lite och så följde jag henne. Sedan hade en tjej skrivit "Hm... Wonder if @justinbieber see this... That would be just like AMAZING!". Jag skrattade och så RT:ade jag henne. Sedan tweetade jag åt henne "@JBiebztoFinland I see you ;)" och sedan följde jag henne. Jag checkade hennes twitter och hon höll på att flippa ungefär. Jag skrattade lite åt hur gulliga fans jag hade och så märkte jag att hon var från Finland. FRÅN FINLAND?! What the?... Har jag fans där också? tänkte jag och bestämde mig för att skriva om det. "I just realized that I have fans from FINLAND too :D Nice :D Shoutout to my finnish fans! Hope to see you soon! :D" och sedan loggade jag ut. Jag stängde av datorn och la mig ner i sängen. Sedan somnade jag.


NÄSTA DAG
Amandas perspektiv:

Vi var påväg till flygplatsen för att hämta upp Olivia. Jag var väldigt trött eftersom jag inte hade fått nån sömn at all. Hade typ somnat 7-tiden och vaknade 9-tiden. Men hade inte fått någon sömn för jag låg och tänkte på allt. För när jag inte hade Justin bredvid mig kom tankarna krypande. Tankar om Alex, mamma och sånt kom upp i mitt huvud då. Hade verkligen tänkt väldigt mycket på mamma på natten och jag saknade verkligen henne.
Jag tittade ut genom fönstret och log för att jag äntligen skulle få träffa Olivia. När vi kom fram till flygplatsen hoppade jag ur bilen och gick in i flygplatsen. Vi stod och väntade en stund och sedan hörde jag hur någon skrek bakom mig. Jag vände mig om och där stod Olivia. Jag hoppade till av förtjusning och rusade fram till henne. Jag kramade henne hårt och länge och när vi äntligen släppte taget om varandra kom Hayley och pappa och hälsade. När vi gick till bilen viskade Olivia till mig:
-Hayley är ju gravid va? Så i vilken månad är hon?
-Haha, jo hon är det, jag tror det är 7:e, men är inte säker, svarade jag. Vi satte oss i baksätet och pappa startade bilen. Jag och Olivia höll och och fjanta oss och pratade om allt mellan himmel och jord. Plötsligt, utan förvarnelse, slirade bilen och vi hamnade mitt på vägen. En långtradare kom och allt jag hann se var ett starkt ljus före allt blev svart...

Så fick ni då ett kapitel :D Hoppas ni gillar det! KOMMENTERA!♥
Sitter uppe halv 2 för att skriva detta. Just so you know. Så bli inte förvånade om det är väldigt mycket stavfel!

Om jag får 10 kommentarer idag får ni kapitel 56 ikväll, annars inte! Så KOMMENTERA<3 :D ;)

Kram Madde

Kommentarer
Postat av: Madde

Meeeeeeeera!

2011-04-27 @ 01:17:23
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Johanna

me rmer D:

2011-04-27 @ 07:01:19
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: sofia

OMG sluuuutet!! :(

meeeeeeeeer!

2011-04-27 @ 15:57:43
Postat av: Johanna

Super!!:D Men är den där teewten(?) äkta eller fake? bara undra ;)

2011-04-27 @ 16:47:55
URL: http://myownstoryss.blogg.se/
Postat av: Lintso

Vitsi va bra!!!!!!!! snäälla skriv mera imoron eller ikväll!!!!!! meeeer!!! älskar bloggen!

2011-04-27 @ 17:23:17
Postat av: Anonym

Åh vad spännande! Meeer! :)

2011-04-27 @ 17:31:59
Postat av: Izzanh

Spännande :D

2011-04-27 @ 17:51:53
Postat av: Moona

Mer,du är fan skit grym på att skriva!!

2011-04-27 @ 20:22:06
URL: http://alwaysthatgirl.blogg.se/
Postat av: Anonym

OMG!!!!!!!!! meeeeeeeer!! är såå nyfiken!! :D:D

2011-04-27 @ 23:12:06
Postat av: Anonym

mera! ;p jätte spännande! :)

2011-04-28 @ 21:29:32
Postat av: Anonym

Charlie st. cloud slut

2011-04-30 @ 19:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0